Waarom de QS weg?
Lijkt me voor circuitgebruik juist prima.
Mijn glazen bol zegt mij dat er een andere voor in de plaats komt
Ben benieuwd, want HM is een goede QS.
Het is inderdaad een solide QS. Mijn ervaringen met HM zijn zeer goed, maar ik wil een keer iets anders proberen. Ik verwacht dat de Translogic QS qua shifts vergelijkbaar is met de HM GP shifter.
Heb momenteel een HM Lite QS, waar ik (inderdaad) best tevreden over ben. Zou wel iets meer instelmogelijkheden willen hebben, dus op den duur gaat er bij mij (ook) een andere op.
"Beter" weet ik niet.. Ik vermoed dat Translogic vergelijkbaar is met HM. Natuurlijk wel afhankelijk van welk type HM je dan vergelijkt.Wat is er nog beter dan HM dan?
Wie kan mij vertellen hoe het zit met de kleur van de motorblokdeksels van de
'04-'05 modellen? Ik heb 2 blokken met zwarte koppelingsdeksels, maar als ik afbeeldingen zoek op google dan zie ik de meeste met de "goud kleurige" deksels. Heeft dit met het bouwjaar te maken of misschien met de geleverde kleur van de motorfiets zelf?
Gr. Bjorn
De deksels aan de linkerkant van het blok en het kleppendeksel zijn wel de goud kleurige. Hmmmmm, ......gaat als de brandweer overigens, daar niet van.
Maar nu ben ik toch benieuwd van welk jaar deze blokken zijn.
Het afgelopen seizoen smaakt naar meer dus ik heb besloten om de ZX10R om te bouwen tot circuitmotor.
[afbeelding]
Via Marktplaats heb ik zeer nette circuitkuipen kunnen kopen. Ze zijn professioneel gespoten en er zit nog geen krasje op.
Vanwege de ombouw komen er een aantal onderdelen/accessoires vrij:
- Verhoogde Lsl clip-ons (prijs: € 150,-)
[afbeelding]
- Becker carbon zijpanelen (prijs: € 125,-)
[afbeelding]
- Brembo mechanische koppelingshouder (prijs € 150,-)
[afbeelding]
- Ergens halverwege december komt de HM plus quickshifter vrij (€ 350,-)
[afbeelding]
De quickshifter en de Brembo mechanische koppelingshouder zijn als nieuw. De carbon zijpanelen en de verhoogde clip-ons heb lichte gebruikerssporen. Er komt nog een verkooptopic. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.
Die verhoogde clip-ons, hoe zit dat? Moet je ervoor je topkuip, remleidingen & kabels aanpassen?
Ik heb de motor met deze clip-ons gekocht. De topkuip hoeft niet aangepast te worden. De remleidingen moet je mogelijk wel vervangen. Eventueel heb ik nog een setje (stalen)remleidingen liggen die in ieder geval te gebruiken zijn in combinatie met Nissin remklauwen. Voor zover ik weet zijn er verder geen aanpassingen noodzakelijk.
Ik heb de motor met deze clip-ons gekocht. De topkuip hoeft niet aangepast te worden. De remleidingen moet je mogelijk wel vervangen. Eventueel heb ik nog een setje (stalen)remleidingen liggen die in ieder geval te gebruiken zijn in combinatie met Nissin remklauwen. Voor zover ik weet zijn er verder geen aanpassingen noodzakelijk.
Voor op straat is het ideaal. Zelfs na lange ritten stap je nog fris van de motor. Het is dat ik de motor alleen nog op het circuit gebruik anders had ik ze niet vervangen.
Heren, het volgende;
Ik had de '07 zx al een aardige periode niet gebruikt (iets met kouder weer enzo, ja ik ben een mooi weer rijder) en meende t apparaat vorige week even te moeten starten en warmdraaien.
Helaas bleek de accu nét te zwak om m aan te laten slaan (achterlijk 'licht aan' systeem ook!)
Een paar x ging ie rond en vervolgens begon er ergens een relais te rammelen en had ik een complete knipperende kerstboom op het dash..
Maar goed, zadeltje eraf en een dagje aan de acculader was voldoende om m weer fris en fruitig rond te laten gaan en aanslaan!
Tijdens het warmpruttelen direct even de prik over de accupolen gemeten...: daar mat ik een lelijk hoge 16,3 Volt!? Huh?
Geen verdere invloed van grootlicht of gasgeven, dus er werd wel afgeregeld volgens mij. Maar ruim 16V lijkt mij nogal aan stevige kant?
Spanningsregelaar aan zn eindje of iemand die andere ideeën heeft?
Grtz,fRank