ZX-12R and friends topic "Deel 8"

er was een terugroepactie van ja.
Het is al weer een tijdje geleden, zal even graven in mijn archief (geheugen).
eee... ik meen dat ik met Kawasaki Nederland heb gebeld, en mijn motor zat niet in de terugroepactie. Maar goed, wel lek. Ik heb een tweedehands tank gekocht.
Coolman heeft het zelf gerepareerd.
Het betreft overigens de overloop, die van de vuldop tot onder de tank loopt. Die gaat dan met een stukkie slang in een gootje, en loost de benzine dan onder de motor. Dus zie je niets onder de motor, is er niets aan de hand.

Ik heb wel een foto waar de motor is open gezaagd, erg bruut:), waar je de overloop kan zien. Op verzoek.

Ron
ik hou t in de gaten. ;)
 
bedankt,foto komt eraan. :)
Geestfietser welkom!
Maak ook kennis met de mijne: :9~
Groet,
Gerard

full
 
Laatst bewerkt:
bedankt allemaal, :)

en zal idd ff kijken bij japarts,wel eens van gehoord maar nooit bij stilgestaan.
ron ik had ook gehoord van de problemen met de tank,maar daar was toch een terugroep
actie van?
ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dat bij mij al gebeurt is aangezien het een nederlandse fiets is.(weet niet of je dat ergens terug kan vinden of dat gebeurt is).

*O* Gefeliciteerd Geestfietser, en welkom op dit forum. *O*
Het is leuk dat er af en toe weer wat zx12 bij komen.

Terugroep actie zijn gedaan voor overlooppijp in de tank die zou kunnen scheuren als gevolg van trillingen.
de motors type`s zx1200 A1 met het framenummer JKAZXT20AAA000069 tot JKAZXT20AAA012652 kregen een nieuwe overlooppijp en een nieuwe flotter.
Framenummers JKAZXT20AAA12653 tot JKAZXT20AAA019074 alleen de overloop pijp.

Als het goed is, is er bij de modificatie een centerpunt bij je balhoofd / frame/ framenummer een putje ingeslagen, dus dat zou een indicatie kunnen wezen. :W :W
 
Ik heb geen centerpuntje. :(
Wel 83000 km gereden :Y
En nog geen scheurtje of wat dan ook. *O*

Wel een slangklem onder de tank. i.p.v. een fabrieksklem. :Y
Toch een modificatie.? :/

Wtf. Ik blijf gewoon rijden met dat ding.
En het is er nu weer het weer voor *O*
 
hmm,ik zie ook geen centerpuntje. :(
nah ja,ik hou de boel in de gaten.
iemand een idee waar de kleurcode vermeld staat?
volgens mij heb ik dezelfde kleur als de 12 van ron. :9
 
hmm,ik zie ook geen centerpuntje. :(
nah ja,ik hou de boel in de gaten.
iemand een idee waar de kleurcode vermeld staat?
volgens mij heb ik dezelfde kleur als de 12 van ron. :9

Kleurkode staat nergens op de fiets.
Kawa werkt met kleurkode's per jaar.

Zoek het produktie jaar op chas. nr.
In dat jaar zijn de kleurkode's te vinden.

Je kan ook zoeken op chas. nr. en de kleurkode is bekend.

Lukt het niet. Mail mij het chas.nr. en ik zoek het voor je uit.
Ik heb stiekum (legaal) toegang.
 
Laatst bewerkt:
tis al voor de bakker. :Y
kreeg de kleurcode via japarts,stift is zelfs al binnen,super. *D .
vanmiddag nog ff een stukkie gereden man wat een vermogen,voor ik t wist zat ik al op de 240. :]
uitkijken voor de mannen met de camera hahaha.
klever bedankt man. ;)
 
Zo, tijd om mijn virtuele hoofd hier ook weer eens te laten zien. Zijn zo te zien weer een aantal mooie ZX12R'en bij gekomen!
 
Voorlopig wordt morgen de beste dag (Piet verwacht een mooie dag).
Maar ja, meer dan een forenzentochtje zit er voor mij niet in.
 
Zo ook maar eens wat van me laten horen *O*
Vorige week zaterdag rondje gereden, kreeg het na 50 kilometer zo koud dat ik dacht ik ga de motor schoonmaken en binnen zetten. Gisteren schoon gemaakt, in de wax gezet, goed laten drogen in de wind, afgetankt en aan het eind van de dag de motor naar binnen gereden.

