2012 bmw maxi scooter

Ja wat is dat :?

Je kunt zelf ook een onderzoek instellen, door een mailtje in het Engels
naar info@jcosta.com te sturen.
Ik heb ook wel eens contact met ze gehad en ze geven waarschijnlijk wel antwoord op je vragen.
Ik weet helaas het type nr, niet van de RC maar als ik goed op de foto van die website onder aan in dit bericht kijk kan ik het begin wel ontcijferen: JC674.? .?

Bij jou foto staat denk ik een type nr. wat bij de EVO R hoort JC671FS
Ik snap alleen niet helemaal waarom er wel die blauw/paarse stiften bij jou bij zitten.... ik dacht dat die pas bij de RC voor het eerst werden gebruikt??

Mvg. Jan

Heb toch de juiste ontvangen, ( zie mail hieronder) kan dus binnenkort gaan sleutelen

The reference that you received is JC671FS EVO4RC. The only thing is that on the invoice, is marked as JC671FSCEVO4R.

If you open, you will see that it has blue weights. That is the main difference of the EVO4RC.

From now on, the EVO4RC is the only variator that we sell for the BMW.



Edit:
Hier noemen ze hem trouwens ook R maar dan wel met de juiste specificaties
Google Translate
 
Laatst bewerkt:
Vario vanmiddag geplaatst, met pagina 69 bij de hand een eitje, bedankt Jan, alles kwam overheen.
(met luchtgereedschap, de borgsleutel niet nodig)

Zeer benieuwd naar eerste rit, starten dus en even een stuk warm rijden.
Daarna gas vol open en teleurstelling alom, vario slipt als een gek.
2 seconden gebeurt er niks en dan beukt de scooter er opeens als een malle vandoor.
Origineel zaten de stiften van 18gr erin en los bijgeleverd de stiften van 18.5 gram.
Stiften van 18.5 erin stoppen, oplossing of wat?
 
Is het de jcosta? Zo ja dan heb je iets verkeerd gedaan in de montage.
slippen doet hij bijv als de buitenste bout niet goed zit.
Of de ring op de verkeerde plaats. Dan draai je in beiden gevallen de buitenste metalen plaat stuk.
Die kun je voor ongeveer 40 euro los bij easypart bestellen.
Als je zeker wil weten of je geen fouten hebt gemaakt ga je snel naar van de kuinder
Die plaatst wel vaker jcosta.
 
Is het de jcosta? Zo ja dan heb je iets verkeerd gedaan in de montage.
slippen doet hij bijv als de buitenste bout niet goed zit.
Of de ring op de verkeerde plaats. Dan draai je in beiden gevallen de buitenste metalen plaat stuk.
Die kun je voor ongeveer 40 euro los bij easypart bestellen.
Als je zeker wil weten of je geen fouten hebt gemaakt ga je snel naar van de kuinder
Die plaatst wel vaker jcosta.

Dus oorzaak van slippen Jcosta door te lichten stiften is volgens jou uitgesloten, sossa?
 
In theorie kan dit natuurlijk maar is totaat niet logisch.
Josta geeft jouw al een setup mee waarop ze al velen testen hebben gedaan en er velen aan de man willen verslijten.
Dan gaan ze niet hun klanten opzadelen met standaard te lichte rollen.
Doen malossi polini etc ook niet.
ďie spelen allemaal op safe sitten ruim binnen de marge zodat je zelf nog lichter of zwaarder kunt experimenteren.
Bovendien heb jij je bmw verder toch nog origineel? Geen snelle koppeling andere uitlaat luchtfilter cillinder etc.
als je bedenkt wat er bij allemaal op zit zou de snaar als een gek alle kanten op moeten spinnen met het vermogen wat er momenteel op het achterwiel erop zit.
67.8 pk met 16 gr rollen en hitche clutche etc.

nee lijkt mij onwaarschijnlijk, verkeerde montage of een samenloop van omstandigheden, bijv op het moment van de jcosta komt je snaar net op de slijtage moment?
Waren er ook nie5 verhalen met de achterkoppeling van de bmw?
kan daar iets mee zijn?

bij mij is het een paar keer gebeurd de coasta er verkeerd op.
snaar slipte inderdaad en 1x de plaat stuk door gedraaid hierdoor.
vandaar dat ik nu met de polini rondrijd en met de dr pully rollen erin.
maar dit geeft niet zoveel voldoening als de jcosta.
ik hoop dat je het snel vind zodat je kan beginnen met genieten.
 
Ps bij mijn gp800 zaten er 20 gr dr pully in toen ik hem kocht dus nu een verschil van 4 gr.
dat is echt veel maar de vnaar verblikt of verbloosd niet.
 
Dus oorzaak van slippen Jcosta door te lichten stiften is volgens jou uitgesloten, sossa?

Ik lees nu pas mee, heb momenteel weinig tijd maar dat is idd. uitgesloten.
Spullen zijn specifiek samengesteld per type scooter.
De 2 setjes met verschillende gewichten zijn dus allebij goed.
Malossi geeft b.v. voor de Beemer ook 2 setjes rollen mee

Wat er aan de hand is:
1 Er is iets mis gegaan met het smeersysteem.
2 Montage fout.
3 Of je hebt een shim geplaatst waardoor de snaar te ruim op de vario-glijbus ligt.... ik weet alleen niet of er ook daadwerkelijk shimmetjes bij zitten?
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de input mannen.
Vanmiddag probleem opgelost, kopervet op jc
Alles ontvet en geen problemen meer
Irritante dip is er uit, scooter trekt nu in 1 streep door naar 170/180op teller.
Als ik tijd heb hoop ik wat gegevens te verzamelen, wat het gebracht heeft wat betreft accelaratie.

@Sossa, scooter is ook voorzien van Akra
 
goed zo polder dat klinkt als muziek in mijn oren.
ben je blij met de jcosta of had je er meer ven verwacht.
stopt hij bij 180 omdat de adem op is of omdat hij in de begrenzer springt?
volgende stap bmw filter ongeveer 50 euro.
hoeft pas bij 60.000 km weer vervangen te worden.
wil je voor het net het echt goed afmaken dan doe je een rapidbike of power commander erop.
dan haalt hij de 190 op de teller ook wel als hij nu tenminste nog in de begrenzer springt.
wel afstellen op de testbank natuurlijk he.
dan ben je dus sneller dan de 530 voor een stuk goedkoper dan wat je er zelf bij had moeten leggen haha.

succes.
 
Laatst bewerkt:
goed zo polder dat klinkt als muziek in mijn oren.
ben je blij met de jcosta of had je er meer ven verwacht.
stopt hij bij 180 omdat de adem op is of omdat hij in de begrenzer springt?
volgende stap bmw filter ongeveer 50 euro.
hoeft pas bij 60.000 km weer vervangen te worden.
wil je voor het net het echt goed afmaken dan doe je een rapidbike of power commander erop.
dan haalt hij de 190 op de teller ook wel als hij nu tenminste nog in de begrenzer springt.
wel afstellen op de testbank natuurlijk he.
dan ben je dus sneller dan de 530 voor een stuk goedkoper dan wat je er zelf bij had moeten leggen haha.

succes.

Ik ben tevreden over de jcosta en raad het iedereen aan, heb geen vergelijk met andere merken.
Filtertje vervangen staat nog in de planning
Beemer loopt inderdaad weer begrenzer in, maar rijdt wel soepeler rond de 150/160, dit is voor mij als het mogelijk is kruis snelheid dus voorlopig tevreden.
Eerst focus op ander windscherm nu, zou mooi zijn als ik een iets korter scherm kan monteren, zonder dat het ten koste gaat van comfort. Misschien een scherm wat een betere aerodynamica heeft?
 
Eerst focus op ander windscherm nu, zou mooi zijn als ik een iets korter scherm kan monteren, zonder dat het ten koste gaat van comfort. Misschien een scherm wat een betere aerodynamica heeft?


Het 41cm scherm hieronder is dan mogelijk een fraai exemplaar voor jou.
Zelf denk ik dat aerodynamica alleen maar beter wordt met goeie dynamische hogere schermen waar je achter weg kan duiken.
Desalniettemin vindt ik het lage 41cm scherm er smakelijk uitzien en tot op zekere hoogte ook wel uniek.

NOTE:
The original covers cannot be replaced with the Ermax screen.

Ermax Sport Windscherm 41cm voor BMW C600 Sport
Part Number 031003026


Ermax Aeromax Windscherm 51cm voor BMW C600 Sport
Part Number 071003026

Ermax Flip Up Windscherm + 5 cm. voor BMW C600 Sport

Ik heb zelf goeie en prettige ervaring met het kopen van Ermax via NL webshop bikersbuyit.com, prima service en mogelijkheid tot teruggave.
Wel even rekening houden met levertijd (2 á 3 weken)

Hieronder op de webpagina kun je ze vinden.
BMW C 600 Sport Windschermen

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
laatst met harry mijer erover gesproken bijna alle hogere schermen scheuren in matriaal is te zacht,touratech heeft er 1 van het juiste matriaal.
ik zelf heb een givi die ook scheurd bij de openingen waar de schroefen doorheen gaan.
ik ga terug naar orginail screen met zo opschroef ruitje die hebben de beste weerstand
 
Die 41cm sport scherm is denk ik iets korter als OEM?
Hoelang is OEM?
De Ermax schermen zijn behoorlijk dik, mijn Ermax scherm is ± 1mm. dikker
als Givi etc..... nu vermoed ik dat het Ermax sport scherm t.b.v. C 600 net zo dik is als mijn Ermax.
Ik zou zelf ook niet snel voor een sportscherm kiezen, mijn standaard scherm was immers een soort van sportscherm, ben juist blij dat ik ergens achter kan schuilen,
maar zo te horen heeft PolderSM wel oren naar een kort scherm.
Zo'n opzetruitje van Xcreen is ook wel okay om erbij te hebben ik heb er ook een en zet hem er zo nu en dan op.
 
Vind zelf het windscherm van Puig wel mooi en dan de V-Tech Line Sport
Moet alleen even vragen wat de afmetingen zijn, staat bij 11cm lager dan origineel, 61 cm
Ik dacht dat de originele rond de 65 is.

Weinig ervaringen op het net van betreffende schermen
@Sossa Hoe is dat bij de Yamaha's, wat wordt daarop gezet?

@Mteun Het scherm van Touratech kan ik in de webshop niet vinden voor de C600.
Producten op de site zien er wel gedegen uit.
 
Welke? De tmax of majesty?
de majesty zijn d3 meesten wel tevreden.
degene die dat niet zijn zijn de lange slungels zoals hybride haha.
die gebruiken vaak zo flip over die over de originele ruit gaat.
de tmax daarvheb je best veel ruiten voor ook nog vaak veel keuzes binnen 1 merk zoals givi ermax etc, veelal sportieve ruiten soms ook grotere.
pieces racing heeft veel keizes bijv.
je kunt daar kijken wat je wat lijkt en kijken of je die hier ook kunt vinden.
ook rad eu heeft wel wat keuzes.
ik heb mijn majesty helemaal orgineel gehouden.
De burgman 650 had ik een hogere givi scherm voor de winter en orgineel gebruike ik in de zomer erg fijn.
de gp800 heb ik nu een givi hogere scherm op zitten maar dievis niet in alle standen fijn.
zit er toch aan te denken om een lage sportieve zwarte erop te zetten minder turbulentie rond de helm.
 
harrij meijer zij dat tegen me ik kon hem ook niet vinden ik moet er toch naar toe van de week dan vraag ik het nog effe.ik praat daar gelijk ook over de vario bij mijn bmw me 20000km beurt komt eraan.
 
Ik moet we, zeggen dat ik zowel bij de burggman als bij de gp800 het ruitje nooit gescheurd is.
voelen beiden ook heel degelijk aan.
En dat met die snelheden die ik rij.
dus dan is in iedergeval givi en ermax wel goed.
 
Heb uiteindelijk voor het windschermpje van Malossi gekozen en dan niet getint omdat ik permanent
een camera op mn dashboard achter het ruitje heb staan, als het ruitje te donker is komt dat de beeldkwaliteit niet ten goede.

EasyParts.nl - Windschermen
 
In de manual word over 16liter benzine tank gesproken bij de GT en over 3liter reserve.
I s het nu 16 + 3 liter,
OF 16 waarvan 3 liter reserve,
dan nog als mijn lampje, die van de benzine pompje (geel) gaat branden,
tank ik meestal zo snel mogelijk,
maar meer dan 10 liter krijg ik er nooit in, meestal minder,
dan staat het al boven aan de hals, zichtbaar.
Moet nog op meter gaan vertrouwen, maar toch wel prettig om ervaring van anderen te horen.
Ik moet ook nodig mijn extra metalen reserve tankje gaan vullen maar dat lukt niet aan de pomp.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan