zxr400 lange afstanden?

Massimiliano

MF veteraan
11 jan 2005
3.462
0
Heey daar,

Ik ben nu ook eindelijk begonnen met lessen en ik hoop die meuk zo snel mogenlijk achter de rug te hebben voor het echte werk. Nu heb ik zo eens rondgekeken en ik denk dat de zxr qua prijs/kwaliteit erg goed is. Nu echter mijn vraag.
Ik ga mijn motor dus gebruiken voor lange afstanden naar school elke dag. Dat wil zeggen 65 km heen en 65 km terug. Ongeveer 45 minuten. Nu heb ik van andere klasgenoten gehoord die ook motor rijden dat zo lang op een supersport zitten niet fijn is mbt je rug. Iemand ervaringen mee?? Of misschien andere suggesties?

Prijsklasse ong 4000.

Gr, Bas
 
Ligt er maar aan wat je gewend bent, maar 65 km is echt geen probleem.
Misschien 1tje huren voor een dag? (als die te huur zijn)

(op motorvakanties rijd ik gemiddeld gauw 200km per dag over slechte wegen op een motor met antieke vering)
 
Laatst bewerkt:
ach

bij iedereen verschillend de een is soepel de ander niet, de een lange benen de ander lange armen enz.

een vriend van mij rijdt een ZX6R de hele dag door en die heeft nergens last van behalve een beetje stijve knie.

maar die afstanden die jij beschrijft zijn niet ernstig. Vooral niet omdat het snelweg is, en je dus weinig zult hoeven remmen (= op je polsen rijden).

gewoon proefrijden en kopen die hap

zijn trouwens wel meer mooie leuke motoren dan alleen ZXR400... als je in de 400 cc moto gp klasse achtige motortjes wilt blijven, waarom geen VFR400?
beste motor ooit gemaakt zeggen ze, met een heel fijn blok: V4 (en sound).
 
Liever een RVF400 dan, die is veel mooier en exclusiever.

Maaruh 65km is geen probleem, al heb ik liever iets comfortabelers ;)
 
Heey daar,

Ik ben nu ook eindelijk begonnen met lessen en ik hoop die meuk zo snel mogenlijk achter de rug te hebben voor het echte werk. Nu heb ik zo eens rondgekeken en ik denk dat de zxr qua prijs/kwaliteit erg goed is. Nu echter mijn vraag.
Ik ga mijn motor dus gebruiken voor lange afstanden naar school elke dag. Dat wil zeggen 65 km heen en 65 km terug. Ongeveer 45 minuten. Nu heb ik van andere klasgenoten gehoord die ook motor rijden dat zo lang op een supersport zitten niet fijn is mbt je rug. Iemand ervaringen mee?? Of misschien andere suggesties?

Prijsklasse ong 4000.

Gr, Bas

Supersport heeft een veel betere zithouding in vergelijking met bijvoorbeeld een Harley. Een toerfiets heeft uiteraard nog een betere zithouding, maar die zijn zo saai.
65km lijkt me niet echt een lange afstand. Gewoon een sportieve fiets kopen dus. heb je het meeste lol van.
 
Supersport heeft een veel betere zithouding in vergelijking met bijvoorbeeld een Harley. Een toerfiets heeft uiteraard nog een betere zithouding, maar die zijn zo saai.
65km lijkt me niet echt een lange afstand. Gewoon een sportieve fiets kopen dus. heb je het meeste lol van.

Onzin, meeste lol heb je op een off the road/super motard :P (alleen met 65km heen en weer is dat weer niet zo geschikt ivm de wind op de snelweg)

Ennuh een sporttoer a la Fazer 600 rijd ook ontzettend lekker en daar is niets saais aan.
 
Onzin, meeste lol heb je op een off the road/super motard :P (alleen met 65km heen en weer is dat weer niet zo geschikt ivm de wind op de snelweg)

Ennuh een sporttoer a la Fazer 600 rijd ook ontzettend lekker en daar is niets saais aan.


Ben het met je eens. Een offroad is hartstikke leuk. Maar heeft wel andere gebruiksdoeleinden. Ik zou er zelf best eentje bij willen hebben. Een mooie Beta of zo.

Wat die fazer betreft ben ik het niet met je eens. Is een tourfiets pur-sang en voor een verstokte supersport rijder zoals ik hèt ultieme voorbeeld van burgerlijkheid en saaiheid.
 
Ben het met je eens. Een offroad is hartstikke leuk. Maar heeft wel andere gebruiksdoeleinden. Ik zou er zelf best eentje bij willen hebben. Een mooie Beta of zo.

Wat die fazer betreft ben ik het niet met je eens. Is een tourfiets pur-sang en voor een verstokte supersport rijder zoals ik hèt ultieme voorbeeld van burgerlijkheid en saaiheid.

Fazer een toerfiets? Ik vind 'm toch echt wel sportiever dan bijv. een BMW of een Pan European wat bijv. echte toerfietsen zijn. Goed het is geen supersport, maar er komt een leuke bak aan vermogen uit, rijwielgedeelte is dan wel anders dan supersport, maar ik vind het een heerlijke fiets, lekkere zit, geen last van polsen (duh :P ) en je kan het er lang op volhouden....

Ik vind supersports echt heel erg mooi, maar de zithouding vind ik niets (komt ook omdat ik iets boven mn elleboog mn arm heb gebroken en dat dus voel in die positie na een tijdje rijden) en ze hebben teveel vermogen om rustig te kunnen rijden (en dan valt een Fazer nog wel mee, maar een R6 of CBR600RR vraagt er gewoon om, om uitgelaten te worden).

Maar gelukkig verschillen smaken, anders reed iedereen op dezelfde motor rond en dan kon je geen leuke sprintjes houden met het nodige bochtenwerk ;)

Hier trouwens mooie foto van een RVF400 voor de topicstarter (en Nils89).

rvf400_racing.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk, die foto vind ik helemaal te gek. Prachtige fiets!
Uiteindelijk ben ik het wel met je eens hoor. Iedereen voelt zich ergens goed bij en dat moet vooral zo blijven.
Nu ben ik zelf enkele jaren geleden afgestapt van vier-cilinders. De manier van vermogensafgifte begon ik zo saai te vinden. En mijn fiets destijds gaf toch 156pk ahaw af op de dyno. Ik kan iedereen nu een twin aanraden (geen BMW of parallel-twin).
 
65km is prima te doen. Had zelfs niet veel problemen met ritjes van 400-600km met m'n zxr400.

Zolang de weg geen hindernisparkoers is (krijg je een harde reet van) zit je prima op een zxr
 
65km is prima te doen. Had zelfs niet veel problemen met ritjes van 400-600km met m'n zxr400.

Zolang de weg geen hindernisparkoers is (krijg je een harde reet van) zit je prima op een zxr


Gaaf bakkie hè?
Ik had destijds een Ninja 9 en mijn vrouw een ZXR400. Mijn vrouw pikte altijd echter die Ninja 9 en liet mij achter met die 400.
Vond ik helemaal niet erg. Op die 400 had je minstens zoveel lol. Die kon je echt helemaal op de limiet rijden. Er zijn er maar weinigen die dat ook kunnen met een 900cc.
 
Bedankt voor de replys :)

Miss een 600'tje een idee? Geen tour of naked zoals de Fazer...
Miss zx6r of cbr 600 F. Binnen et budget?
 
Zelf rijd ik op een CBR600F en ik had ook gehoord dat een supersport toch wel minder comfortabel zou zijn. Na een jaar veel toeren (weekenden met dagelijks 400km, tot soms 600km met maar een stop en tankstop) kan ik je zeggen dat dat echt niet zo is. Ja door de sportieve zit leun je meer op je polsen maar daarom heb je wel minder last van zadelpijnen ;). Pas bij die 600km dagritten had ik last van mn polsen (en dan heb je dus de hele dag flink doorgereden en door bochten gescheurd ;)) daaronder absoluut niet. Je moet natuurlijk niet teveel door 30 zones rijden :D. Over het algemeen zijn 80 weggetjes en alles daarboven alleen maar comfortabeler met een sportieve fiets. Ik betwijfel wel of een zxr400 net zo comfortabel en stabiel is op bv. de snelweg vergeleken met mijn honda.
 
Zelf rijd ik op een CBR600F en ik had ook gehoord dat een supersport toch wel minder comfortabel zou zijn. Na een jaar veel toeren (weekenden met dagelijks 400km, tot soms 600km met maar een stop en tankstop) kan ik je zeggen dat dat echt niet zo is. Ja door de sportieve zit leun je meer op je polsen maar daarom heb je wel minder last van zadelpijnen ;). Pas bij die 600km dagritten had ik last van mn polsen (en dan heb je dus de hele dag flink doorgereden en door bochten gescheurd ;)) daaronder absoluut niet. Je moet natuurlijk niet teveel door 30 zones rijden :D. Over het algemeen zijn 80 weggetjes en alles daarboven alleen maar comfortabeler met een sportieve fiets. Ik betwijfel wel of een zxr400 net zo comfortabel en stabiel is op bv. de snelweg vergeleken met mijn honda.


ZXR is meer racy en vraagt door de 400 ipv 600cc een sportievere rijstijl. Meer schakelen om in de juiste powerband te blijven.
 
Ik ben van plan om een ZX-6R te gaan rijden. Elk weekend 300 snelwegkilometers (150 heen, 150 terug).
Dit is ook geen probleem?
 
Liever een RVF400 dan, die is veel mooier en exclusiever.

Maaruh 65km is geen probleem, al heb ik liever iets comfortabelers ;)

Net of een kawasaki zxr400 niet exclusief is ;) mar zo'n rvf is idd zelfzamer maar ook minder mooi (das mijn mening). verder zijn het heerlijke fietsjes, goede zithouding (veel beter als mijn mito had) en je kunt er heerlijk mee toeren. dus zeker een aanrader! :]
 
Als je een zxr-400 wilt en je hebt €4000,- te besteden zal ik als ik jou was ook een kijken naar een zx-6r. Deze zijn te koop vanaf zo'n €2600,- à €2900,- en zijn net ff wat groter dan een zxr-400. Ik weet niet hoe lang je bent maar dan is zo'n 600 misschien net ff wat comfortabeler. En wat betreft na het 25 kW tijdperk heb je daarna meer aan een 600 dan 400. Maja, dat is lange termijn denken ;)

In ieder geval veel rijplezier!
 
Het is natuurlijk maar een idee, maar volges mij zit je op n cbr rechter op, en 600km, sja, wie maakt dat nou:P ik heb op een kort ritje op mn zxr400 met 1.82m soms last van mn knieen, en nog wel s kramp in mn lies. En als je echt veel wil gaan rijden, zou ik gewoon een Yamaha Diversion nemen. Geen supersport, maar wel sportief rijden, goed sturen, lekker veelzijdig inzetbaar, en als je er 1 neemt met cardan ben je ook niet elke 1-2 weken je ketting aan t stellen (kost ook meer geld met ketting).

Gr,

Nick.
 
Terug
Bovenaan Onderaan