De planning voor de kerstvakantie is om een aantal dingen te vernieuwen zoals, motor olie + filter, luchtfilter, bougies, banden, remblokjes, koelvloeistof, remolie en de dynamo omdat die weer is zwart gefikt. En verder kleppenstellen en wat er verder nodig is om het het komende seizoen weer probleemloos te rijden. En verder zou een nieuwe zijkuip en topkuip niet verkeerd zijn :}

Groeten

full
 
De mijne staat ook al geruinme tijd op stal.

Ik wacht nog ff op een mooie nazomerse dag. Net als elk jaar. *O*
En elk jaar denk ik rond de Kerst ... nu dan maar die service beurt. :(

Moet ik me in februari nog haast maken ook. ;(
 
Zo ook maar eens wat van me laten horen *O*
Vorige week zaterdag rondje gereden, kreeg het na 50 kilometer zo koud dat ik dacht ik ga de motor schoonmaken en binnen zetten. Gisteren schoon gemaakt, in de wax gezet, goed laten drogen in de wind, afgetankt en aan het eind van de dag de motor naar binnen gereden.

De planning voor de kerstvakantie is om een aantal dingen te vernieuwen zoals, motor olie + filter, luchtfilter, bougies, banden, remblokjes, koelvloeistof, remolie en de dynamo omdat die weer is zwart gefikt. En verder kleppenstellen en wat er verder nodig is om het het komende seizoen weer probleemloos te rijden. En verder zou een nieuwe zijkuip en topkuip niet verkeerd zijn :}

Groeten

[afbeelding]
Dat zijn nog eens twee hele mooie bokjes waar die motor op staat ! :Y
 
Dat zijn nog eens twee hele mooie bokjes waar die motor op staat !

Ja dat waren twee dure bokjes.. maar kreeg de motor er gratis bij :P
100 euro zag ik een tijdje terug bij dytona als je ze als set koopt.

Maar bevalt opzich prima, wil eigenlijk voor het volgende seizoen wel wel een inrijwiel klem hebben omdat als je de achterste bok er onder zet de motor even heel onstabiel wordt waardoor je hem goed moet vasthouden zodat die niet omvalt.
 
Hee Kawa liefhebbers hier een berichtje van mij, Danny aka Jazzyr1, na een 8 tal jaren te zijn gestopt met motorrijden, ben ik begin dit jaar weer opgestapt op een ZZR1100, een motor die ik in 96 ook al eens heb gereden, gewoon om af en toe weer een stukje te rijden. Tot mijn verbazing had ik echter zoveel plezier aan het weer rijden dat ik besloot in september de zzr te verkopen.

Dit verliep zo voorspoedig dat ik eigenlijk vrijwel direct daarna een zx12 heb gekocht. een rode uit 2000 met ca. 30.000 km.

Ik heb de motor vrijwel direct op stal gezet en ben begonnen met kleine modificaties en reparaties.
Hier een lijstje wat ik aan het doen ben aan de motor:

Wielen laten coaten in het zwart
Nieuwe Dunlop bandjes 120 en 190 achter
Braking wave schijven, uiteraard met nieuwe blokken rondom
stalen remleidingen
undertail in kleur met ander achterlicht (waarschijnlijk cbr600rr)
hugger in kleur
kleine knipperlichten
achterbrug zwart coaten
kleine spiegels carbon look
ABM superbike stuurombouw
nieuwe ebc koppelingsplaten en sterkere veren
powercommander monteren en optioneel (full pajic uitlaatsysteem)
zit nu een skorpion bolt on demper op

Dus een leuk winterprojectje, heb alweer zin in de lente :-)
 
Dat klinkt nog als een behoorlijk winterproject!
Nog gefeliciteerd met de aankoop en laat ons meegenieten, foto's altijd welkom!
 
Welkom Danny! En heel veel succes met je project! Er zit hier kennis genoeg op het forum, dus bij vragen, hier zullen de meeste beantwoord worden!!

Groet en geniet lekker!!
 
Hè JazzyR1 gefeliciteerd met je motor *O* en succes met je winter project. Super leuk :Y

Power of dreams deze kant staat er inderdaad glimmend bij *D ik hoop dat je gauw een nieuw kuipdeeltje kan vinden.

Zagetta lekker hoor dat je ook bent wezen rijden.
Wij hebben vanmiddag na *O* PUPPY *O* kijken ook even een toertje gemaakt.
Het was alweer 6 weken geleden :$ en hij is nog niet gepoetst '(
(Suraka........... NEEEEE jij mag hem NIET poetsen!!!)

Ik hoop dat er nog mooie herfst/winter dagen komen gaan dat we toch nog af en toe een lekker ritje kunnen maken

Allen :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan