Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Paar kleine plekjes wegwerken....
Bekijk media item 1357536
Bekijk media item 1357538
Bekijk media item 1357535
Bekijk media item 1357534Morgen effe uitpolijsten en klaar....

De uilaten zijn keramisch gecoat....
Bekijk media item 1357530
Bekijk media item 1357533Dus hier werd ik redelijk chagerijnig van....
2 proefritjes pekelhappen en je krijgt dit???
Dat betekent helaas dat de coater gelijk had wn dat de ondergrond te ver heen is geweest...

Dus dat hebben we even snel geverficeerd.... met hittebestendige shit...
Bekijk media item 1357537
Het blok is ook goed wit uitgeslagen... en de kop heeft zelfs zwarte strepen...
Bekijk media item 1357531
Bekijk media item 1357532Maar dat poets je met een beetje wd40 makkelijk weg....

Misschien had ik het blok nadat ik het terug heb gekregen een beetje in moeten vetten ofzo....😇
Ben niet zo gewend aan schoonmaken en poetsen... ding was altijd vet zat om wat pekel te kunnen verwerken
 
Paar bussen siliconenspray over het blok deden bij mijn ouwe BMW altijd prima hun werk. Die uitlaten is wel jammer. Soms toch maar naar de expert luisteren 😉
 
Siliconen werkt inderdaad wel maar is een ramp als je ooit nog iets wil bijspuiten.
Gewoon WD40 beschermd ook en is veel gemakkelijker te verwijderen.
 
Gelukkig hoef ik me met het blok niet druk te maken om spuiten...

En de uitlaat? We waren allebei van mening dat het een poging waard was....omdat het niet meer gemaakt word...
 
Gelukkig hoef ik me met het blok niet druk te maken om spuiten...

En de uitlaat? We waren allebei van mening dat het een poging waard was....omdat het niet meer gemaakt word...
heb dat ooit overwogen voor mijn scramblers maar als ik dit zo zie ben ik blij dat ik het nooit gedaan heb. ik gebruik kachel lak of MIpa hitte bestendige verf in blik, goed tevreden over
 
Keramische coating werkt waarschijnlijk al een stuk beter als de ondergrond nog nieuw is... als preventieve maatregel...

Deze uitlaten waren gewoon heel erg slecht
 
Wat is er zo bijzonder aan deze bochten? Voor mij zien ze er hetzelfde uit als op elke andere Tonti. Ik zou ze zo wisselen met glimmend een stel van een Cali.
 
Is BSM systeem, diameters zijn anders aan de achterkant, voor de aansluiting op de collector, is allemaal wel op te lossen maar had leuk geweest als het coaten gewerkt had..
Bekijk media item 1357539
Bekijk media item 1357540
Bekijk media item 1357541
Bekijk media item 1357542Maar het was in ieder geval goed rot toen het eraf kwam...

het is een compleet BSM 2 in 1 systeem speciaal voor Guzzi's met zijspan, de demper aan de linker kant enzo... Werd al niet meer gemaakt toen ik deze kocht... Dit was plankvondst ergens, wel nieuw maar waarschijnlijk nooit verkocht vanwege issues met het chroom, op sommige plaatsen kwam de onderlaag door en het hele systeem behalve de demper roest al als een malle vanaf dag 1
 
hoe lang loopt het hele topic nou al...al ruim plus 10 jaar toch?
En dan op het laatst in alle haast in de pekel al gaan rijden...had er dan nog een maandje bij gedaan zeg...
 
standaard guzzi uitlaten hebben een verjonging aan het eind, zodat de buitendiameter gelijk blijft, dat is hier niet, ieder opvolgend deel is dikker
 
hoe lang loopt het hele topic nou al...al ruim plus 10 jaar toch?
En dan op het laatst in alle haast in de pekel al gaan rijden...had er dan nog een maandje bij gedaan zeg...
Heb ik helemaal geen erg in gehad, bovendien moet het kreng gewoon tegen pekel kunnen.... Het is een gebruiksfiets... Geen showboot... Het is alleen jammer dat de coating niet gepakt heeft, maar of dat nu naar voren komt of komende winter maakt natuurlijk geen zak uit... Het is natuurlijk onzin om niet te gaan rijden alleen omdat het weer een beetje slecht is...
 
Dat suggereerde Leo ook al, ben een beetje bang dat dat redelijk aan de prijs komt en de sponsor begint een beetje moeilijk te doen
 
Als de tussendemper een grotere diameter heeft kan je toch een bus om de bochten doen? Dan kan je wel een paar gebruikte bochten scoren. En Sponsors zeuren altijd over het budget, dat hoort zo.
 
dat zou kunnen.. de vorige taxatie is al even geleden.... toen was ie drie jaar waardevast en daarna afschrijven... maar dat was ook geen klassiekerverzekering.
Klassieker verzekering is er op gegaan toen de boel uit elkaar ging... was de goedkoopste manier om de boel in de verzekering te houden en zo geen risico te lopen met vergeten schorsingen e.d.

Als het werktechnisch zo door gaat moet er zoiezo weer een normale verzekering op. Want winterstop.... km beperking e.d zijn dan wel een dingetje
 
Taxateur is geweest... heeft met geen woord gerept over de verzekeringspremie... wel staan vissen wat ik zelf dacht dat de vervangingswaarde zou zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan