ZX-10R Deel 33 "Echte mannen rijden Kawasaki"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben morgen op circuit de kick-off party voor seizoen 2014 :Y Daarna rij ik gelijk ff door naar No Limits, kijken wat ie op de bank doet en en of ie een beetje goed staat.
Er staat iig een aangepaste map in de ecu.
 
Die bank van Ruud is gewoon goed. En ook al mocht die bank wat optimistisch zijn ( veeeeel leuker dan pessimistisch trouwens) , lekker belangrijk, de man weet wel hoe je een motorfiets moet afstellen !
 
Die bank van Ruud is gewoon goed. En ook al mocht die bank wat optimistisch zijn ( veeeeel leuker dan pessimistisch trouwens) , lekker belangrijk, de man weet wel hoe je een motorfiets moet afstellen !

idd dat kan hij zeker .... ik herkende de mijne ook niet meer op de terugweg })
 
Heb zo ook net besteld, die RG tanksliders. Let wel op dat er 2 soorten zijn! , eentje indien je een "Ninja" sticker op je tank hebt en eentje indien je "Kawasaki" op je tank hebt
 
Heb zo ook net besteld, die RG tanksliders. Let wel op dat er 2 soorten zijn! , eentje indien je een "Ninja" sticker op je tank hebt en eentje indien je "Kawasaki" op je tank hebt


heb niets op me tank, alleen stomgrip. tankpad en een tankdop :P is dat ook goed
 
Laatst bewerkt:
Voor de mensen die nog iets meer over het resultaat van de tuning willen weten:

Ik sprak Mile net nog even. De 170 pk uit mijn blok is volgens Mile echt heel veel, ze waren er zelf positief verbaasd over.
Een nieuwe R1 en een ZX10R van de vorige generatie doen even veel op zijn bank.
De allernieuwste ZX10R en de S1000RR zitten op zijn bank ongeveer op 184 PK. Dus maar 14 PK ten opzichte van het moderne geweld, nou, dat maak ik met mijn gewicht wel goed :P

Tijdens de tuning zijn er veel foto's gemaakt. Volgende week krijg ik alle foto's en zal ik er ook een paar met jullie delen.
goed bezig :)
 
Daar klopt geen barst van, die bank van Goedhart.
Verzint er zomaar 20 pk bij.

















:+
 
Laatst bewerkt:
@ Peter ,

ik zag dat jij met de Diablo rosso corsa rijdt ... wat zijn jou ervaringen met die band , straat en circuit ?
 
Laatst bewerkt:
@ Peter ,

ik zag dat jij met de Diablo rosso corsa rijdt ... wat zijn jou ervaringen met die band , straat en circuit ?

Mijn referentie daarvoor zijn de Michelin Pilot Power, Pilot Power 2CT en Pilot Pure.
De Rosso Corsas eronder laten zetten. Ook dik tevreden over.
Eigenlijk zijn het halve Supercorsas met een harder middengedeelte.

Ook nog een dag op Zolder mee geknald. Geen enkel momentje met die banden gehad. Zeer tevreden over.

Qua rij eigenschappen: Verwaarloosbaar klein ten opzichte van Michelin. Te klein om voor een normaal iemand om op te vallen. Als je van een oude versleten set naar een nieuwe gaat is het gevoel altijd anders, maar direct naast elkaar is het moeilijk op te merken. De Pirellis kunnen wel langer een hoger tempo op circuit aan en geven de grens beter aan dan de Pilot Power, die vaak ineens onvoorspelbaar weg is.
 
Laatst bewerkt:
Ohja en laat ik duidelijk zijn dat een PK-discussie zinloos is. Het blijft appels met peren vergelijken en op het forum kom je er nooit uit omdat je teveel factoren niet weet om te zien of je een eerlijk vergelijk gemaakt.

Ooit heb ik daarvoor een hele dag bij Biggelaar gestaan om allerlei motoren achter elkaar over de testbank heen te jagen en alle factoren mee te nemen. Dan kun je een redelijk vergelijk maken en zie je dat er enorme verschillen kunnen zijn. Is nog wel een artikeltje over geschreven op Motorfreaks destijds.
 
Present! :)

Peter: Helemaal fantastisch, ik zeg mooi laten staan :P :+

Ik heb overigens totaal geen idee wat mijn fiets er op een fatsoenlijke bank uitperst, maar een wheelie op het gas in de 2e versnelling? Zelfs met verkorte tandwiel verhoudingen? Nuh uh :N

Totaal geen probleem mee, ik heb toen één keer op die van MisterIT gereden.
En toen was het onverwacht in de 2 met gas erop al.
Met orginele vertanding.
 
Laatst bewerkt:
Ohja en laat ik duidelijk zijn dat een PK-discussie zinloos is. Het blijft appels met peren vergelijken en op het forum kom je er nooit uit omdat je teveel factoren niet weet om te zien of je een eerlijk vergelijk gemaakt.

Ooit heb ik daarvoor een hele dag bij Biggelaar gestaan om allerlei motoren achter elkaar over de testbank heen te jagen en alle factoren mee te nemen. Dan kun je een redelijk vergelijk maken en zie je dat er enorme verschillen kunnen zijn. Is nog wel een artikeltje over geschreven op Motorfreaks destijds.

Juist zet je achterband op 3 band en span je ketting op knappen en je hebt ook weer wat pk'tjes erbij

Totaal geen probleem mee, ik heb toen één keer op die van MisterIT gereden.
En toen was het onverwacht in de 2 met gas erop al.
Met orginele vertanding.

ja maar die fiets wist dat jij erop zat dan gaat die vanzelf al omhoog
 
Dat is echt ziek veel zeg. Ongelooflijk. Hoe moet dat wel niet tekeergaan 8-)

Hier een uitdraai van mijn Kawa, in vergelijking met een paar andere motoren:

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/4/5hhc.jpg"]afbeelding~][/URL]
ik heb vorig jaar de mijne tijdens een open dag bij divmo ook een keer op de bank gehad , volgens hiltech stond hij perfect afgesteld .
maar om eerlijk te zijn snap ik geen hout van die grafiek .
v500_ec8e729f137a0c3b318a2e0f13bb0c31_27619220.jpg

volgens mij zie ik 180,7 pk staan tussen allerlei cijfers . :?
 
ik heb vorig jaar de mijne tijdens een open dag bij divmo ook een keer op de bank gehad , volgens hiltech stond hij perfect afgesteld .
maar om eerlijk te zijn snap ik geen hout van die grafiek .
[afbeelding]
volgens mij zie ik 180,7 pk staan tussen allerlei cijfers . :?
De groene lijn is een run in de 4e versnelling. De blauwe lijn is een run waarbij wordt doorgeschakeld van de 2e tot aan de 6e versnelling. In de 4e versnelling is inderdaad 180,7 pk gemeten.

In de onderste grafiek zie je de lucht/brandstof verhouding voor beide runs.
 
Laatst bewerkt:
Ohja en laat ik duidelijk zijn dat een PK-discussie zinloos is. Het blijft appels met peren vergelijken en op het forum kom je er nooit uit omdat je teveel factoren niet weet om te zien of je een eerlijk vergelijk gemaakt.

Ooit heb ik daarvoor een hele dag bij Biggelaar gestaan om allerlei motoren achter elkaar over de testbank heen te jagen en alle factoren mee te nemen. Dan kun je een redelijk vergelijk maken en zie je dat er enorme verschillen kunnen zijn. Is nog wel een artikeltje over geschreven op Motorfreaks destijds.


Dat is wel duidelijk ;) , maar het vult zo lekker de winter wat moet je anders :P
 
De groene lijn is een run in de 4e versnelling. De blauwe lijn is een run waarbij wordt doorgeschakeld van de 2e tot aan de 6e versnelling. In de 4e versnelling is inderdaad 180,7 pk gemeten.

In de onderste grafiek zie je de lucht/brandstof verhouding voor beide runs.
Oke .weer wat wijzer.
Standaard is dit volgens mij niet te halen .er zit bij de mijne ook een open systeem onder met een powercomander. Het is net een kermis onder het kontje, bij gas geven gaan er allerlei lampjes omhoog en naar beneden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan