2012 bmw maxi scooter

ja beentjes helemaal gestrekt tegen voorwand zoals op yamaha en bmw is er niet bij,
daarom is het vindt ik ook juist zo vreemd dat er wel beenlengte voor de hoogte nodig is, anders kom je echt niet bij de grond, en daarnaast zit er met voeten naar beneden op het voetboard ook nog plenty ruimte tussen knieen en stuur, juist dat heb ik nou weer bij een andere scooter gezien waar als je beenlengte had akelig dicht bij het stuur uitkwam.

Maar ja die gestrekte voorwaardse vol beenruimte is er dus niet
Ik ben al bij een bekleder geweest die het rugkussen met nieuwe stof meerdere cm. naar achter kan verplaatsen.... ik moet daar eerdaags gewoon eens langs om dat ding weg te brengen kost 150 euro en dan is het voor mij (182cm.) ook mogelijk om met of bijna met gestrekt beentjes te gaan zitten.

Mvg.
lijkt mij een prima oplossing voor de rest de mooiste in zijn klasse.
downtown vond ik wat kaal vergeleken bij de x citing.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al bij een bekleder geweest die het rugkussen met nieuwe stof meerdere cm. naar achter kan verplaatsen.... ik moet daar eerdaags gewoon eens langs om dat ding weg te brengen kost 150 euro en dan is het voor mij (182cm.) ook mogelijk om met of bijna met gestrekt beentjes te gaan zitten.

Mvg.


Dat idee had ik dus ook en toen kwam de bekleder met het idee om het kussen helemaal te laten vervallen waardoor ik nu nog meer ruimte heb.

full
 
Hello kawabmw5,

Dan ben jij waarschijnlijk toch wel een stuk langer als 182cm., ik vindt me zelf vergeleken bij de jeugd van tegenwoordig al niet echt groot, op de BMW en de TMax kon ik beiden de benen echt helemaal gestrekt naar voren doen.
Zelf rij ik op een 400cc en die is voorwaards kleiner als een BMW/Tmax

Ik heb wel zat zadel ruimte, helemaal op de passagiers plaats dus ik kan met gemak naar achter, het rugsteuntje ligt bij mij boven op de passagiers-plaats, en die kan gewoon zonder dat passagier daar last van heeft naar achter verplaatst worden.
Het voordeel met rugsteun voor mij zal zijn dat er dan nog steeds spraken zal zijn van rug fixatie.
Met 2 verschillende hernia operaties in het verleden komt me dat wel uit.
Ik krijg dan ongeveer de zelfde bekleding en stiksels als die er bij jou op zitten.
Moet ik overigens wel de nietjes en de overtrek er zelf af halen.

Ben in september 2014 van Haarlem naar Helsinki gereden en telkens na +/- 300km begon het me de strot uit te hangen dat ik de beentjes niet voorwaards kon strekken.

Ik heb zelf ook enkele voorbeelden in mijn bestand, van varianten waarbij het rugsteuntje is ingebouwd of compleet verwijderd, dus er zijn idd. wel meerdere opties.

Met vriendelijke groet, Jan
 
Laatst bewerkt:
Ben niet zo heel groot, 1.88m ongeveer, maar ben ietwat grof gebouwd zeg maar. ;)
Dus wat meer ruimte op het zadel zorgt er nu voor dat ik niet na een half uurtje al een zeer stuitje krijg.
 
Ik snap um ;)
Rij je vaak grote afstanden?
En hoeveel km. staat er nu op je GT?
Ben namelijk benieuwd of zoals BMW het verteld de ketting bij de 20.000km,
nou aan vervanging toe is,
of dat hij zoals ik toch ook wel heb gelezen nog een tijdje door kan.

Mvg, Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jan, mails verstuurd, ben benieuwd naar vooral de levertijd.

