zxr aan poeiers gereden

alec tricety

Rookie
9 dec 2006
29
0
alphen aan den rijn
Tja, kwam uit me werk, stond een file op een 2 baansweg, door het tegemoet komende verkeer besloot ik aan de rechterkant rustig de file voorbij te rijden,

op het moment dat ik een kruispuntje naderde, sloeg een tegemoetkomende auto af.
(die kon afslaan tussen de file, hij zag mij niet ik hem te laat en het gevolg was dat ik mijn kawa in zijn atos deponeerde, gvd gvd gvd gvd, ding is helemaal naar de haaien.
Zelf heb ik niks, nu kijken wat de verzekering gaat zeggen, want ik haalde de file rechts in, maar hij moest mij voorang verlenen.

we zien het wel,

morgen op de batavus, hoerenkots!!

Groeten Remy
 
Gelukkig heb je zelf niks! , maaru... file rechts inhalen? Bye bye, zwaai zwaai met je verzekeringscentjes. Ach hopelijk ben je all-risk!

Succes met de afhandeling
 
Gelukkig heb je zelf niks! , maaru... file rechts inhalen? Bye bye, zwaai zwaai met je verzekeringscentjes. Ach hopelijk ben je all-risk!

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Rechts inhalen bij filevorming mag. Als er geen andere reden is waarom TS daar niet zou mogen rijden heeft hij dus niet direct iets verkeerds gedaan.

De automobilist had voorrang moeten verlenen en dat staat los van het feit of TS een overtreding begin. Iemand die van rechts in de verkeerde richting een éénrichtingsstraat uitkomt, heeft ook nog steeds voorrang, ook al is tie in overtreding.

Bovendien, inplaats van een motor had er bijvoorbeeld ook een fietser kunnen rijden en daar heeft de automobilist ook niet opgelet.

Wellicht dat de verzekering van de tegenpartij probeert je af te schepen, maar ik zou daar zeker niet snel mee akkoord gaan.
 
:N

Heb toevallig vandaag mijn theorie gehaald en weet dus ook dat je een file niet rechts mag inhalen...
ook niet links alleen tussen beide rijen door...
 
:N

Heb toevallig vandaag mijn theorie gehaald en weet dus ook dat je een file niet rechts mag inhalen...
ook niet links alleen tussen beide rijen door...

Naja helaas, dan is dat zo, maar dan moet die vent nog steeds uitkijken, ik had ook een fietser kunnen zijn, en ja dat rechts file rijden, ik weet het ook niet meer,
ik lees overal wat anders..
 
:N

Heb toevallig vandaag mijn theorie gehaald en weet dus ook dat je een file niet rechts mag inhalen...
ook niet links alleen tussen beide rijen door...

Kan zijn, maar volgens mij gaat alle rechtdoorgaande verkeer voor op afslaand verkeer. Ik weet niet welke zwaarder weegt.

Heb bijvoorbeeld ooit meegemaakt dat een auto aan het inhalen was binnen de bebouwde kom (type patserbakkie en veel te hard) en dat er vanuit een zijstraat een auto die weg op draaide en die inhalende auto dus vol in de flank raakte. Uiteindelijk was automobilist die de weg op draaide vanuit de zijstraat fout omdat hij een voorrangsweg op ging.

Weet niet precies de volgorde maar volgens mij wordt eerst naar de voorrangsregeles gekeken en in dat geval is TS beslist NIET fout ;)

@ TS: succes met de afwikkeling en zoals al eerder gezegd, laat je niet te snel afschepen door de verzekeringen :)
 
Laatst bewerkt:
Tja, kwam uit me werk, stond een file op een 2 baansweg, door het tegemoet komende verkeer besloot ik aan de rechterkant rustig de file voorbij te rijden,

op het moment dat ik een kruispuntje naderde, sloeg een tegemoetkomende auto af.
(die kon afslaan tussen de file, hij zag mij niet ik hem te laat en het gevolg was dat ik mijn kawa in zijn atos deponeerde, gvd gvd gvd gvd, ding is helemaal naar de haaien.
Zelf heb ik niks, nu kijken wat de verzekering gaat zeggen, want ik haalde de file rechts in, maar hij moest mij voorang verlenen.

we zien het wel,

morgen op de batavus, hoerenkots!!

