ZX7R topic part 7

Heren (en dames),

Is er ergens een lijst te vinden met de verschillen tussen de jaartallen van de zx7r?

Ik heb een ZRX1100 maar zit eraan te denken om deze weg te doen voor de ZX7R. Er moet een bucketlist afgewerkt worden :9~

Er staan er erg weinig te koop, maar de bedoeling is een geheel groene te nemen, volgens mij zijn die van 2000 of nieuwer. Alleen deze info kan ik nergens terug vinden.

Thanks!

Op parts.kawasaki.eu kun je wel wat terug vinden, de latere zx7r's hebben een donker frame. KAWASAKI Genuine Parts and Accessories

Mijne is van 2002 maar blijkt een 2001 model te zijn.
 
1385479


Is deze moto gekend hier bij iemand?
 
Motor heeft een 26000 km, op de originele uitlaat is een plaatje van mivv exhaust aangebracht, groene undertail. De eigenaar heeft hem ongeveer 2 jaar in zijn bezit. Meer weet ik er niet van. Ik zoek een 2001 model liefst zo origineel mogelijk voor mijn verzameling.
 
Heb mijn 7 al jaren niet meer, maar op het moment dat ik hem (helaas) verkocht stond er al iets meer op de teller, zo tegen de 30K aan. Dus mijn ex 7 is het niet.
Tof dat je een 7 toevoegt aan je verzameling :Y.
 
Is deze moto gekend hier bij iemand?
De inwoners van dit topic zijn helaas verhuisd naar een besloten groep 'Dutch super seven' op facebook.

Motor heeft een 26000 km, op de originele uitlaat is een plaatje van mivv exhaust aangebracht, groene undertail. De eigenaar heeft hem ongeveer 2 jaar in zijn bezit. Meer weet ik er niet van. Ik zoek een 2001 model liefst zo origineel mogelijk voor mijn verzameling.
Bizar, waarom zou je een mivv plaatje op je originele uitlaat willen plakken? Tenzij er een beschadiging onder zit.

ik hem (helaas) verkocht
Sukkel :+


By the way, dankzij de nieuwe forum software verschijnt nu mijn motor als avatar van dit topic O-)
 
:^
Zonder die stickers is het veel beter :Y.
Mooie fiets hoor! Blijft eeuwig zonde dat ik die van mij half aan gort heb gereden :(
 
Blijft eeuwig zonde dat ik die van mij half aan gort heb gereden
Wat !? Een 7 aan gort rijden :(

Mijn 7 is trouwens nog niet helemaal OK; de motor loopt wel erg rauw onderin. Boven de 3000 rpm draait het blok wel mooi.
Waarschijnlijk zal ik toch de carburateurs schoon moeten laten maken.
Maar eerst een tijdje mee rijden :]
Rijdt trouwens erg relaxed. Met een ZX-10R rijd je altijd en overal veel te hard, met een 7 lukt dat gelukkig niet.
 
Er staan er erg weinig te koop, maar de bedoeling is een geheel groene te nemen, volgens mij zijn die van 2000 of nieuwer. Alleen deze info kan ik nergens terug vinden.
Was me te snel weg moest er iemand één weten staan 2001 model mag je me altijd iets laten weten.
Op facebook staat een 2001 exemplaar te koop. Ik kan geen link geven vanwege besloten groep. En verder ook geen info.
Maar zie dit als een waarschuwing dat je markplaats en/of speurders in de gaten moet houden...
 
Ik ben tot de conclusie gekomen dat zo'n oude rammelbak toch niets voor mij is.


P5050490C.jpg
 
Wat !? Een 7 aan gort rijden :(

Mijn 7 is trouwens nog niet helemaal OK; de motor loopt wel erg rauw onderin. Boven de 3000 rpm draait het blok wel mooi.
Waarschijnlijk zal ik toch de carburateurs schoon moeten laten maken.
Maar eerst een tijdje mee rijden :]
Rijdt trouwens erg relaxed. Met een ZX-10R rijd je altijd en overal veel te hard, met een 7 lukt dat gelukkig niet.
Tja, het lag niet geheel in de planning om te vallen, maar opeens was het moment daar -O-. Omdat ik nog een redelijk bod van een opkoper kreeg heb ik hem gelijk van de hand gedaan.

Enne, ik lees dat jij er snel achter bent gekomen dat de 7 niets voor jou is. Dan wordt het dus toch te hard rijden met de 10 of soepel rijden met de 9 ;).
 
Enne, ik lees dat jij er snel achter bent gekomen dat de 7 niets voor jou is.
Zo dramatisch is het ook weer niet, prima motor voor zo af en toe een rondje.
Probleem is dat ik dringend een woon-werk motor nodig heb; ik wordt helemaal gek van die lange files iedere dag :(
Mijn huis is te klein voor 4 motoren, daarom toch maar de 7 verkopen.
En voorlopig op de 10 naar het werk.
P5080507C.jpg
 
Zo dramatisch is het ook weer niet, prima motor voor zo af en toe een rondje.
Probleem is dat ik dringend een woon-werk motor nodig heb; ik wordt helemaal gek van die lange files iedere dag :(
Mijn huis is te klein voor 4 motoren, daarom toch maar de 7 verkopen.
En voorlopig op de 10 naar het werk.
Bekijk bijlage 1392504
En? De 7 al verkocht? Was dat toevallig de oude motor van KawaHenrie? Was ook een motor met veel kilometers, maar zag er nog uit om door een ringetje te halen.
 
Iemand die een goede (betaalbare) vervanger kan aanraden voor de monoshock? De huidige is te zwaar versleten. Ik begreep dat bepaalde bouwjaren ZX6R erop passen?

Bedankt alvast voor de suggesties
 
schokbreker/000000102573

En die van een zx-9r past dat niet misschien , weet het ook niet he .

Thanks!

Ik kan voor 35-50 euro een ZX7R 2001 krijgen in zo te zien nette staat.

Andere optie is een ZX12R shock uit hetzelfde jaar, deze kosten tussen de 35-80 euro, schijnen beter instelbaar te zijn, de juiste lengte te hebben en op de bovenste boutmaat na (10 versus 12mm) identiek qua inbouw maten

Hoe is de originele shock normaal? Ik heb geen vergelijking omdat toen ik deze motor kocht de shock al kapot was.
Op max preload en max compressie als zo zacht als een pongo stick
 
Terug
Bovenaan Onderaan