XJR1300 - Kleppendekselpakking vervangen

Naakterijder

MF'er
29 jul 2015
53
0
Lisse
Goedemorgen.

Omdat mijn kleppendekselpakking van mijn XJR het stadium van 'een beetje zweten' voorbij was heb ik besloten deze te vervangen. WPH erbij en aan de slag. Helaas stond in het werkplaatshandboek niet dat mijn motor al uitgerust is met een air induction system dus de klus werd iets uitgebreider dan ik dacht.

Alles goed schoongemaakt, restjes eraf (somige stukken braken gewoon af zo droog waren ze) en nieuwe pakking erop. Alles netjes terug gemonteerd en boutjes aangehaald op 10Nm. Ff laten lopen en olie opwarmen en geen lek te zien.
Helaas de volgende dag tijdens een rit begon de pakking toch bij twee halve cirkels aan de rechterkant van het blok te lekken. Op de FJ site (nagenoeg zelfde blok qua opbouw) en door mijn monteur werd gezegd dat er op dat punt toch wel vloeibare pakking moet.

Op de FJ site hebben ze het over loctite 515 of 518, welke ik niet direct online kan vinden. Oook zie ik 5920 voorbij komen. Als ik kijk op de website van mototzoom kom ik 5990 en 5980 tegen welke tot respectievelijk 250 en 200 graden gaan. De 5990 lijkt me dan dus de meest logische optie.

Vraag: Is Loctite 5990 de juiste vloeibare pakking om tussen de nieuwe rubberen pakking en mijn luchtgekoelde blok te 'smeren' (alleen op de halve rondjes), of moet ik er een gebruiken die tegen nog hogere temperaturen kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan