Passing YTX7A-BS accu in gsf600

daand12

MF veteraan
10 sep 2015
1.286
4
Tholen
Facebook
Ben momenteel bezig met mijn A2 motorrijbewijs en heb over 6 weken AVD examen en dan wil ik een Suzuki GSF600S Bandit uit 2000 gaan aanschaffen en op 35kw laten zetten.
Nu zit er in mijn Kymco Agility 50 ( met 90cc cilinder ) een Lithium Ion accu in van Shido. Type accu is: YTX7A-BS.

Past deze ook in de GSF600 ? De lithium accu is nog maar 2 maanden uit en die wil ik meenemen naar mijn bandit namelijk.

1 nadeel aan de accu is dat als het goed koud is geweest in de nacht, dat de accu "even" moet opwarmen door hem paar keer te belasten op de startmotor ( duurt meestal 30 seconden max ). Dit schijnt echter heel normaal te zijn als de accu erg koud is ( vriespunt ). Eenmaal opgewarmd van binnen, dan gaat de startmotor ook als een gek rond.

Voordeel: De accu laad heel erg snel op. Eventjes een dip rond 13,6v en dan bij 14,7v is het klaar.
Zowel op de iMax B6 lader als op mijn Agility. Kan gewoon geladen worden op Lood accu.

Het is niet dat de Lithium accu dan ook gelijk in de bandit gaat, maar de vraag is wel: Past het ?
 
Laatst bewerkt:
Dat een accu snel is opgeladen, is nauwelijks relevant.

Je kunt via google eenvoudig de maten van de twee accu's vergelijken.

In n GN77B gaat een YTX9-BS
 
Terug
Bovenaan Onderaan