Kawasaki Z1000 2004 viel uit tijdens rijden en start niet me

Camos

MF'er
6 mei 2007
132
0
Noord-Holland
Beste MF-ers,

Al een tijdje niet echt meer actief geweest op het forum maar het komt nu toch echt weer aan op jullie hulp.

Een maandje geleden reed ik naar mijn werk en bij het uitkomen van een bocht viel plotseling me motor uit. Ik had nog wel spanning want me dashboard deed het nog maar mijn motor kapte er gewoon mee. Wel ging bij het uitvallen meteen mijn olielampje branden. Na een minuut langs te kant te hebben gestaan heb ik de motor gewoon weer kunnen starten en mijn reis naar mijn werk kunnen vervolgen.

Op mijn werk heb ik het oliepeil gechecked en daar waren geen gekke dingen mee. Toen op de terugreis viel de motor 4x uit en startte deze steeds moeilijker, omdat ook de accu leger begon te raken. Ik heb de motor toen voor een grote beurt naar motorstore gebracht om het een en ander maar eens door professionals te laten nalopen.

Na het terugkrijgen van de brommer kapte de motor er bij het eerste de beste keer optrekken na een stoplicht weer mee! Uiteraard ben ik teruggereden naar de motorshop en hier verklaarde zij het volgende:

Het slot onder het kuipje in mijn buddy die tegen de PowerCommander 3 zou kunnen klikken waardoor de motor ermee kapte. Ok, ik heb toen ter plekke de PC3 losgekoppeld en toen weer gaan rijden. Hij hield het iets langer vol en ik was halverwege huis toen de motor er weer mee kapte. De rest van heb ik mogen lopen omdat inmiddels ook mijn accu was overleden. De shop wederom hijgend opgebeld om de status door geven en ik dacht bij mezelf dat het misschien de startonderbreker zou kunnen zijn die de vorige eigenaar er niet al te netjes had tussengezet. De afgelopen dagen heb ik dus de startonderbreker ertussen uitgehaald en alles weer netjes volgens schema achtergelaten maar zit nu nog steeds met het probleem dat deze niet start.

De motor geeft alle symptonen om te willen starten maar het lijkt erop als hij de laatste por niet krijgt. Waar zou dit aan kunnen liggen?
B|
 
Bedankt voor de info maar dit is het niet. De startmotor gaat gewoon rond en er zit voldoende put in de accu. Hij wordt bijgeladen, ik weet wel of een accu vol zit ja of nee.

als je dat weet, zou je ook moeten weten dat je olielampje gaat branden als de oliedruk weg valt, wat nogal veel voorkomt als het motorblok stil valt O-)

on topic: als het niet de batterij is, heb je waarschijnlik ergens een slecht kontakt/draadbreuk. leuk om te vinden als het maar af en toe is *D
 
Omdat je schrijft dat het niet de accu is,
heb je een schema waarop we iets kunnen uitpluizen.
het praat zo moeilijk als we niet weten welke onderdelen aan boord zitten.
Kan je bv vaststellen of er überhaupt een vonk is?

Ik gebruik dit ding:
http://www.garagetools.nl/midlock-bougie-vonk-tester.html

Voor die paar centen kom je veel te weten.

Alleen heeel erg jammer dat er geen bougiekabels op Zedje zitten O-)

@Camos: je zegt dat er achteraf een startonderbreker was gemonteerd...weet je nu zeker dat alles goed is aangesloten?
En je hebt geen storingslampje? Je kan evt codes uitlezen, al geprobeerd?
Kabelboom rond je balhoofd beweegt het meest, misschien daar ergens kabelbreuk?
Zonder meer info kan ik van alles en nog wat opnoemen...heb je ook niets aan B|
 
Alleen heeel erg jammer dat er geen bougiekabels op Zedje zitten O-)

@Camos: je zegt dat er achteraf een startonderbreker was gemonteerd...weet je nu zeker dat alles goed is aangesloten?
En je hebt geen storingslampje? Je kan evt codes uitlezen, al geprobeerd?
Kabelboom rond je balhoofd beweegt het meest, misschien daar ergens kabelbreuk?
Zonder meer info kan ik van alles en nog wat opnoemen...heb je ook niets aan B|

Oops. :$

Ben eigenlijk wel benieuwd of zo'n ding ook werkt met bobines op de spark-plug. :+
Kan je die bougiekabel er nog tussen maken net zoals ze doen bij colortune?
 
oke, weer even een update!

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en de tips! Hier heb ik vanavond zeker wat aan gehad. Ik zal de status even opnoemen:

-Bougies waren er tijdens de grote beurt nieuw ingezet
-de vonk is er! Gevoeld en gezien...
-de bougies waren wel erg droog dus ik had het idee dat er misschien geen brandstof in de cilinders terechtkwam. Ik heb even de tank losgehaald, behalve de sensoren en het contact even omgezet. De benzine vloog in de rondte (gewoon netjes in een bakje) dus de brandstofpomp doet het.

De volgende stap die ik toen heb gedaan is niet zo handig geweest. Ik heb de 2 sensoren van me gas en luchtklep losgehaald waardoor ik nu foutcode 32 uitlees met de diagnostische test...
 
even update:

was waarschijnlijk de omvalschakelaar die iets gecorrodeerd/geoxideerd was. Naar alle waarschijnlijkheid doet alles het nu weer en zit me kabelboom er iig netjes in:)

27/8 even afstellen bij Jeroen van der Meer en hij kan weer ff mee!

(Topic kan op slot)
 
Terug
Bovenaan Onderaan