Groeten Remy

Manoeuvre van de ander is oorzaak van dit ongeval.
Gelukkig heeft TS er geen lichamelijke schade aan overgehouden, wel klote van de motor.
 
:N

Heb toevallig vandaag mijn theorie gehaald en weet dus ook dat je een file niet rechts mag inhalen...
ook niet links alleen tussen beide rijen door...

Wat je bij theorie voor je rij-examen leert is rijgedrag dat volgens het CBR wenselijk is. En dan is dat nog raar verwoord ook, want als je tussen twee rijen doorrijdt, haal je één file links in en de ander rechts. En de wettelijke basis daarvoor is dat je volgens het RVV een file rechts in mag halen.
 
Wat je bij theorie voor je rij-examen leert is rijgedrag dat volgens het CBR wenselijk is. En dan is dat nog raar verwoord ook, want als je tussen twee rijen doorrijdt, haal je één file links in en de ander rechts. En de wettelijke basis daarvoor is dat je volgens het RVV een file rechts in mag halen.

En hier sluit ik mij volledig bij aan.

File rechts inhalen mag.
 
:N

Heb toevallig vandaag mijn theorie gehaald en weet dus ook dat je een file niet rechts mag inhalen...
ook niet links alleen tussen beide rijen door...

Oh en jij denkt dat het CBR examen gelijk is aan de wettelijke regels......
Neem alleen al de regels waar een voertuig aan moet voldoen, is voor het CBR heel anders dan de wettelijke eisen.

maar ik heb hetzelfde gehad, alleen ging ik hem links voorbij, en zo'n slimmerik in de file wijst naar een auto uit een zijstraat dat ie kan rijden, want hij heeft een gaatje open gelaten, dus die trekt op aanwijzing van de bestuurder in de file vol op , resultaat honda naar binnen in de deur..... alles vergoed gekregen....

btw jij leert ook jouw positie op de weg , denk je nu dat je straks in overtreding bent als je uiterst rechts of uiterst links gaat rijden......????
 
Tja, kwam uit me werk, stond een file op een 2 baansweg, door het tegemoet komende verkeer besloot ik aan de rechterkant rustig de file voorbij te rijden,

op het moment dat ik een kruispuntje naderde, sloeg een tegemoetkomende auto af.
(die kon afslaan tussen de file, hij zag mij niet ik hem te laat en het gevolg was dat ik mijn kawa in zijn atos deponeerde, gvd gvd gvd gvd, ding is helemaal naar de haaien.
Zelf heb ik niks, nu kijken wat de verzekering gaat zeggen, want ik haalde de file rechts in, maar hij moest mij voorang verlenen.

we zien het wel,

morgen op de batavus, hoerenkots!!

Groeten Remy

Balen zeg... succes met opknappen. -O-
 
En hier sluit ik mij volledig bij aan.

File rechts inhalen mag.
is het niet zo dat je tussen file door mag rijden, maar als iemand tegen je aan rijdt, jij de schuldige bent, en niet degene die tegen je aan reed.
Daarnaast zitten er gedragsregels aan vast, zoals niet meer dan 10km harder rijden dan de file, en opletten in gaten tussen de autos waar een andere auto dus doorheen kan rijden
 
is het niet zo dat je tussen file door mag rijden, maar als iemand tegen je aan rijdt, jij de schuldige bent, en niet degene die tegen je aan reed.
Daarnaast zitten er gedragsregels aan vast, zoals niet meer dan 10km harder rijden dan de file, en opletten in gaten tussen de autos waar een andere auto dus doorheen kan rijden

Krijgen we die discussie weer :?

Nee, dat is niet zo. Sinds de invoering van het huidige RVV in 1990 mag je met twee voertuigen op dezelfde rijstrook rijden en mag je een file rechts inhalen. Daarmee is er geen specifieke regel die het tussen of langs de file rijden verbiedt zolang je geen andere regels overtreedt zoals doorgetrokken strepen overschreiden, gebruik maken van voorsorteervakken voor een andere richting of sneller rijden dan is toegestaan.

Wat overblijft is Artikel 5, WVW, het (mogelijk) in gevaar brengen of hinderen van weggebruikers. Omdat de ene agent al veel sneller iets als gevaarlijk zal zien dan de andere, en om ook de automobilist duidelijk te maken wat hij kan verwachten is die gedragscode opgesteld. Je niet aan die gedragscode houden betekent niet dat je automatisch de wet overtreedt. Je wel aan die gedragscode houden heeft wel een aantal voordelen, de belangrijkste dat er inmiddels voldoende jurisprudentie is dat als een automobilist jou aanrijdt terwijl jij je aan die gedragscode hield, die automobilist automatisch opdraait voor de schade.
 
Hoi,
Ik heb hier een link waar je misschien wat aan hebt.
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm

Hier zie je ook dat een motorrijder NIET ten alle tijde aansprakelijk is.

Vergeet niet dat de auto van rijstrook veranderd.
Daarmee voert deze een bijzonder manoeuvre uit.

Hopelijk reed je niet te snel en heb je getuige.

Sterkte met de afwikkkeling.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij rij jij rechtdoor en de auto slaat af. Dit invullen op het schadeformulier en niet spreken over het feit dat je de file links of rechts passeerd heb.
 
;( ;( ;( zonde

maar gelukkig heb je zelf niets.
en als ik het zo goed lees is de kans groot dat de schade alleen cosmetisch is en heb je dus kans dat je wel wat centjes gaat krijg en met niet al te veel werk de zicxxer zo weer in elkaar hebt.

succes en als je nog iets nog hebt, of kwijt moet laat dan maar weten ik heb aardig wat en wil ook aardig nog wat hebben
 
Laatst bewerkt:
Wellicht dat de verzekering van de tegenpartij probeert je af te schepen, maar ik zou daar zeker niet snel mee akkoord gaan.

<begin pessimism>
Wellicht dat beide partijen dezelfde verzekering hebben, en die stelt dus voor dat beide hun eigen schade betalen want beide zouden fouten gemaakt hebben (te snel, resp. manoeuvre). En dus spaart de maatschappij hoop centjes.
<end pessimism>

Effe checken dus, jij was niet in fout dus laat je niet door je eigen `bijstand' oplichten.
 
Ook al zou je volgens de wwv niet die file rechts in mogen halen, als je het dan toch doet is dat een verkeersovertreding. Daar heeft de verzekering over het algemeen weinig boodschap aan. Die voorrangsregel is voor de verzekering veel belangrijker.

Voorbeeldje wat Whimpey zelf is overkomen (in blik welliswaar..)

Whimpey rijdt op een onoverzichtelijke (woningbouw) T-splitsing af. Om te zien wat er rechts gebeurt moet Whimpey dus een klein stukkie de weg voor hem op rijden. Op dat moment komt er van rechts een auto, die vol in Whimpey's rechtervoorscherm duikt.

Voor de politie? Die automobilist krijgt een prent omdat hij niet rechts van de weg heeft gereden ....EN..... omdat hij tegen het verkeer in reed. Hij kwam dus uit een éénrichtingsweg, alwaar hij dus van die kant afhelemaal niet in mocht.

Voor de verzekering?? Whimpey was fout. Auto kwam van rechts...punt, uit, klaar. Politierapport? Daar kunnen/doen ze dus helemaal niets mee.


Dus TS, ik denk dat het voor jou wel goed komt. Iig Suc7 met de afhandeling.
 
Laatst bewerkt:
Whimpey rijdt op een onoverzichtelijke (woningbouw) T-splitsing af. Om te zien wat er rechts gebeurt moet Whimpey dus een klein stukkie de weg voor hem op rijden. Op dat moment komt er van rechts een auto, die vol in Whimpey's linkervoorscherm duikt.
Da's knap!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan