vraag over knipperlichten monteren

bobbernick

Rookie
21 feb 2017
8
0
Vraag van een elektro nerd...

.... onlnags heb ik de achter en voor knipperlichten van mijn motor verwijderd (gewoon draadjes doorgeknipt) want ik wil iets nieuws. Nu heb ik dus 4 x 2 draadjes bungelen.

De nieuwe knipperlichten (geen LED) hebben slechts 1 draadje. Ik had al begrepen dat het enige draadje aan de nieuwe knipperlicht de plus is en ik contact met het frame moet hebben voor de min ofwel via de behuizing oid van het knipperlicht zelf.

Ik heb de eerste nieuwe knipperlicht gemonteerd echter.... hij doet niets.... Kan iemand mij uileggen wat ik fout doe....
ik heb hem gemonteerd op een metalen beugel die op mijn voorvork zit. De andere draadjes bungelen nog los!
En wat doe ik met het overgebleven draadje aan de motor zelf? Moet ik die ergens aan bevestigen? of heeft deze geen functie meer en kan ik hem isoleren?

Wie kan mij op weg helpen. Het zal vast eenvoudig zijn maar Im lost...

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Je doet dan de plus (meestal rood) aan het draadje van je knipperlicht, en de min (meestal zwart) aan de behuizing van je knipperlicht. