ZXR USD voorvork in CBR balhoofd?

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.601
16
Harderwijk
hoi,

ik wou graag een ZXR750 UDS voorvork in mijn CBR600F(pc19)
mijn vraag is past dit of is dit goed passend te maken?

zo ja kunt u er iets meer over vertellen hoe ik dat moet doen?

ik zoek dan ook nog wat ZXR remmetjes of kan ik er een rem op zetten die ik wil?
moet er een org. zxr wiel in met schijven of kan mijn 18' 110 CBR600 band er ook in?

bedankt!
ik vraag dit maar even omdat ik hier weinig ervaring mee heb, het is mijn eerste (streetfighter)project dus.......

ik kan aan ZXR750 poten komen maar dan moet het natuurlijk wel makkelijk passen of pas te maken!
 
Zealot,als je hem kompleet met kroonplaat en balhoofdpen kan krijgen zou je het gewoon moeten proberen,weet alleen niet hoe lang jou balhoofd is.
en ik zou er gelijk een 17" wiel van een zxr met rem partij in doen.
je moet zoiezo van lagers veranderen in je balhoofd en om je balhoofdpen,maar dat is niet moeilijk,mits je een beetje handig bent,maar aan je project te zien moet dat wel lukken ;)
 
check!
dus een balhoofdpen erbij, en dan hopen dat het en beetje past...
wat moet ik doen als de pen te lang of te kort is?
 
check!
dus een balhoofdpen erbij, en dan hopen dat het en beetje past...
wat moet ik doen als de pen te lang of te kort is?
veel te lang zou ie niet wezen,vaak zit de balhoofdpen er in geperst en zou je er dus een andere er in kunnen laten zetten maar zoiets kun je beter niet zelf doen maar aan een vakkundig iemand overlaten.
heb het ook een keer gedaan,een kennis van mij heeft er toen een andere pen ingezet en onderaan een nieuw lasje getrokken voor de zekerheid.
 
okee,

weet iemand de specs van een ZXr750 voorvork? diameter poot?
lengte totaal enz..... soef had was toch ook met een zxr vork bezig?
 
Heb nog een onderste kroonplaat met stuurpen van een ZX-12 los in de garage liggen... :9 Mag in ieder geval weg voor weinig. Mocht je maten willen hebben, stuur ff een mailtje.

Met een beetje mazzel is het alleen een kwestie van andere lagers monteren en het spul past. Oftewel, buitendiameter CBR-lager opmeten en binnendiameter voor nieuwe stuurpen, en dan alleen nog ff lagertjes uitzoeken. Grootste kans op problemen heb je met de lengte van de stuurpen.
 
Heb nog een onderste kroonplaat met stuurpen van een ZX-12 los in de garage liggen... :9 Mag in ieder geval weg voor weinig. Mocht je maten willen hebben, stuur ff een mailtje.

Met een beetje mazzel is het alleen een kwestie van andere lagers monteren en het spul past. Oftewel, buitendiameter CBR-lager opmeten en binnendiameter voor nieuwe stuurpen, en dan alleen nog ff lagertjes uitzoeken. Grootste kans op problemen heb je met de lengte van de stuurpen.

is het mogelijk de pen in te korten op een bep. manier?
ik las hierboven dat je dat bij een specialist kan laten doen?
 
als je er redelijk goedkoop aan kan komen zou ik het altijd proberen... als het niet lukt ben je ze zo weer kwijt.. mischien wil ik het dan wel ff proberen :P
 
als je er redelijk goedkoop aan kan komen zou ik het altijd proberen... als het niet lukt ben je ze zo weer kwijt.. mischien wil ik het dan wel ff proberen :P

haha

is goed, onderpootjes zijn wel licht krom, moet dus gericht/vervangen worden........
 
hou er ok ff rekening mee een andere voorvork ook ander kroonplaten betekend, dat ook weer betekend andere clipons (of gewoon direct een sbk stuur) en natuurlijk ook andere remmen, misschien wel andere schijven, dan ook weer een ander voorwiel, en wellicht ook een ander stuurslot.

Dat veranderd niets aan het feit dat je het gewoon moet doen ;) maar misschien kan je beter naar een 400 vork kijken, die dingen zijn onverwoestbaar en gaan op ebay weg voor tussen de 200 en de 300....
 
klopt als ik zo die pootjes goed heb(zit wat werk aan) richten en reviceren........
moet ik indd een kroonplaat hebben... ssen lsl sbk stuur heb ik al ik moet alleen 53?mm klemmen hebben voor de poten.
en remmen, schijven, pen, wiel, as heb ik dan ook nodig.........

maar alles op zijn tijd verzamelen......... :)
 
hou er ok ff rekening mee een andere voorvork ook ander kroonplaten betekend, dat ook weer betekend andere clipons (of gewoon direct een sbk stuur) en natuurlijk ook andere remmen, misschien wel andere schijven, dan ook weer een ander voorwiel, en wellicht ook een ander stuurslot.

Dat veranderd niets aan het feit dat je het gewoon moet doen ;) maar misschien kan je beter naar een 400 vork kijken, die dingen zijn onverwoestbaar en gaan op ebay weg voor tussen de 200 en de 300....

:^

Al levert dat laatste weer problemen op met vering (teveel static sag met standaardveren) kan ik uit ervaring vertellen.

Onderschat het niet, je moet veeel aanpassen. :)

Ik zou trouwens niet aan kromme usd poten beginnen. :X Die krijg je niet goedkoop weer goed denk ik. Als het al goed kan.............
 

Van welk model ZXR kun je de USD vork kopen, ik heb zelf het J-model. (volgens mij zijn ook de K en L versie hetzelfde) Ik heb de tekeningen van het hele zootje wel ergens liggen.
 
ik weet niet van welk model, okal zijn ze krom daar is de prijs ook naar.......
ik probeer het gewoon en dan zie ik wel als er niets van komt dan verkoop ik ze wel weer
 
zxr upsd's zijn allemaal dezelfde afmetingen.
voorts zou ik geen kromme poten kopen, je krijgt ze nooit 100% recht (uit ervaring) en nieuwe binnenpoten kosten 120 euro minimum per stuk en das dan nog niet gemonteerd want daar kan je ook nog de nodige zever mee krijgen.
 
volgens mij kost richten van poten al gauw iets van 100 per poot? ik zoiu er niet aan beginnen nee...
 
idd, met kromme poten begin je al niet echt lekker..
kun je mischien beter op je gemakje rondkijken naar betaalbare rechte poten, heeft toch geen haast zo te horen
 
is dat richten zo duur ;(

hmz..... dan kan ik beter zoeken naar een complete en goede voorvork mischien.....
 
Zonde van je geld denk ik ook.

zeker als je voor 2-300 en complete ZXR400 vork met kroonplaat hebt

En om nog maar ff aan te geven hoe sterkt die zijn, bij mijn crash in mijn voorwiel bijna haaks tegen de stoep aangekomen, met als resultaat de velg doormidden, mijn frame krom, maar mijn vork geen krasje! qua gewicht verwacht ik ook geen problemen aangezien een ZXR400 al zijn gewicht aan de voorkant heeft hangen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan