Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Sjjjj.... Dat zou je niet verder vertellen.....

ondertussen een constructieve oepsie opgelost, de aluminium clip-ons zijn aan de uiteindes af fabriek op staaldikte gedraaid (van binnen) waarschijnlijk om alle standaard sierdoppen en stuurgewichtjes te kunnen gebruiken. Voor verlengen van de clipon blijkt dit minder geschikt, die bleven bewegen, ook met weer een andere conus, het gas ging ook iedere keer klemmen als ik de verlenging echt vasr probeerde te draaien... Wat uiteindelijk blijkt te komen doordat ik met passen en doen waarschijnlijk een keer net iets te veel kracht heb gezet op de laatste dunne stukje, daar zit nu een scheurtje in, dus als de conus goed vast zit druk ik het stuur naar buiten.... Kortom, dat gaat gewoon niet werken...

nu een lange pen gedraaid, die valt over een flinke lengte in het "normale" deel van het stuur (wanddikte daar mm of 6)
nu kacheltje in de schuur en straks de pennen in het stuur lijmen, daarna vallen de verlengdoppen daar netjes overheen en zitten gewoon met een m6 boutje vast.
 
De nieuwe draaisels.,.
Bekijk media item 1357316
Bekijk media item 1357317
Bekijk media item 1357322
En vanmorgen de 2e pen gedraaid en de kachel in de schuur gemikt, 2 componenten metaallijm kun je niet bij te lage temperaturen gebruiken...
Bekijk media item 1357325
En op zijn plaats gelijmd:
Bekijk media item 1357328
Bekijk media item 1357329
Verder even de kuip eraf, kijken hoe de bedrading naar de knoppendoos ook weer was....
Bekijk media item 1357333Die was gelukkig nog lang zat
Bekijk media item 1357332en inmiddels is de boel omgedraaid..
 
Lijm goed genoeg om de boel ver genoeg af te monteren om de positie van de schakelaars en koppeling vast te zetten...
Bekijk media item 1357334
einddoppen nu handvast en zitten al tien keer steviger als ik de afgelopen week met klemming voor elkaar heb gekregen...
En het ziet er ook van deze kant best wel weer netjes uit
Bekijk media item 1357335
 
Gisteravond op weg naar huis ty-wraps gehaald, vandeweek even de bedrading weer vastzetten, controleren waarom linksvoor te snel knippert nu ik de boel toch los heb en dan de kuip terughangen..... Vandaag niet vergeten om Leo een berichtje te sturen en een afspraak te maken voo wat vonken op de juiste tijd...
 
Ik vind de doppen (die inmiddels gewoon vastgedraaid zijn) nog steeds best mooi voor eerste draaiseldingesen...
alle bedrading is weer vastgezet, de knoppendozen zitten vast en de kuip is weer gemonteerd...

Bekijk media item 1357338Voor haar 38 lentes staat ze er best lekker bij..

en niet onbelangrijk......
Bekijk media item 1357339De sleutel is NIET kwijt _O-
 
En hoe rijd hij ?
Als een traktor..... Koppeling moet nog iets beter afgesteld, bak klapt wat en vrij vinden bijna onmogelijk.....

stuurt heel licht..... Remt als een malle.... Voor dan... Achterrem doet helemaal niets....

En wat Leo en ik allebei al dachten??? De voorverring is iets te slap...(achterschokbrekers van een v65)
 
Dar is ook wat Leo zegt... eerst even wat meters maken met de huidige setup... en dan de puntjes op de i...

Maar ik moet de boel eerst even goed nalopen....
We hebben wat problemen gehad met afstellen omdat ik even vergeten was dat de uitlaatbochten nog los in de collector hingen enzo... valse lucht in de uitlaat helpt ook niet echt bij het afstellen...

En er ontbreekt nog een bout van de rechter achterschokbreker....

En als je op snelheid bent komt er een akelige schraap uit de voorkant....maar goed.. dar kan ook wat roest aan de schijven zijn...maar gewoon eerst even alles natrekken...

Volgens Leo moeten bij een guzzi ook de koppen een paar keer nagetrokken worden de eerste kilometers...
 
Laatst bewerkt:
Ohja... en de achterrem doet echt helemaal niets....

Maar goed die gebrukte ik eigelijk alleen voor de spanrem.... de klauw van de guzzi achter bleek bij demontage muurvast te zitten... dus die werkte waarschijnlijk al jaren niet meer😇
 
Komend weekend inderdaad de kentekenplaat er maar op (die was ik nu een beetje vergeten)
Even goed naar de spiegel kijken want ik zag geen klote... misschien gewoon even nieuwe halen...
 
En dan gewoon effe beetje gaan rijden... alles wat er niet afpletterd zat goed....

En als alles bij thuiskomst nog werkt?? Was alles wat er wel afgevallen is dus niet nodig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan