ZXR400 Tyga Conversion

klennuh

MF'er
11 jan 2011
83
0
Sint Willebrord
Laat mij me even voorstellen,

ik ben Bryan, 21 jaar oud en sinds mijn "scootah-periodah" fan van alles op twee wielen.. Behalve fietsen, want daar wordt je moe van -O-

Nu ben ik hard aan het sparen voor mijn A-tje en daarna een motor, maar dat kan nog wel even duren omdat ik en mijn vriendin ook samen willen gaan wonen.. Maarja, moeten we nog maar eens kijken wat de prioriteiten zijn :P In de tussentijd vermaak ik me wel hier op MF. *O*

Als eerste motor lijkt me een ZXR400 wel leuk, niet te duur en ziet er ook zeker niet verkeerd uit... Maaaarr ik kwam een tijdje terug een kit tegen van Tyga, alleen is deze voor de ZXR250C..

link naar de conversion kit :9~
Kit, Complete Body Set (Street), ZXR250 Ninja Style | TYGA-Performance

Nu is mijn vraag, verschillen deze twee motoren ontzettend veel van elkaar (ZXR400 & ZXR250) of zou het ook vrij "gemakkelijk" mogelijk moeten zijn om deze kit op de 400 te schroeven. :?

Ik heb zelf al wel het een en ander op Google gezocht over de maten van de motoren, maar dan krijg je natuurlijk op verschillende site weer verschillende maten en hier zitten natuurlijk de "experts." ;) :+


klennuh
 
Je moest eerst eens maar gewoon rijden met de 400 ;)
Geen idee of dat past ff in het zxr topic vragen denk :)
 
Laatst bewerkt:
Only yesterday was easy...

ZXR400 is een prima motor om op te beginnen, snel genoeg, makkelijk te rijden en ziet er wel hip uit (ondanks de leeftijd), naar mijn mening. (en ja, ik ben een beetje bevooroordeeld, want ik heb dr ook 1en rij pas 2 mnd, ook mijn eerste motor dus).

Om je vraag te beantwoorden: ik google even en kom o.a. de volgende sites tegen:

http://www.zxrworld.co.uk/zxr400/specs.html

Dirty Girl >> Kawasaki ZXR 250 Specifications

Bovenste is van de ZXR400, de onderste van de 250. Ik spreek geen Chinees, maar de getallen komen ook niet overeen zoals je zelf ook wel ziet neem ik aan. Hieruit trek ik de conclusie dat de kuipen dus ook niet gaan passen (1,5cm verschil is veel als het gaat om de bevestigingspunten van je kuipen...). Maar geloof mij niet op m'n blauwe ogen, ik begin ook pas net met motor rijden, dus zoals xt660xdennis ook al zei, vraag het ook even in het ZXR topic...
 
Tyga.
Leuk om te zien, past voor geen meter.

Oftewel, als je handig bent en wil knutselen dan kun je er iets heel moois van maken.
Lui aangelegd? Dan niet doen ;)
 
Hahaha thnx voor de info, heb twee linkerhande, een handige vader, een oom die net als B.A. van The A-Team van een kartonnen doos en een heftruck een tank kan maken, ben niet lui aangelegd en speelde vroeger veel met Lego... :+

Daar moet toch wel een eind mee te komen zijn lijkt me :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan