Honda integra of Yamaha T-max of BMW C600?

Pasoos

MF'er
2 feb 2011
40
0
Binnenkort is het zover, ik ga een scooter kopen. Die beslissing is al genomen, maar welke?, daar zal nog wel een nachtje over gaan.
Scooter dient alleen voor pleziertoertjes op den buiten, de occasionele boodschappen, tochtje naar de stad, af en toe een klein reisje, ...
Keuze:
1. Honda integra 700
2. Yamaha T-Max 2012
3. BMW C600 of C650

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Honda wegens perfecte motor voor het gebruik dat ik plan: lage toeren, veel koppel, geen scheurijzer maar rijcomfort. DCT versnellingsbak. Leuke motorsound...
T-MAX blijft de mooiste maar had (toch op het vorige model) geen goede zithouding, vond ik.
BMW ziet er veelbelovend uit.
Wie helpt me een verstandige keuze maken tussen deze 3?
Tx.
full
 
persoonlijk vind ik de Integra het minst ogend....maar ja....smaken verschillen.

Indien ik mijn Yamaha tmax techmax 2011 zou inruilen zou het dan eerder voor de bmw 650 gt zijn.

Mijn tmax moet zeker niet onderdoen voor de nieuwe tmax .
 
De Integra is wel een interessante motor, maar ik vind 'm niet om aan te zien. Dan liever een 'echte' scooter. Maar heb je een Aprilia Mana GT overwogen? Zou ik zeker doen - past goed bij dit lijstje en doet het m.i. wat bleek afsteken.
 
Binnenkort is het zover, ik ga een scooter kopen. Die beslissing is al genomen, maar welke?, daar zal nog wel een nachtje over gaan.
Scooter dient alleen voor pleziertoertjes op den buiten, de occasionele boodschappen, tochtje naar de stad, af en toe een klein reisje, ...
Keuze:
1. Honda integra 700
2. Yamaha T-Max 2012
3. BMW C600 of C650

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Honda wegens perfecte motor voor het gebruik dat ik plan: lage toeren, veel koppel, geen scheurijzer maar rijcomfort. DCT versnellingsbak. Leuke motorsound...
T-MAX blijft de mooiste maar had (toch op het vorige model) geen goede zithouding, vond ik.
BMW ziet er veelbelovend uit.
Wie helpt me een verstandige keuze maken tussen deze 3?
Tx.[afbeelding]

Budget gaat al een belangrijke faktor zijn...
Volgens mij gaat de honda ook goedkoper zijn in onderhoud dan de 2 (3) anderen

Als dit niet belangrijk is... Gewoon testrijden en kiezen.

gokje; De t-max heeft de meeste sportieve ervaring, dus gaat volgens mij de beste wegligging hebben... De anderen gaan volgens mij een meer toergericht concept bevatten. Nuancering; ze gaan allemaal wel goede kwaliteiten hebben in deze 2 segmenten

Wat een luxe hier een keuze in te mogen maken...

Grtz
Tom
 
Ik zou voor de BMW 650 gaan. Ik heb zelf een Honda SW-T600 die voor mij comfort in optima forma is. De BMW is daarmee te vergelijken denk ik. De Honda Integra heeft een groot nadeel en dat is de open ketting als eindaandrijving. Het motorconcept is wel heel aansprekend. Voordeel van de Honda is ook de betrouwbaarheid en het afwerkingsniveau. Uitgaande van jouw gebruikseisen zou ik dus de BMW kiezen uit jouw drietal.
Overweeg toch ook serieus de SW-T600 (voldoet ook aan jouw eisen denk ik).
 
Waarom is die open ketting zo een groot nadeel? Af en toe eens smeren is toch niet zoveel werk, of vergis ik me daarin? Die ketting zorgt er blijkbaar wel voor dat er meer vermogen is en een stuk goedkoper. 8.350 euro voor deze scoot (in België) is niet zo duur.
 
Eens; die ketting zou ik bij deze Honda ook niet als een probleem zien, zet er gewoon een automatisch smeersysteem op.

Het is in dit gezelschap namelijk de enige motor die geen vario heeft.
Zo'n vario is namelijk ook niet vrij van onderhoud; een riem vervangen elke 20.000 Km, varioschijven die groeven... Misschien is een ketting als eindaandrijving na een DCT bak uiteindelijk wel goedkoper dan alleen een vario.


Verder kan ik je niet echt helpen; het zijn allemaal nieuwe modellen waar niemand dus nog ervaring mee heeft.
Wel zou ik ook eens kijken naar bijvoorbeeld de NC700X (geen scooter, net zomin als de Integra) die is ook leverbaar met die DCT en heeft in tegenstelling tot de Integra ook nog een ruime bergruimte waar bij andere motoren de tank zit. Ziet er ook veel beter uit... Vind ik.

Afgestemd op zuinigheid, eenvoudig onderhoud, trekkracht waar je het nodig hebt. Ik denk dat dit model straks ook beter in te ruilen is....
 
Laatst bewerkt:
onderbuikgevoel

na twee maal een T-max gereden te hebben
en daarnaast met mijn laaste honda wat veel problemen
T-Max super machine maar helaas net te duur voor mij (helaas)

grts :] :]
 
Waarom is die open ketting zo een groot nadeel? Af en toe eens smeren is toch niet zoveel werk, of vergis ik me daarin? Die ketting zorgt er blijkbaar wel voor dat er meer vermogen is en een stuk goedkoper. 8.350 euro voor deze scoot (in België) is niet zo duur.

Ik vind het geen nadeel , een ketting en tandwielen zijn duur maar gaan met een goed smeersysteem 50000 tot 75000 mee. De rollen in een vario zo een 10k riem 20k en een vario zo een 75k , denk dat het bij elkaar opgeteld ongeveer even duur is.

Het onderhoud van de aandrijflijn van een motorscooter valt mij tegen iig (kwa kosten)
 
~
Het onderhoud van de aandrijflijn van een motorscooter valt mij tegen iig (kwa kosten)[/quote

Helemaal mee eens koop je een malossi vario kan je elke 5000/7500 km de rollentjes vervangen.
Originele vario 10000/20000 km dat is nog net acceptabel vind ik.
Eigenlijk zou een duwband systeem van onze eigen bodem een goede optie zijn.
 
Wat is die Honda vreselijk lelijk zeg! Niet te kort!

Smaken verschillen natuurlijk! De BMW vind ik ook niet mooi en lijkt de sportieve versie n stukje mooier.
Geen van drieën nog in het echt gezien, dus ik ga uit van foto's. Maar die Honda is echt gruwelijk lelijk brrrr.
 
Dat iedereen de Integra zo lelijk vindt! Ik vind de velgen, de volledig chromen uitlaat, het rood (lederen?) zadel en het frame juist mooi! Wel zou ik er een achter achterspatbord op zetten. En de kuip aan voorkant vind ik iets te massief in vergelijk met de rest van de scooter, maar daar doe je niet 1-2-3 wat aan.

Of de aandrijving nou met een vario, ketting of een ander systeem gaat is mij om het even. Het wordt pas echt leuk als er een systeem komt met dubbele koppeling, zoals een DSG bak van VW. Zal wel wat kosten, maar toch :)

De BMW vind ik zelf niet zo mooi. De T-Max zeker, maar TS heeft er al 1 gehad en verandering van spijs doet eten... Maar goed, je moet erop gereden hebben. Ik heb op geen van 3en gereden, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Honda of de Yamaha. Om bovengenoemde redenen :)
 
Koop een echte motorfiets !

Eventueel een HONDA DEAUVILLE of een Yamaha FAZER of een BMW F 650 als eerste fiets .

Ik heb ook een T-Max, maar echt als "extra", buiten mijn motorfiets (een BMW R1200GS) om.

Als ik moest kiezen, vliegt de scooter...
 

:) Je durft het wel!

Is er iets bekend over die DCT vwb onderhoud, slijtage, gebreken en evt. kosten? M.a.w. zijn er bekende nadelen van dat of een vergelijkbaar systeem? Ik vind de Honda nl. wel mooi, en vooral met de kofferset erop.
Dat valt mij zo tegen bij de T-max en de bMW sport uitvoering. Ik ben net als TS klaar voor de aankoop maar wil er zeker niet op achteruit gaan in ruimte tov mijn Majesty die nog steeds buitengewoon goed bevalt. Van de BMW GT weet ik nog niet wat ik van de achterkant moet vinden, tijd voor een kijkexemplaar maar volgens de dealer zeker niet voor de beurs in Utrecht.
Dat doet Yamaha dan weer een stuk slimmer door een T-max 2012 aanstaand weekend te presenteren in Hilversum.
 
Binnenkort is het zover, ik ga een scooter kopen. Die beslissing is al genomen, maar welke?, daar zal nog wel een nachtje over gaan.
Scooter dient alleen voor pleziertoertjes op den buiten, de occasionele boodschappen, tochtje naar de stad, af en toe een klein reisje, ...
Keuze:
1. Honda integra 700
2. Yamaha T-Max 2012
3. BMW C600 of C650

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Honda wegens perfecte motor voor het gebruik dat ik plan: lage toeren, veel koppel, geen scheurijzer maar rijcomfort. DCT versnellingsbak. Leuke motorsound...
T-MAX blijft de mooiste maar had (toch op het vorige model) geen goede zithouding, vond ik.
BMW ziet er veelbelovend uit.
Wie helpt me een verstandige keuze maken tussen deze 3?

Als die tochtjes en toertjes met duo is, dan neig ik meer naar de BMW GT.
Afgaande op de foto's lijkt deze comfortabeler voor de duo, dan de Integra en de TMax. Tevens hebben de Integra en de Tmax - wederom afgaande op de foto's - geen (standaard) ruimte voor een 2-tal helmen.

Mss dat de Integra met volledige uitrusting nog steeds gunstig geprijsd blijft, youtube: Honda Integra met koffers
 
Wat is die Honda vreselijk lelijk zeg! Niet te kort!

Smaken verschillen natuurlijk! De BMW vind ik ook niet mooi en lijkt de sportieve versie n stukje mooier.
Geen van drieën nog in het echt gezien, dus ik ga uit van foto's. Maar die Honda is echt gruwelijk lelijk brrrr.

Gelieve alleen contructieve bijdragen te leveren. Aan zo'n subjectieve 'crap' hebben we echt niets.
 
Van de BMW GT weet ik nog niet wat ik van de achterkant moet vinden, tijd voor een kijkexemplaar maar volgens de dealer zeker niet voor de beurs in Utrecht.
Dat doet Yamaha dan weer een stuk slimmer door een T-max 2012 aanstaand weekend te presenteren in Hilversum.

De Honda staat in januari op het Autosalon van Brussel. Het zou me verwonderen mochten de BMW's daar ook niet staan.
De eerste echte test is op alle 3 es gaan zitten. dat bepaalt al heel veel, vind ik.
Ik wil geen scooter die niet goed zit.
 
Koop een echte motorfiets !

Eventueel een HONDA DEAUVILLE of een Yamaha FAZER of een BMW F 650 als eerste fiets .

Ik heb ook een T-Max, maar echt als "extra", buiten mijn motorfiets (een BMW R1200GS) om.

Als ik moest kiezen, vliegt de scooter...

Nee dank u. Ik hoef niet echt iets tussen de benen, daar zit al genoeg :-)
Heb vroeger al Yamaha Diversion gehad en Honda XL, nu is het tijd voor iets anders.
Ik heb op het vorige motorsalon op verschillende moto's en scooters gezeten. Elke keer dat ik op een motor zat was het gevoel: lomp, ongemakkelijk, niet comfortabel, ... Iedere keer als ik op een scooter zat: lekker comfortabel cruisen, uit de wind, geen gedoe met versnelllingen ...
Ik heb op mijn auto ook gerobotiseerde automaat en dat is zalig.
 
Wat een droomkeuze!

Ik zou het niet goed weten. De honda vind ik iets minder mooi maar dat is persoonlijk. Wat mij wel lijkt te storen aan de honda, is het gebrek aan opbergruimte. De achterkant is erg mooi, maar onpraktisch als het over opbergen gaat, waar je met je occasionele boodschap, je reisje etc, toch nadeel van zal ondervinden.

De t-max is een gevestigde waarde waar ik al jaren van droom, maar de bmw heeft wat meer opbergruimte en longinhoud. Bovendien hoor ik van de t-max immense getallen als het om onderhoudskosten gaat. Dat zou mij, mede omdat de bmw een splinternieuw model is en dus, als je hem ooit wil verkopen, ook tweedehands zeer gegeerd gaat zijn, misschien toch eerder richting bmw stuwen, al vind ik, puur qua uiterlijk, de t-max de mooiste. Toch moet het ook geweldig leuk zijn om met iets rond te rijden dat nog níémand heeft (de bmw dus).

Alleszins veel succes met de keuze, hou ons op de hoogte!
 
Gelieve alleen contructieve bijdragen te leveren. Aan zo'n subjectieve 'crap' hebben we echt niets.


Je doelt zeker op je eigen nutteloze bijdrage?
Niemand heeft 1 van deze 3 scoots gezien, dus grote praatjes over betrouwbaarheid of onderhoudskosten lijken uit ervaring te komen, maar zijn dit dus niet.

Vreemd...je vraagt dus een mening over 3 totaal verschillende scoots :
De honda, bmw of yamaha.
Iemand reageert met : koop n motorfiets! Dat vind je constructief.

Ik zeg : wacht tot er n proefrit mogelijk is en kies de scooter die voor jou het beste is.
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch een oordeel geven op basis wat wat bekend is (technische gegevens, foto's, ...). Dat is volgens mij helemaal niet nutteloos. Er zijn al heel wat nuttige reacties (behalve die van u).
 
Het enige bekende is dat de onderhoudskosten van een t max fors zijn.
Hij is wel t mooiste. Echter is bagage meenemen minder makkelijk maar niet onmogelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan