vraag over Yamaha Thunderace schakelbak

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Het viel mij op dat bij mijn motor, voornamelijk bij een koude start. het inschakelen van de 1e versnelling met enige geluid samen gaat.

van de 1e versnelling van de 2e is het ook maar dan minder, van zn twee naar drie wederom minder etc
van 4 naar 5 gaat heel soepel, zeg maar als nieuw :)

motor rijd verder goed, schiet niet door koppeling heen of wat dan ook.

Heb het al eens eerder gemerkt maar lijkt erger te worden.

tips?
 
Ja, verkopen en een Honda aanschaffen.

Geintje uiteraard, ik heb zeker 30 FZR-ren en Thunderaces gehad en die maakten allemaal een pestklap als ze in de 1 werden gezet, alsof je een trottoirband in een zinken teil pleurt....

Heb nou een TDM en dat is de eerste Yamaha die niet zo'n pleurisklap maakt.

Beetje stoeien met andere olieviscociteit kan helpen maar ik zou het gewoon negeren en accepteren
 
Laatst bewerkt:
hahaha idd !!! beetje zo'n geluid als jij omschrijft FZRene.

Ik merk niks aan de motor zelf ofzo alleen dat geluid man......... dan ga je je toch afvragen of dat wel klopt :)

negeren vind ik beste optie. Ik ga binnenkort oliewisselen zal ik in de gaten houden of het anders gaat zijn na de oliewissel
 
Er kan altijd wat mis zijn met je bak natuurlijk maar mijn ervaring met die blokken is dat ze koud inderdaad een stevige klap kunnen geven als je ze vanuit vrij in de 1 stampt.

Mee leren leven zou ik zeggen.
 
De motor wat naar voren en achter rollen en dan rustig in de 1e versnelling duwen.
En niet rammen.
En frisse vloeistof in de koppeling en goede motorolie doen ook wonderen.
Dan kan je met je grote teen schakelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan