ZX-10R deel 27 ZX-10R "altijd een alibi"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe inhaken inderdaad de Testbank van Fredriks is erg optimistisch,maar wat dan weer wel positief is dat de man je motor haarfijn kan afstellen en er toch wel heel veel verstand van heeft :Y :Y :Y
 
Om over vermogens door te praten: Ooit een dag bij Biggelaar geweest waarbij alle motoren achter elkaar op de bank zijn gegaan om te kijken in hoeverre opgegeven vermogens en accessoires invloed hebben op het eindresultaat.

Ik heb toen alles bijgehouden en kwam net het lijstje tegen, nog wel leuk om hier weer eens te posten. Is zelfs een artikel over geschreven op Motorfreaks.

full
 
Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar blijf het bijzonder vinden dat de verschillen soms dramatisch groot zijn.

Je hebt trouwens een geweldige fiets, mooi stukje techniek :}

Al vind ik persoonlijk dit nog iets mooier, vooral omdat het zo mooi verdekt op/aangebouwt kan worden :9~

aaperf.com -&nbspThis website is for sale! -&nbspaaperf Resources and Information.

!

Die is inderdaad gaaf zeg! :Y
Het nadeel van een compressor is dat het vrij veel vermogen kost om hem aan te drijven, maar het voordeel is dat je vaaf lage toerentallen al vermogenswinst hebt.
Ziet er gelikt uit hoor! :}

Maar wel duurder dan mijn set: Price: $4345 (= €3400,-) + shipping en dan moet je nog sleutelen + afstellen.
Ik was maar iets meer kwijt voor complete set (turbo, in- en uitlaat op maat, Power Commander, Ignition Module, Quick Shifter, grotere benzinepomp met slangen en 65 runs op de testbank *D ) maar dan heb ik wel zoveel mogelijk alles zelf erop gebouwd.
 
Die is inderdaad gaaf zeg! :Y
Het nadeel van een compressor is dat het vrij veel vermogen kost om hem aan te drijven, maar het voordeel is dat je vaaf lage toerentallen al vermogenswinst hebt.
Ziet er gelikt uit hoor! :}

Maar wel duurder dan mijn set: Price: $4345 (= €3400,-) + shipping en dan moet je nog sleutelen + afstellen.
Ik was maar iets meer kwijt voor complete set (turbo, in- en uitlaat op maat, Power Commander, Ignition Module, Quick Shifter, grotere benzinepomp met slangen en 65 runs op de testbank *D ) maar dan heb ik wel zoveel mogelijk alles zelf erop gebouwd.
Jouw kit was toch tweedehands en al gebruikt op een ZX-10R dragbike? Dat scheelt ook iets in de prijs denk ik?
Voordeel van een supercharger is natuurlijk dat je geen turbo-lag hebt en dus een hele soepele afgifte. Een turbo kan weer meer vermogen leveren omdat het geen vermogen kost om hem aan te drijven. Het mooie van de supercharger kit is dat hij achter de kappen kuipen past :+
 
Jouw kit was toch tweedehands en al gebruikt op een ZX-10R dragbike? Dat scheelt ook iets in de prijs denk ik?
Voordeel van een supercharger is natuurlijk dat je geen turbo-lag hebt en dus een hele soepele afgifte. Een turbo kan weer meer vermogen leveren omdat het geen vermogen kost om hem aan te drijven. Het mooie van de supercharger kit is dat hij achter de kappen kuipen past :+


*O*
 
Hey jongens, ik ben ff bezig geweest met m'n 10 en wilde het resultaat met jullie delen :-)

Ik heb een setje clear alternatives voorknipperlensen, clear alternatives geïntegreerde achterlichtunit, project-R kentekenhouder gemonteerd en m'n uitlaat ingekort.

Foto-WL4CYKDU-D.jpg


Foto-ZN7NZWMJ-D.jpg
 
Hey jongens, ik ben ff bezig geweest met m'n 10 en wilde het resultaat met jullie delen :-)

Ik heb een setje clear alternatives voorknipperlensen, clear alternatives geïntegreerde achterlichtunit, project-R kentekenhouder gemonteerd en m'n uitlaat ingekort.

[afbeelding]

[afbeelding]

Opgeknapt :Y

Jammer dat door al die mods je seatcover is komen te vervallen :P


Nee, ziet er goed uit hoor 8-)
 
Laatst bewerkt:
Om over vermogens door te praten: Ooit een dag bij Biggelaar geweest waarbij alle motoren achter elkaar op de bank zijn gegaan om te kijken in hoeverre opgegeven vermogens en accessoires invloed hebben op het eindresultaat.

Ik heb toen alles bijgehouden en kwam net het lijstje tegen, nog wel leuk om hier weer eens te posten. Is zelfs een artikel over geschreven op Motorfreaks.

[afbeelding]
En wie was de winnaar????????

Nou..., nou???? :P


Is dat artikel nog ergens terug te vinden Peter??
 
Laatst bewerkt:
Hey jongens, ik ben ff bezig geweest met m'n 10 en wilde het resultaat met jullie delen :-)

Ik heb een setje clear alternatives voorknipperlensen, clear alternatives geïntegreerde achterlichtunit, project-R kentekenhouder gemonteerd en m'n uitlaat ingekort.

[afbeelding]

[afbeelding]
Grappig hoor, wat een paar aanpassingen tot gevolg hebben voor de uitstraling van een motor.
Was het nog lastig om je uitlaat in te korten? Zit er zelf namelijk ook wel eens over na te denken. Wil er alleen niet zoveel afhalen als dat jij gedaan hebt, hooguit een centimeter van 5 a 10.
 
Vind de ingekorte demper ook wel erg gaaf staan.
Zou ik ook wel willen doen. Ben alleen bang dat er dan helemaal niet meer mee op een circuit gereden kan worden ivm geluid.

Moet je eigenlijk een schade dempertje op de kop tikken, inkorten en dan op de weg wisselen met de originele akra.
 
Grappig hoor, wat een paar aanpassingen tot gevolg hebben voor de uitstraling van een motor.
Was het nog lastig om je uitlaat in te korten? Zit er zelf namelijk ook wel eens over na te denken. Wil er alleen niet zoveel afhalen als dat jij gedaan hebt, hooguit een centimeter van 5 a 10.
T is echt zo vreselijk simpel

heb t bij de uitlaat van mn meisje dr motor gedaan en wel met een beetje pijn in mn buik maar t viel zo vreselijk mee :Y

Aftekenen is t lastigst vond ik :P

Voor de rest een stukje schilders tape, een ijzerzaag en een pop nagel tang met popnagels :)
 
Het inkorten was goed te doen, maar ik wilde het wel graag netjes doen.
Hier staat het voorbeeld dat ik heb gebruikt:

how-to: shorten your akra pipe - Kawasaki ZX-10R.net

Ik heb om de huls te zagen een dremel met slijpschijfje gebruikt.
En om netjes af te tekenen heb ik een lijntje gekrast langs de ophangbeugel die ik met de hand om de huls geklemd hield.

Verder had ik brede, stevige doorzichtige tape gebruikt om de klemband op z'n plek te houden bij het boren van de nieuwe gaatjes.

Ohja, het uitelkaar trekken van de demper kostte best veel kracht. Ik had de demper weer op de uitlaatbochten op de motor gemonteerd en al wrikkend en trekkend kreeg ik de huls eraf.

Ik heb er 17cm afgehaald
 
Laatst bewerkt:
T is echt zo vreselijk simpel

heb t bij de uitlaat van mn meisje dr motor gedaan en wel met een beetje pijn in mn buik maar t viel zo vreselijk mee :Y

Aftekenen is t lastigst vond ik :P

Voor de rest een stukje schilders tape, een ijzerzaag en een pop nagel tang met popnagels :)

Gasdichte popnagels uiteraard ;)
 
Laatst bewerkt:
Kan het niet laten O-)


En nog 1 om alvast het voorjaarsgevoel te krijgen 8-)
 
Het inkorten was goed te doen, maar ik wilde het wel graag netjes doen.
Hier staat het voorbeeld dat ik heb gebruikt:

how-to: shorten your akra pipe - Kawasaki ZX-10R.net

Ik heb om de huls te zagen een dremel met slijpschijfje gebruikt.
En om netjes af te tekenen heb ik een lijntje gekrast langs de ophangbeugel die ik met de hand om de huls geklemd hield.

Verder had ik brede, stevige doorzichtige tape gebruikt om de klemband op z'n plek te houden bij het boren van de nieuwe gaatjes.

Ohja, het uitelkaar trekken van de demper kostte best veel kracht. Ik had de demper weer op de uitlaatbochten op de motor gemonteerd en al wrikkend en trekkend kreeg ik de huls eraf.

Ik heb er 17cm afgehaald
Thanks! Ik ga er eens goed over nadenken. Met de uitleg wordt het in ieder geval makkelijker :Y .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan