Tsja, de as beweegt maar een klein beetje.... maar hoe verder je van de as afzit hoe groter de beweging....
De aanhechtingspunten boven op het spatbord blijken ruim 15cm te verdraaien tijdens de volle slag van de voorvork.....
En al de bevestiging dan netjes in lijn staat met de schokbreker zoals nu:
Krijg je heel snel dit:
Terwijl de schokbreker nog niet halverwege zijn slag is....
De oplossing is eenvoudig: maximale slag laten gebeuren en spatbord bevestiging zo instellen dat deze vrij blijft van de schokbreker in die positie.....
Als de boel dan uitveerd zit het ongeveer zo:
Dan loopt de spatbord bevestiging evenwijdig aan de vorkpoot, ook niet onaardig...
De achterkant van het spatbord raakt in de uiterste slag inderdaad de versteviging, maar daar kan ik waarschijnlijk net vrij van blijven als ik een busje tussen de bevestigingsogen en het spatbord zet aan de onderkant.
Als dat niet gaat, of niet mooi wordt maak ik het spatbord iets breder of probeer ik de remslangbevestiging eraf te halen....
Aan het spatbord zitten twee "ogen" waar je rubber in kunt klikken om de remslangen te geleiden, deze ogen komen erg dicht bij de rand van de band.
Volgend project is dus remleiding neerhangen en kijken of in de schommel deze ogen uberhaupt nog handig zijn, op de foto's zijn ze bijna niet te zien omdat ze precies achter de vorkpoten zitten