Er staat er een 2e hands te koop in Italië :+

Op Eicma hebben ze hem voor het eerst laten zien, sinds begin 2015 is hij te koop, maar verkoop gaat mondjes maat, de prijzen voor de nieuwste versie zullen overal ongeveer gelijk zijn.
Het vorige model (EVO4R) koop je voor +/- 360 euro, het nieuwe model zal waarschijnlijk iets duurder zijn en ongeveer 4 tientjes meer gaan kosten.

Het beste stuur je een verzoek mailtje naar "hollandmotorsports"
en voor de vergelijking ook een verzoek mailtje naar Easyparts.
Bij beide kun je nieuw released materiaal opvragen/bestellen.

http://www.hollandmotorsports.nl/jcosta.html

EasyParts.nl - Variateurs




The Catalan firm J.Costa has done developing the final drive for BMW C600 and C650GT.

The new EVO4R comes with a host of new features over the previous version:

- A bolt of one piece, specially designed for this model, made ​​of stainless steel with antifriction treatment.
- speciaal voor dit model is de schaal uit 1 stuk gemaakt.
Materiaal van koppeligshuis is rvs met anti-frictie behandeling.


- New lumps of blue, designed and inspired by the corporate color of BMW.
- Nieuwe blauwe stiften, deze kleur is een inspiratie op BMW's huiskleur.

- Made with a different previous Kevlar reinforced plastic composite, for better gliding and durability and can ensure a long life to them.
- De stiften zijn van kevlar versterkt plastic composiet, daardoor glijden ze beter, zijn ze zeer duurzaam en gaan 50.000Km. mee.

[afbeelding]

Mvg. Jan

 
Ja mooi we wachten het even af... "hollandmotorsports" is wel Ok toko, en met EVO4R ook een tientje goedkoper als easyparts.
Ik heb de nieuwe een paar weken terug voor 399 euro op een Italiaanse website zien staat, maar weet niet meer waar?
In Frankrijk is meegedeeld dat hij ongeveer 380 euro gaat kosten.
Beide NL webshops zijn met daarnaast nog (V/d Kuinder motors) officieel J-Costa dealer, en hebben een verstandhouding met J-Costa Spanje.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap um ;)
Rij je vaak grote afstanden?
En hoeveel km. staat er nu op je GT?
Ben namelijk benieuwd of zoals BMW het verteld de ketting bij de 20.000km,
nou aan vervanging toe is,
of dat hij zoals ik toch ook wel heb gelezen nog een tijdje door kan.

Mvg, Jan

Ik rijd er sowieso maar weinig mee, het is echt een tweede speeltje voor de mooie dagen. BMW met 4 wielen is het eerste speeltje.
Heb 'm vorig jaar nieuw gekocht als overjarig model en er staat om en nabij de 2000 km op nu. Dus de verhalen over de riemen en dergelijke is voorlopig voor mij niet van toepassing. Vind het overigens wel leuk om allemaal te lezen.
 
Mijn man heeft bijna zijn motor rijbewijs en is ook hevig op zoek naar DE ultieme scooter vuur hem.
Hij was al die tijd enorm gecharmeerd van de Piaggio X10 maar de bmw vond hij ook altijd mooi. Na heel veel lezen lijkt de bmw c650 flink aan terrein te winnen. En natuurlijk ook op de motorbeurs was deze bmw goed te bewonderen. (Ik geloof werkelijk dat we daar de langste tijd zijn geweest haha Hij was niet meer van de scoot af te slaan.)

Ik verwees hem naar het motor forum omdat ik zag dat er hier ook over geschreven wordt. Hij is ((nog) geen lid geworden van het motor forum maar hij leest hier nu werkelijk alle berichten van dit topic. Hij is nu nog maar bij pagina 58 maar elk vrij momentje besteed hij aan het lezen hier.
Hij vindt de verhalen en info geweldig. Heeft hij veel aan.
Dus namens mijn man. . Dank jullie wel !

Hij weet echter niet dat ik dit hier nu geschreven heb. Komt hij nog wel tegen over een poosje. Misschien meld hij zich dan ook wel aan om zijn bevindingen te posten. :)
 
Leuk marinde!
Hoor je toch niet vaak: iemand die zn rijbewijs haalt en dan n motorscooter komt.
Normaal komt die wijsheid met de jaren :)

Gaan jullie er ook samen mee touren?
 
Ferry34. .. Mijn man heeft een jaar op een mp3 sport gereden. We hebben samen al heel wat gereden. Ik natuurlijk op mijn Vespa gts. Afgelopen juni ook samen naar Italië gereden.
Hij vindt het motor rijden echter nog leuker dan verwacht en heeft dus nou maar besloten zijn rijbewijs te halen.
De mp3 is inmiddels verkocht en aangezien we ons al aangemeld en betaald hebben voor iets in Zell am See moet er voor die tijd wel weer een nieuwe scooter zijn.
Manlief zit nu ook te lezen op het forum Geen idee welke bladzijde hij nu zit.
Ow. ..blz 62 hoor ik hem zeggen haha
 
aangezien we ons al aangemeld en betaald hebben voor iets in Zell am See moet er voor die tijd wel weer een nieuwe scooter zijn.

Daar ben ik vorig jaar geweest, was dan wel met de auto. Erg mooi daar om te rijden met een motor. Met de auto trouwens ook genoeg kilometers gemaakt.
 
@Marinde, of hij nu voor een BMW, Yamaha, Suzuki of een Italiaan gaat, maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit, het is meestal het onderbuik gevoel en ver pissen wat hier op het forum de doorslag geeft, slechte motoren/scooters worden niet meer gemaakt, niet in deze prijsklasse, succes.
 
Ja mooi we wachten het even af... "hollandmotorsports" is wel Ok toko, en met EVO4R ook een tientje goedkoper als easyparts.
Ik heb de nieuwe een paar weken terug voor 399 euro op een Italiaanse website zien staat, maar weet niet meer waar?
In Frankrijk is meegedeeld dat hij ongeveer 380 euro gaat kosten.
Beide NL webshops zijn met daarnaast nog (V/d Kuinder motors) officieel J-Costa dealer, en hebben een verstandhouding met J-Costa Spanje.

beide leveranciers wisten van bestaan RC niet af en gaven prijsopgaaf van Evo R.
Na contact met JC, nu alsnog bestelbaar, levertijd 2 weken.

Jan jij had het toen over het mee bestellen van een stuk gereedschap voor het verwijderen en plaatsen van de vario, is dit model specifiek? Dit wordt niet meegeleverd neem ik aan?
 
Mijn man heeft nu alles gelezen. Moest lachen toen hij mijn berichtjes tegen kwam.
Vanmiddag weer even in Apeldoorn bij motozoom gekeken bij de X10. Ook mooi hoor.
Maar manlief vraagt zich af .. in Apeldoorn zit ook een BMW dealer Simako. Wie heeft ervaring met deze dealer ?
Welke BMW dealer heeft een goede service ?
 
Oh wachten wachten altijd het moeilijkste gedeelte.
Zeker als je weet hoe blij je zult zijn na de montage hiervan.
een hele andere motor dan voor de montage.
Oke rijd hierna maar lekker met een glimlach rond en als je daarna hier aan gewend bent geraakt.
kun je jezelf nog blijer maken als je vakantie geld binnen is.
namelijk en rapidbike halen of memjed of powercomander hup naar ruud frederiks en je scooter daar op de testbank richting de 200 kmh raggen,
lekker de toerenbegrenzer eruit, dan haal je de jcosta er optimaal uit.
 
Mijn man heeft nu alles gelezen. Moest lachen toen hij mijn berichtjes tegen kwam.
Vanmiddag weer even in Apeldoorn bij motozoom gekeken bij de X10. Ook mooi hoor.
Maar manlief vraagt zich af .. in Apeldoorn zit ook een BMW dealer Simako. Wie heeft ervaring met deze dealer ?
Welke BMW dealer heeft een goede service ?

Ik kom er ook. Vorig jaar eerste beurtje laten doen. Kreeg bij het weer ophalen te horen dat de monteur per ongeluk een rubbertje gesloopt had (voetsteuntje) en dat deze nieuw besteld was. Zat netjes een foto bij de rekening. Oude rubber zat er gewoon op en als men mij niks gezegd had zou ik het niet eens geweten hebben.
Moet er nog steeds wel heen om het te laten verhelpen maar dat ligt aan mezelf.
 
Na contact met JC, nu alsnog bestelbaar, levertijd 2 weken.
Tuurlijk je moest ze alleen even wakker maken ;)
Maar daarvoor was je aan het juiste adres.
Geweldig goed ook dat je er een besteld hebt, ha ha dat wordt leuk :]
Of heb je nog niks besteld ;(

Jan jij had het toen over het mee bestellen van een stuk gereedschap voor het verwijderen en plaatsen van de vario, is dit model specifiek? Dit wordt niet meegeleverd neem ik aan?
Klopt, daarvoor wil ik je verwijzen naar pagina 69 en dan in het laatste deel "Stap 3: NABERWERKING"
Daar staan onder aan in het bericht twee weblinks waar je uit kunt kiezen t.b.v. de 'Tegenhouder'..die heb je nodig voor de nette officiële demontage methode van de OEM variateur.
WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"


Ik heb zover alleen nog niet nagedacht over het blokkeren van de krukas t.b.v. montage J-Costa.
Omdat bij een BMW de CVT aan de rechterkant zit, staat de vario namelijk andersom.
Met als gevolg dat de gradenplaat aan de buitenkant zit, en die is van J-Costa glad, net als de vario zelf, er zijn dus geen aangrijp punten t.b.v blokkage!

Je zou hem heel goed kunnen proberen vast te zetten met behulp van de
blokkeersleutel-buzzetti BUZ-5637
Er zitten 4 gaatjes in de gradenplaat van de J-Costa waar je op kunt blokkeren.
Zie

Enige andere optie lijkt mij om hem vast te zetten met de lucht-tool, gebruik wel altijd borgmiddel!
Zie

image.php


'Tegenhouder 24 0 511' BMW OEM nr.83302297988
image.php


Goedkope variant op "Tegenhouder 24 0 511"
image.php


Italiaan aan de montage, let op zijn 34mm. dop > 9:46min.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Nog niet besteld:
JC RC 380,-
kreeg ook het advies om eens te denken aan Malossi Multiv 2000, Malos filter en katvervanger van Malos, (+/_ 450,-) scheelt gewicht, in prijs vergelijkbaar en scooter loopt beter met deze aanpassingen dan alleen vervangen van de JC. En als toch al dat plastic eraf moet!
Had het advies liever niet gehad, dan had ik de JC al besteld en ga nu weer twijfelen.
 
Die 380 strookt goed met wat ik eerder in Frankrijk heb gelezen ;)

Mijn keuzes heb ik eerder al voorbij laten komen o.a. met het malossi manifold daar had ik al eens aangegeven dat er enorm gewicht verschil is.
Heb jij zeker niet gelezen dan?

Ik zit nu buiten dus kan je geen foto's laten zien maar ik heb thuis alle foto's van de gewicht verschillen op weegschaal...de OEM katalisator weegt 5,7 kilo zwaarder op weegschaal als het Malossi manifold


* Vario MHR dus geen Multivar
* Clutch van Dr Pulley of beter "Moscatelli step 2 clutch"

Eventueel:
Malossi Manifold
Knalpot naar keuze
K&N of ander merk luchtfilter
Goeie uitgebreide fuel-controller.

Bij gebruik van malossi sport vario, is het qua duurzaamheid het mooiste om er Dr. Pulley rollen in te zetten...want anders kun je elke 10.000Km je CVT open gooien omdat die domme Malossi rolletjes plat zijn
 
Laatst bewerkt:
Nieuw filmpie met een J-Costa copycat genaamd: Autisa
Als je het mij vraagt dan gaat dit lekker linear door, ook oppakken van ver boven de 100 gaat heel goed.
0 tot 100 in 5 seconden

Heel fijn ritje kijk zelf maar

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan