De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Voorwiel er vanaf halen en hem als aanhanger gebruiken?

fiat500trailer1.jpg
 
Jaja mensen, de routes zijn klaar. Het was ff puzzelen en ik hoop dat het in de smaak gaat vallen. In de twee volgende posts zie je de twee varianten die ik gemaakt heb. Er is een Oostroute en een Zuidroute. Tijdens de pre-meet wordt er door de deelnemers beslist welke route we gaan rijden. Uiteraard hoor ik ook graag van alle lezers welke route jullie voorkeur verdient en waarom. Iedereen kan zijn voorkeur aangeven door te stemmen in de poll van de OP. Veel plezier met de routes!

PS: sommige routes zien er heel vreemd uit op GoogleMaps. Dit komt omdat sommige wegen dicht zijn. Volg gewoon de route van A naar B naar C en je ziet dan wel waar hoe de route loopt.
 
Laatst bewerkt:
De Oostelijke route:

Dag 1, zaterdag 27 mei
Het grote verzamelpunt is in Paderborn. Dit is het punt waar de deelnemers uit de verschillende delen van de Benelux samen komen. Vanaf hier rijden we gezamenlijk naar de camping in Northeim. Een echte snelwegdag. Alleen de laatste 115 km is binnendoor.
Google Maps

Dag 2, zondag 28 mei
We rijden van Northeim binnendoor via de Harz naar de camping in Braunsbreda. Een lekker tourdagje.
Google Maps


Dag 3, maandag 29 mei
Vandaag gaan we weer een stuk snelweg pakken tot aan Dresden. Daar verlaten we de snelweg en rijden we vie Tsjechië naar Grossschonau.
Google Maps


Dag 4, dinsdag 30 mei
Rustdag. Rondje rijden in de buurt of gewoon lekker niksen op de camping.

Dag 5, woensdag 31 mei
Vandaag rijden we van Grossschonau naar Bozanov. We wisselen steeds van land. We rijden vandaag in Duitsland, Polen en Tsjechië
Google Maps


Dag 6, donderdag 1 juni
Van Bozanov gaan we vandaag naar Pietrowice in Polen.
Google Maps


Dag 7, vrijdag 2 juni
Van Pietrowice rijden we naar Liptovsky Trvonec in Slowakijk. We zetten hier ons kamp op aan het merr van Liptovsky wat tussen de Kleine en de Grot Tatra in ligt.
Google Maps


Dag 8, zaterdag 3 juni
Rustdag: Genoeg te zien en te rijden in de buurt.

Dag 9, zondag 4 juni
Rustdag, tijd om bij te komen van de dag van gister.

Dag 10, maandag 5 juni
We rijden weer westwaarts en komen in de loop van de dag aan in Hluk in Tsjechië.
Google Maps


Dag 11, dinsdag 6 juni
Van Hluk rijden de naar Praag, onze volgende tussenstop. We rijden de eerste 200km over de snelweg, daarna binnendoor naar Praag
Google Maps


Dag 12, woensdag 7 juni
Rustdag

Dag 13, donderdag 8 juni
Rustdag

Dag 14, vrijdag 9 juni
Van Praag gaat het vandaag ````naar Leutingen in Duitsland.
Google Maps

Dag 15, zaterdag 10 juni
Leutingen- Winterberg. Een deel snelweg en een deel binnendoor door het Thüringer Wald en het Sauerland. In Winterberg slaan we nog eenmaal ons kamp op en zullen we 's avonds een winnaar hebben!!!
Google Maps

Dag 16, zondag 11 juni
Van Winterberg rijden we een stuk samen op en bij Dortmund tanken en drinken we nog een bak koffie voor de laatste keer. Over een paar kilometer zullen onze wegen zich scheidden.
Google Maps
 
Laatst bewerkt:
De Zuidelijke route:

Dag 1, zaterdag 27 mei
Het verzamelpunt is dit keer in Meerssen bij “uitspanning de Nachtegaal”. Na een kop koffie met overheerlijke vlaai gaan we op pad naar Bulgneville, waar we ons kamp opslaan.
Google Maps

Dag 2, zondag 28 mei
Van Bulgneville gaat het over de Peage naar Crest in de Vercors waar we overnachten op “Le camping Moto”.
Google Maps

Dag 3, maandag 29 mei
Rustdag, bijkomen van de snelweg die we nu achter ons laten. Verkennen van de canyons en de beroemde “Combe Laval”.

Dag 4, dinsdag 30 mei
We verplaatsen ons richting het zuiden, we rijden door de Drome en Provence en slaan ons kamp op in Castellane aan de Verdon
Google Maps

Dag 5, woensdag 31 mei
Rustdag met de mogelijkheid om de Gorges de Verdon te bewonderen. Voor de liefhebber is er nog een prive-motormuseum in Entrevaux te bezichtigen.

Dag 6, donderdag 1 juni
De rit van vandaag gaat van Castellane naar Menton aan de Middellandse zee. We rijden via de vallei van de Var door het canyonlandschap richting Nice. Via Monaco rijden we naar de Camping in Menton.
Google Maps

Dag 7, vrijdag 2 juni
Rustdag in Menton. Lekker zwemmen of een bezoek brengen aan Monaco. Genoeg te doen in de buurt.

Dag 8, zaterdag 3 juni
Vandaag vertrekken we weer richting het noorden. We volgen de vermaarde RDGA en rijden onder andere over de Col de Turini en natuurlijk door het indrukwekkende V-dal van de Tinee. Aan het eind van de dag rijden we over de Cime de Bonnette (2805mtr). We dalen daarna af naar het eindpunt Jausiers.
Google Maps

Dag 9, zondag 4 juni
Niks geen rustdag, we gaan verder knallen voer de RDGA we rijden over bekende passen zoals: Col de Vars, Col de Izoard, Col de Galibier en de Col de Telegraph. Eindpunt van vandaag is Termignon.
Google Maps

Dag 10, maandag 5 juni
Vandaag de laatste dag van de RDGA. We laten Termignon achter ons en klimmen meteen naar de Col de la Madeleine. Verder op ons pad vandaag de Col de l'Iseran, Lac Chevril, Cormet de Roselend, Col de Saisies en Col de l'Aravis. Na La Clusaz verlaten we de RDGA en rijden we westwaarts naar het meer van Annecy.
Google Maps

Dag 11, dinsdag 6 juni
Rustdag

Dag 12, woensdag 7 juni
Rustdag

Dag 13, donderdag 8 juni
We nemen vandaag afscheid van de Alpen en rijden verder naar het noorden. We rijden een stuk door de Jura en en rijden, door het geleidelijk vrlakker wordende land, naar de Vogezen. We zetten ons kamp op bij La Mouche, wat voor velen een beetje thuiskomen is.
Google Maps

Dag 14, vrijdag 9 juni
Rustdag. Genoeg te zien en te rijden in de Vogezen!

Dag 15, zaterdag 10 juni
Na het ontbijt nemen we afscheid van La Mouche en gaan we door het golvende landschap richting Luxemburg. We monsteren aan in Echternacherbrück waar we overnachten. 's Avonds is er de bekendmaking van het eindklassement van de Challenge in Cafe Oal Eechternaach en zullen we een winnaar hebben.
Google Maps

Dag 16, zondag 11 juni
Aan alles komt een eind, dus ook aan deze Challenge. We rijden via de rivier de Sure naar het noorden, pakken de laatste haarspeldbocht van de vakantie bij Dasburg en gooien de tank nog een keer vol bij Wemperhardt. We rijden België binnen en bij Sankt Vith rijden we de snelweg op. De laatste geplande gezamelijke stop zal zijn Tankstation “Groote Bleek” aan de A2 bij Maarheeze.
Google Maps
 
Laatst bewerkt:
beide routes zijn mooi dat maakt het moeilijk .opmerkingen en voorstellen qua route kunnen nog meegenomen worden borisz??
 
De zuidroute is mooi,je stopt weer bij Lac blue zie ik,in 2014 stond ik daar een aantal weken na de challenge,dit jaar toevallig ook weer *D
 
Goh, geen makkelijke keuze! Richting het oosten spreekt me wel aan, zeker kostgewijs lijkt me dat een interessante optie (goedkope vloeibare brandstof voor de chauffeur ;) ). Maar de zuidroute met alle "bekende passen", waar ik nog nooit ben geweest en al zeker niet met de motor, lijkt me ook top! Ik ga er nog even over nadenken :P
 
Alvast een groot compliment voor de routemaker. :Y
Routes zien er super uit.

Ik heb voorkeur voor de oostelijke route. Deze lijkt mij iets minder toeristisch. En ik sluit aan bij theredon51 vanwege het gegeven dat de kostenpost op deze route waarschijnlijk aantrekkelijker is.
 
TNX Alex, de zuidroute is van mij, de oostroute is gemaakt door Mitkah. Toeristische drukte heb je geen last van in de periode dat wij rijden. Dat is meer iets van de maanden juli en augustus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dan weer een (grote) voorkeur bij de zuidelijke route.
Bekend terrein van mijn jeugdige jaren - we gingen altijd in de Alpen op vakantie, tot ong. het meer van Geneve. Erg mooi gebied.

Daarnaast ben ik juist aan het oefenen met mijn Frans, om iets meer te kunnen zeggen naast 'je ne parle pas français' of 'au secour un serpent'.
 
Nog wel even een praktische vraag, die mij ook na het lezen van voorgaande verslagen niet duidelijk is geworden: Als dag 1 ergens in Duitsland of zuid-zuid-Limburg start, dan heb je er toch al een hele ochtend/dag rijden op zitten? Of beginnen jullie een dag van tevoren (zeg maar dag 0) al te rijden?
 
Beginpunt die je ziet bij de routes is eigenlijk een tussenpunt. Dit is de meest voor de hand liggende verzamelplaats van de verschillende groepen die her en der uit het land meedoen.

In principe rijdt iedereen 's morgens van huis en rijdt naar het verzamelpunt waarna we gezamenlijk verder rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan