Suzuki rf600 blauwe rook + benzine lucht + loopt slecht

Failure

MF'er
15 apr 2006
136
0
Wijchen
Beste sleutelaars,

Ik schrijf hier een bericht in de hoop een oplossing voor het probleem van mijn motor te vinden (logisch). Ik stel elke reactie op prijs, echter wel graag met onderbouwing.

Situatie:
Een suzuki rf600 van 1995 heeft tot enkele (3-5) maanden terug prima gelopen. Heb twee jaar met de gasnaalden 1 richel armer gereden. Onlangs een oliewissel uitgevoerd en de gasnaalden terug gezet naar standaard. Hierna het probleem geconstateerd.

Probleem:
Loopt stationair, maar niet heel lekker rond. Kwalm uit de uitlaat, zwart. Iets wat vochtige uitlaatgassen en benzine geur. Komt wel op toeren, maar met een latere reactie

Rijden:
Het gevoel dat ie op 2 cilinders loopt. Zwak ik vermogen.

Waar heb ik naar gekeken:
Bougies schoongemaakt. 1 en 4 waren dik zwart. 2 en 3 waren mooi bruin.
Spoelen doorgemeten, beide ok.
Signaalgever doorgemeten, ok.
Bougies op vonken getest, ook ok.
Carberateurs gesynchroniseerd.

Bougie 1 en 4 worden door dezelfde spoel gevoed, maar door te meten is hij volgens mij goed.

Nu is mijn vraag m.b.t. de ontsteking, wat heb ik hier vergeten te controleren?
En de vervolgvraag, waar zou het probleem dan aan kunnen liggen?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
misschien zijn die gasnaalden wel zo versleten dat de motor met deze op een lagere stand wel goed loopt.
ik zou zeggen,; terugzetten en zien wat er gebeurt of een testbank opzoeken.

agree.

als je pas iets verandert/gedaan hebt en je merkt een ander gedrag op, altijd eerst terug gaan naar hoe het was en kijken of het dan weer was zoals ervoor.
 
Probleem is inmiddels opgelost.

Was destijds druk bezig om de motor in orde te maken voor de vriendin die zojuist haar rijbewijs had gehaald.

Maar even kort samengevat: (want ik weet het nog als de dag van gisteren *D )
Heb de naalden terug gezet op de armere stand, motor liep nog rot en rookte er lustig op los.

Ben er toen zoetjes aan een blokje om mee gaan rijden en na wat leek een eeuwigheid te zijn, begon hij steeds minder te roken.

Waarschijnlijk had ie teveel op en was ie blij dat ie weer adem kon halen..


Excuses, voor het late schrijven. Mag een slotje op
 
Probleem is inmiddels opgelost.

Was destijds druk bezig om de motor in orde te maken voor de vriendin die zojuist haar rijbewijs had gehaald.

Maar even kort samengevat: (want ik weet het nog als de dag van gisteren *D )
Heb de naalden terug gezet op de armere stand, motor liep nog rot en rookte er lustig op los.

Ben er toen zoetjes aan een blokje om mee gaan rijden en na wat leek een eeuwigheid te zijn, begon hij steeds minder te roken.

Waarschijnlijk had ie teveel op en was ie blij dat ie weer adem kon halen..




Excuses, voor het late schrijven. Mag een slotje op

aha, de shag was op. :+
Toch fijn dat je de moeite neemt om het te melden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan