HondaWillem
MF'er
- 9 mei 2012
- 110
- 0
Creatief gezegdstilstand zorgt niet voor een ratelend geluid.
andersom wel.
Bij lage toeren kan de ketting ook heen en weer slaan. Ook dit is iets dat zowel bij GPZ, ZZR, ZRX en GTR gebeurd. Het is dus inderdaad geen letterlijk constante ratel, maar het komt wel elke zoveel krukasrotaties terug in de vorm van een tik onder het deksel.
Klinkt eerder als de dynamoketting vind ik.
Deze combi van ketting/spanner wil nog wel eens slaan:
[afbeelding]
Zeker niet dw, PMmetje onderweg!mag hopen dat dit niet de huidige toestand is van de gtr...
ZZR heeft helemaal geen probleem met de smering.
De bestuurders hadden problemen met oliepeilen.
Staat hier een ZZR1100 met haast 2 ton op de tellert en nooit problemen gehad.
Maar hij brengt braaf zijn motor voor onderhoud en houd alles in de gaten, nu verbruikt die wel een slokje olie, 1 op 5000 km.
Tussen elke beurt moet er een litertje bij.
En dit dan: http://zzrbikes.com/threads/82052-ZZR1100-number-3-failures ????
Of dit: http://www.kiddofspeed.com/garage1.html ?
Een collega had een ouder model ZZR1100. Ook die vertelde dat z'n brommer de modificatie had ondergaan.
als er velen er last van hebben gehad dan zijn het gewoon ezels die met een te laag oliepeil rondrijden.
Als ezel rij ik toch liever met te laag dan te hoog oliepeil - mocht dat echt zo kritisch zijn hebben we toch te maken met een foutje in de constructie. Je kan van een ezel moeilijk verwachten dat ie elke tankbeurt de olie checkt