Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Ik rol er Allgrund op voor de kleur. Was een tip van een onbekend gebleven kunstenaar.
Ja, maar ik zie hier wel meer vraagtekens. Polyester. Knikkerbussen spuitplamuur. Knikkerbussen mat zwart. Dan weer een 'pot verf van niet te dure afkomst', en dat alles maar over elkaar heen.
Na doordroging weet een verflaag z'n afkomst niet meer, maar dat wil niet zeggen dat alles maar over elkaar heen gezet kan worden. (met goed resultaat)
Of je moet zo eigenwijs zijn en vinden dat dat wel kan, dan is er geen probleem.....

We onderscheiden verf (dat zit in een pot), een verflaag (die zit op een ondergrond ) en een verfsysteem (dat zijn meerder lagen die tesamen de ondergrond beschermen en/of verfraaien.

Maar waar dat woordje systeem nou vandaan komt ;).

Hulde voor je doorzettingsvermogen
 
Nee... Niet alles maar over elkaar heen.... De pot bouwmarkt verf is volledig verwijderd, en zowel de primer als spuitplamuur zijn speciaal voor polyester.... Knikkerbussen gebruik ik omdat mijn compressor simpelweg de calaciteit niet heeft om te spuiten en ik de kennis niet heb om zelf verf te mengen voor een spuitbeker...

ben wel eigenwijs, en af en toe te ongeduldig maar niet helemaal gek.

en de pot bousmarkt verf was een poging om een goedkope design en kleurproef op te zetten, voor ik het dalijk weer kaaltrek en naar een spuiter breng.... Maar daarbij heb ik dus inderdaad een pot gepakt die niet in het systeem past....

kontje staat ook in de spuitplamuur en knikkerbussenlak, zowel matt als hoogglans, en dat ziet er prima uit, knikkerbussen matt zijn inderdaad wat lastig, alleen de hittebestendige lak is echt matt...

het verfsysteem wat boven staat en klaar is voor een spuiter bestaat dan ook uit een zwarte lak met hoogglans blank en matt blank voor de accenten, volgens de autoverf boer die die lakken (2 comp. Met losse verharder) heeft gemengd was dat de enige mooie manier om een matt zwarte streep te krijgen. Zelf kan ik het helaas niet verspuiten, (wel geprobeerd, op proefstukken met andere verf, daarom weet ik dat mijn compressor het niet trekt)

voor nu moet het er alleen een jaartje redelijk uitzien en wil ik in het echie zien of mijn ontwerp een beetje oke is, daarna gaan de potten werf en de speciale bijbehorende polyesterprimer in de kale bak naar iemand die zin heeft in wat spuutwerk en wel de kennis en materialen heeft...

maar daarom moet het "prototype" geen honderden euros kosten (en mijn tijd is nog steeds gratis) voor nu weet ik bijvoorbeeld nog niet eens of die deur bij hogere snelheden wel wind en waterdicht is, het kan dus zijn dat het polyesterwerk nog aangepast moet worden en dat zou een beetje zonde van het spuitwerk zijn....

Maar ik heb ook niet zo'n zin om met een ongespoten half geplamuurde bak naast de oude dame te rijden omdat die nog wel redelijk strak in de lak staat...

oef... En dat voor de koffie
 
Laatst bewerkt:
Succes ermee, spuiten moet goedkomen.
Er is overigens niks mis met kwasten of rollen. De bak van de BMW had ik ook met de kwast geschilderd. Maar een beetje hogere temperatuur kan geen kwaad denk ik.
Ik zou er een kacheltje naast zetten zodat de bak wat warmer is voor het spuiten

En succes met je dochter :+
hogere temp vloeit beter, zowel met spuitpistool, roller of kwast,
 
Terug
Bovenaan Onderaan