ZX6R in de tuin, gaat dit lukken?

Zo blijkt het inderdaad te gaan, ik had het eerlijk gezegd niet verwacht. :) De poort kan wel volledig open, dat scheelt weer.

Heb het zelfde situatie gehad, de motor is minder breed als je een stuk uitstekend stuur niet mee rekent en het vermogen om de motor scheef te maneuvreren.
 
Is ACHTERUIT rijden de tuin in geen optie voor jou ?

Zit zelf met een brandgang van nauwelijks een meter en een normale tuindeur die naar binnen draait.

Ik doe het volgende:

Ik doe de deur open wanneer ik in de brandgang sta. Daarna rij ik mijn motor een metertje op 2 verder voorbij en ga er zittend op achteruit en stuur de motor op tijd in. He kontje net langs de eerste deurpost mikken en ik kom redelijk goed uit. Ik moet nu nog 1 keer de stuur draaien en naar voren rijden en dan weer naar achteren en stuur weer rechtzetten om netjes recht in de tuin te komen.

Vooruit de tuin inrijden met een nauwe brandgang gaat bij mij niet lukken, tenzij ik met motormovers aan kom, maar achteruit de tuin in zal veel sneller gaan dan eerst die movers pakken en plaatsen enz.

Met veel oefenen kom je er wel.. heb zelf ook even zitten kloten om goed uit te komen, maar nu kan ik hem vaak zelfs in 1 keer de tuin in draaien. Naarmate word je gewoon wat handiger erin en schuin je de motor zelfs achteruit lopend af om goed uit te komen.

Dus valt te proberen niet waar ? :]
 
Is ACHTERUIT rijden de tuin in geen optie voor jou ?

Zit zelf met een brandgang van nauwelijks een meter en een normale tuindeur die naar binnen draait.

Ik doe het volgende:

Ik doe de deur open wanneer ik in de brandgang sta. Daarna rij ik mijn motor een metertje op 2 verder voorbij en ga er zittend op achteruit en stuur de motor op tijd in. He kontje net langs de eerste deurpost mikken en ik kom redelijk goed uit. Ik moet nu nog 1 keer de stuur draaien en naar voren rijden en dan weer naar achteren en stuur weer rechtzetten om netjes recht in de tuin te komen.

Vooruit de tuin inrijden met een nauwe brandgang gaat bij mij niet lukken, tenzij ik met motormovers aan kom, maar achteruit de tuin in zal veel sneller gaan dan eerst die movers pakken en plaatsen enz.

Met veel oefenen kom je er wel.. heb zelf ook even zitten kloten om goed uit te komen, maar nu kan ik hem vaak zelfs in 1 keer de tuin in draaien. Naarmate word je gewoon wat handiger erin en schuin je de motor zelfs achteruit lopend af om goed uit te komen.

Dus valt te proberen niet waar ? :]

Bedankt voor het meedenken en de uitgebreide uitleg! Inmiddels is er een GSXR de tuin in gekomen, dus dat zou met een ZX6R ook moeten lukken neem ik aan. Vooruit ging eigenlijk net zo gemakkelijk als achteruit, dus heb nog keuze ook : :)
 
Alles past als je maar wil, of niet Mark
ggyagjucvsx.jpeg
 
Voor 44 euro ben je klaar winparts.
Achterwiel erop en je stuurt hem alle kanten op.
Alleen vanuit de goede richting aanrijden natuurlijk.
Als je voorwiel in de deuropening staat kan je hem zo in de juiste richting draaien.

Klinkt leuk maar op een gladde betonvloer heb ik al moeite om m'n VT1100 netjes in te draaien zonder lomp geweld te hoeven toepassen, nu os een ZX6R een stuk lichter maar de tegels zijn veel ruwer en de wieltjes blijven in de voegen hangen.
 
Dat staat er op,Anon,is voor oud papier,wij hebben ze ook hier in het dorp,alleen zijn die voor papier hier met een geel deksel, :) Groet,Coert :W
 
Mijn situatie is nog krapper. Brandgang van ongeveer 90cm. Wel een grotere deur in de schuur.
Maar mijn Harley ging er ook door. Vooruit of achteruit. Waar een wil is is een weg.
Ondertussen wel een lichter motorfietsje,want na 15 jaar vond mijn rug het genoeg geweest.
 
Ik moet er iedere dag ook zo in en uit door zo n kutsteeg die nog een extra 90 graden bocht heeft. Als je erop zit dan kan je makkelijker de motor schuiner houden. Zo n supersport stuurt ook niet dus je zal wel moeten.
Dingen als een motormovemeuk doen t alleen op een perfect gladde vloer. Niet op stoeptegels
 
Het gaat helemaal goed komen! Bedankt voor de reacties :)

Waarom heb je drie kliko's? Groene rest en ???
Zoals eerder gezegd: Oud papier. Verder nog een zak voor het plasic, drankkartons en blik en een kratje voor het glas. Het is net een milieupark..... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan