Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Je hebt er nu zoveel geld en moeite er in gestoken, nu kan je hem moreel gezien niet weer vijf jaar onder het stof laten verdwijnen.
 
vandaag maar eens lekker de logeerkamer op aan het ruimen.........
Bekijk media item 1350313
Gelijk even vers lagertje en nieuwe borgring in de achtervork gefietst
Bekijk media item 1350314
En als je het cardanhuis los op het achterwiel hangt loopt het wel helemaal vrij.......
Bekijk media item 1350315
De problemen met de passing aan de achterkant en het feit dat ik zowat een uur heb zitten kloten voor ik die dikke band in de vork had (kreeg ook met geen mogelijkheid de achteras op zijn plaats) zijn dus volledig te wijten aan het feit dat je er niet goed bij kan als de achtervork in het frame hangt en het geheel naast een logeerbed staat.......
Hab je de vork en het wiel los dan floept de achtervork vrij makkelijk langs de band, zonder ge-etter met de montage flens van het cardanhuis........ dan cardanhuis ertegen; vastschroeven en de achteras kun je er ook zo doorheen steken........... (zoals het hoort dus....)

nu even rem-ankerplaat en vulring ertussen, en dan de asmoer maar eens aan gaan draaien........ dan weten we met zekerheid of de meenemer van een SPII gaat functioneren in een draadspaaknaaf van een Cali zonder dat de naaf tegen het cardan loopt of dat er een shimmetje tussen moet........

De naven heb ik destijds van Hevu overgenomen, maar de meenemer heeft ie zelf voor zijn smartwielen gebruikt, dus ik gebruik de meenemer uit een gietwiel voor een draadspaakwiel.....
 
Met alles op zijn plaats en de asmoer goed aangedraaid blijft het achterwiel netjes vrijlopen van het cardanhuis.........
Bekijk media item 1350316
Ook de achterband loopt netjes vrij van de achtervork en het ziet er allemaal prima uit...
Bekijk media item 1350317
Remankerplaat loopt ook netjes vrij van de schijf (hangt nu beetje naar beneden omdat de trekstang uiteraard ontbreekt.......
Bekijk media item 1350318
Dus maar naar beneden met die zooi, hoe meer er van zolder is hoe dichter het bij de garage komt waar het geheel weer samengevoegd gaat worden
Bekijk media item 1350321
Blijf het een mooi wieltje vinden, precies de juiste maat bij zo'n lomp blok..........
Bekijk media item 1350322
wereld-primeur........... de eerste Tonti-Guzzi met voorwiel aandrijving..............
Bekijk media item 1350323
 
inmiddels is de voorvork met frame ook een verdieping gezakt....... maar gezien de schade aan de zoldertrap gaat ie niet verder naar beneden tot ik een 2e mannetje heb om de boel recht te houden:P
 
Denk ook een beetje aan je rug. O-)
hing op de zoldertrap aan een touwtje om mijn middel.... dan doet de zwaartekracht de rest....... alleen kiept het voorwiel dan steeds waardoor het frame zich vastbijt in de trapbekleding....... dat gaat de hoofdsponsor voor de gewone trap naar de eerste verdieping niet tof vinden O-) ........

dus voor nu staat het even in de slaapkamer :P

WhatsApp Image 2020-04-13 at 16.27.22.jpeg
 
hing op de zoldertrap aan een touwtje om mijn middel.... dan doet de zwaartekracht de rest....... alleen kiept het voorwiel dan steeds waardoor het frame zich vastbijt in de trapbekleding....... dat gaat de hoofdsponsor voor de gewone trap naar de eerste verdieping niet tof vinden O-) ........

dus voor nu staat het even in de slaapkamer :P

Bekijk bijlage 1486173
En dat vindt de hoofdsponsor een goed idee?
 
Ondertussen hebben we niet helemaal stil gezeten maar de lagers en afdichting van de zijspannaaf maar eens gemonteerd
Bekijk media item 1350341
Bekijk media item 1350342
Bekijk media item 1350343
Bekijk media item 1350344
Met nog een net op tijd geziene potentiele oepsie.........
Bekijk media item 1350345
want als die naaf eenmaal vast op de as zit krijg je dit schijfje er dus nooit meer langs
Bekijk media item 1350346
Dus die hebben we er nu even los achter hangen, vandeweek even nieuwe voorraad m6 rvs scoren, want die blijkt op....... en een handje splitpennen is ook wel handig want er moet ook nog een splitpen door de moer....
Bekijk media item 1350349
en zo huppelen we vrolijk verder
 
en inderdaad...... met zo'n lang frame aan een touwtje om je middel terwijl de andere handjes de voorvork dragen........ is het best wel makkelijk om je braaf aan de 1,5mtr te houden.........

Dus de volgende etappe is alweer afgelegd.........


gelijk even de achtervork erin gefrommeld, zodat het geheel ongeveer transportabel is....... en mijn trouwe helpertje staat al weer klaar om de boel op te vangen als het omvalt...........
Bekijk media item 1350354
Bekijk media item 1350353Alles heeft tenslotte zijn plaats..........


en klaar!!!
Bekijk media item 1350351
en wie zegt er dat Guzzi en Yamaha niet lief samen kunnen spelen????
Bekijk media item 1350352
 
jij hebt echt de meest comfortabele sleutelruimte die ik ooit gezien heb.
hoe mooi moet jouw huiskamer wel niet zijn
chapeau!

tsja.... als het daar allemaal te lang blijft staan denk ik dat dit mijn woonkamer wordt.............
Bekijk media item 1350358
Maar voor een nachtje kom ik daar wel mee weg, en even de achtervork erin hangen zodat het geheel verrijdbaar is kan ook wel, voordeel is natuurlijk dat alles gerestaureerd en opnieuw gespoten is en dus nergens vuil of vet vanaf komt....... anders was ik ook gewoon direct buiten de deur gezet O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan