ZX6R startprobleem, mogelijk dynamo?

Tim073

Rookie
30 jul 2018
16
1
Beste motorrijders,

Ik heb een probleem.
Ik bezit een ZX6R uit 99.
Na een rit van ongeveer 30KM over de snelweg valt mijn motor uit wanneer ik stationair voor het stoplicht sta.
Wanneer ik hem hierna weer wil starten, slaat hij vaak wel (direct) aan, maar valt hij direct weer uit.
Wanneer ik hem dan weer probeer te starten, lijkt het alsof de accu deels is leeggetrokken en start hij ook niet meer.
Tot nu toe start hij wel weer na vijf tot tien minuten wachten. Dit heeft zich nu zo'n driemaal voorgedaan en vanmorgen dus weer.
Stationair loopt de motor ook erg laag, namelijk 500 toeren.
Wanneer ik de motor rond de 1500 toeren hou stationair valt hij niet uit.
Een tijd terug is de dynamo gemeten deze geeft bij stationair toerental 13,8 volt wat ik net iets aan de lage kant vind. Bij gasgeven komt hij echter wel boven de 14 volt uit. Het precieze voltage weet ik niet.

Er zit verder benzine in. Het is wel na de winterstop dat dit is begonnen. Ik heb al een tank met carburateurcleaner leeggereden. Bougies e.d. zijn nog niet vervangen, kleppen zijn NIET gesteld (45.000 km). Motorolie is ondertussen ook weer aan vervangen toe (9000 km geleden vervangen).

Zelf denk ik aan de dynamo, maar de grote vraag is natuurlijk 'Denken jullie dit ook OF zou het mogelijk ook iets anders kunnen zijn?'.

Met vriendelijke groet,

Tim
 
aangezien het begonnen is na de winterstop zou ik beginnen bij het reinigen van de carburateurs. waarschijnlijk zitten er 1 of meerdere stationair sproeiers verstopt. en carburateurcleaner helpt in dat soort gevallen weinig wat die komt mee met de benzine en die komt niet door een verstopte sproeier heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan