Garmin Zumo deel 7

Ik denk dat de functie bochtige wegen nog wel een keer wordt aangepast.....

Ik maak de routes liever zelf in basecamp met behulp van www.viamichelin.de voor de mooie weggetjes :]
 
MAIL van BOL.COM ;)

Beste klant,



Onze inkoper heeft de bocht afgelopen maandag wel heel scherp genomen met de Garmin Zumo 590LM.

Hij bood deze aan voor € 379,- terwijl hij eigenlijk € 579,- kost. Zoals onze inkoper achteraf vertelde, misschien iets ‘te scherp’.



Gelukkig was jij zeer oplettend en maakte je direct van deze scherpe deal gebruik. Jouw scherpe blik zouden we graag terugzien in een review.

Door een beoordeling te schrijven over de Garmin Zumo 590LM, help je andere klanten hun keuze te maken.

Schrijf een review



Wij wensen je heel veel plezier, zeker geen ‘te scherpe’ bochten en veel veilige kilometers met je nieuwe Garmin Zumo 590LM.



Met vriendelijke groet,


:] :} :]

Heb je deze mail gehad na ontvangst van je Garmin ?
Ik moet namelijk nog wachten tot de 27 en heb daarna geen mail meer ontvangen.
 
@Hans: Na een aantal filmpjes van je dvd weer gezien te hebben, ben ik er achter waarom bij mij het "magnetische" niet werkte. Ik was steeds bezig met bestaande punten goed te zetten, van gedownloade routes. Dit werkt alleen met nieuwe punten en niet bij het verplaatsen van bestaande punten, zoals je zeer duidelijk uitlegt op de dvd.

@Javawa: Zoals ik al eerder meldde, lag het niet kunnen unglitchen aan mij. Het werkt prima.

Thanks heren voor jullie hulp.
 
Gisteren van Hengelo naar Osnabrück gereden op de instelling bochtige wegen. Daar kon ik toch niet over klagen, ik vond het een mooie mix van lekker doorrijden op slingerende provinciale wegen en wat kleinere wegen.

Vanochtend zou ik van Osnabrück naar Hahnenklee in de Harz gaan en daar had ik van te voren routes voor gemaakt. Maar na importeren bleef van de 271 kilometer slechts 211 kilometer over. En ik ging helemaal niet zuidelijk van de snelweg zoals mijn bedoeling was, maar noordelijk. Hier snap ik niks van, herberekenen staat uit. Ik zag al snel dat het mis ging, dus ben ik gestopt en heb het overnieuw gedaan. Maar het lukte niet. Uiteindelijk heb ik de kortere route gereden en was wel heel vroeg in Hahnenklee, zo rond het middaguur.

Vervolgens met de optie rondje rijden nog 60 kilometer er aan toe gevoegd. Dat was wel weer mooi. En op het eind wilde ik tanken, vroeg ie netjes of het Aral station aan de route moet worden toegevoegd. En zo gezegd zo gedaan.

ik rij zonder gesproken aanwijzingen en dat gaat prima. Ik moet zeggen, dat grote heldere scherm van de 580lm is echt super!

Conclusie, ik ben wel heel erg tevreden met mijn nieuwe gps. Maar er moet wel iets worden gevonden op het herberekenen bij het importeren, want zo kan het niet. Ik maak die routes niet voor Jan Doedel zullen we maar zeggen. :)

:]
 
Maar er moet wel iets worden gevonden op het herberekenen bij het importeren

Ik denk dat het meer is dat je moet vinden wat de oorzaak was van de afwijking; onderdeel van de 'leercurve' met de zumo. Dat kan van alles zijn. Mogelijk dat je bijvoorbeeld te maken had met wat hier omschreven wordt: Route verandert bij overzetten naar het toestel — MrGPS

En anders is dit een heel veilige werkwijze: Routes importeren op basis van de track - het ei van columbus! — MrGPS (wel herberekenen in het toestel uitschakelen).
 
als mijn 590 binnen is heb ik een afgeragde 660 in de aanbieding _O- mag je er ook nog een nieuwe voet en contactpuntjes voor zoeken :+

Dank je voor je aanbod, maar ik ben nu voorzien. Na een radiostilte van enkele dagen (door de verkoper) stond vanmiddag de postbode op de stoep met een Garmin 590.

Deze 590 is door de verkoper gekocht voor 380 bij Bol, die 'm heeft doorverkocht op marktplaats. De verkoper heeft er aardig op verdiend en ik heb een splinternieuwe 590 voor een aardige prijs.

Dus in volgorde van meest blij naar minst blij: Marktplaats verkoper, dan ik en tot slot Bol :)

Groeten,
Ramon
 
Snelheid heeft zijn prijs

Neu... bij BOL zit gewoon (weer) iemand op de verkeerde knoppen te drukken. Redelijk onbegrijpelijk.. Bol heeft afgelopen zeven dagen vijf verschillende prijzen gehad...

Bij ondergetekende is het allemaal een stuk saaier en staat de zumo stabiel op 595. Goedkoper kan ook: bij coolblue voor 585.
Op die 379 kun je lang wachten; dat was een gewoon een fout; de kans dat die prijs binnen een paar jaar terugkomt acht ik niet heel erg groot ;)
 
Vraagje, ben in bezit van een Garmin 390 (maat van mij ook) en we hebben beide een Sena 10R bluetooth headset. De headset/Garmin/telefoon zijn op de onderstaande manier gekoppeld (onderstaande tekst uit ander forum). Alles functioneerde goed totdat we een verbinding tot stand brachten tussen beide headsets. Ik kreeg toen geen spraak meer bij mijn navigatie, kon alleen op mijn scherm kijken waar ik naar toe moest. We konden uiteraard wel met elkaar praten. Wie weet wat er fout is gegaan?

b.v.d.


Eerst Sena met Garmin koppelen. Middels Phone Selective pairing (Phone knop 5 sec en dan nogmaals Phone knop) Testen of dat goed gaat.
Dan Sena met telefoon koppelen Middels Media Selective pairing (Phone knop 5 sec en dan jog dial) . Testen of dat goed gaat en of muziek gepauzeerd wordt voor navigatie.
Vervolgens op de telefoon bij Bluetooth instellingen voor de Sena, audio telefoon uitzetten en media aan laten staan.
Dan de Garmin met de telefoon koppelen. En bij Bluetooth instellingen voor de Garmin, media uitzetten en audio telefoon aan laten staan.
Dan kan de driehoeksverhouding verbinden.

Je hebt dan telefonie via telefoon-garmin-sena
en media (muziek, e.d.) via telefoon-sena

Op deze manier heb je muziek / flitsmeister vanaf de telefoon in je oren.
Op het moment dat de navigatie wat kwijt wil komt dat er tussendoor en wordt de muziek gepauzeerd / weer gestart.
Als je gebeld wordt komt dat in beeld op je navigatie met het nummer van de persoon die belt.
 
Ik heb zojuist mail ontvangen.
De door mij bestelde 590 is morgen bij mij.

Erg netjes van ze om ze toch allemaal uit te leveren.
 
Ik hoor niets meer van Bol.com helaas.
Het laatste was een bericht dat de betreffende afdeling er mee bezig zou zijn.
Of te wel zijn ze er in gebleven zoals ze hier in Brabant zeggen of ik word aan het bekende lijntje gehouden.

Heb nog wel even naar de mail die hier in dit topic gequote staat gerefereerd maar ook dat leverde geen reactie op. :N
 
Ik heb zojuist mail ontvangen.
De door mij bestelde 590 is morgen bij mij.

Erg netjes van ze om ze toch allemaal uit te leveren.
"Allemaal"

De mijne, met opgegeven verwachte verzenddatum van 27-5, heb ik nog niet ontvangen noch heb ik een mail van bol.com daarover noch staat er een pakket gepland in Mijnpakket .....

Dus nog altijd afwachten, maar ga ook niet zelf contact opnemen met bol.com : Zonder tegenbericht ga ik gewoon van levering uit :)

EDIT : Tuurlijk heb ik geduld, logisch dat de mijne nog niet onderweg is met een verzenddatum van 27-5 .... Maar ga niet "allemaal" aanhalen tenzij je er persoonlijk garant voor staat :+
 
Laatst bewerkt:
Geduld, pas 168 uur geleden besteld

... en als het te lang duurt kun je het artikel nog altijd annuleren :X
 
Laatst bewerkt:
Ik had altijd een 550. helaas volledig dood. afgelopen week de zumo 590 gekocht. mooi scherm, echter problemen met aansluiting van de bluetooth. zowel mijn telefoon als mijn scala rider worden herkent en verbonden. krijg wel een pincode voor telefoon, echter nergens in hoeven te voeren?
dan komt het probleem.
Bij de telefoon geen import van telefoon boek en dergelijke wat bij de 550 wel was, klopt dit? zo blijft onderweg bellen (als het nodig is) niet gaan, kan alle nummers niet uit mijn hoofd.
Ook krijg ik dan op de display van de garmin onder opties toestel (telefoon) telefoongesprekken, smartphone link en media aangevinkt. zoals het hoort?
Echter als ik de cardo scala rider headset verbind kan ik alleen maar aanvinken telefoon,navigatie. media gaat niet aan, dus ik krijg geen muziek. het helpt ook niet om de media bij de telefoon uit te zetten.
Dat ging altijd goed met de 550 en dat is ook de reden dat ik voor de 590 had gekozen.
doe ik iets fout? of ligt het aan de headset/garmin?
Wie kan me hierin de tip geven
 
levering van Bol.com is vertraagd, Bol.com geeft aan uiterlijk op 29 mei te leveren.
ben benieuwd.....
 
levering van Bol.com is vertraagd, Bol.com geeft aan uiterlijk op 29 mei te leveren.
ben benieuwd.....
inderdaad ...



Beste Ted van MF,

Onderstaand artikel uit je bestelling met bestelnummer 8490682xxxx kunnen wij niet op de beloofde datum leveren. Onze excuses hiervoor.

Garmin Zumo 590LM - Motornavigatie - 5 inch scherm

We leveren je artikel uiterlijk 29 mei 2015 op het door jou gekozen bezorgadres.
Alvast bedankt voor je geduld.

Met vriendelijke groet,
bol.com



(ter info : oorspronkelijke leverdatum 27-5)

Tja, 29-5 vertrek ik ook al 10 dagen met motor naar eifel/schwarzwald ..... Nu ging deze 590 toch al niet mee daarnaartoe, maar goed ;)
 
Laatst bewerkt:
Er zit een vrij kort usb kabeltje bij de Zumo 590lm, met een heel klein stekkertje dat in het apparaat gaat. Kan er nog niet achter komen wat dit precies is, alle kleine aansluitingen in camera's en dergelijke die ik heb zijn nog net een slag groter. Is dit een universeel kabeltje dat je overal kan kopen? Ik zou wel een iets langere kabel willen hebben. Dat is makkelijker als je bezig bent met je laptop.

Zou deze kabel bijvoorbeeld kunnen?
Premium USB A to Micro USB 2.0 Charger Cable for OnePlus One 16/64GB, OnePlus X | eBay

Dit kabeltje is binnen en dat doet het! Zowel de connectie als dataoverdracht. Kon er data mee verzenden en ontvangen. Ziet er heel goed uit en is een stuk goedkoper dan Bol.com of Garmin.

:]
 
Zojuist heb ik de onroute motorkaart 2015/16 op mSD besteld. ik ga toch maar voor de allernieuwste om er zoveel mogelijk uit te halen.
Voor mensen die lid zijn van de ANWB, kunnen die kaart kopen met 30 euro korting, dus 119 euro ipv 149

Zie ANWB Motor | motorrijlessen, motortrainingen, pechhulp, verzekering en meer *O*
Ook daar meteen de basecamp cursus met korting mee besteld, dus binnenkort wordt ik nog handiger met dat progje ;)
 
Weer een happy camper hier.

Eind vorig jaar ging mijn good old zumo 550 een eigen leven leiden. Random scherm inputs en niet meer reageren op aanraken.

Na zoeken op internet bleek dat zeer waarschijnlijk mijn digitizer de geest had gegeven. (touchscreen dat voor het eigenlijke scherm zit)

Voor 8 dollar en zonder verzendkosten in China een nieuwe digitizer besteld. Binnen twee weken in huis en net gemonteerd. Mijn 550 werkt weer. Scherm reageert beter op aanraking dan het ooit gedaan heeft.

*O* *O*

Voor mensen met vergelijkbare problemen hier de how to en hier het onderdeel wat ik besteld heb.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan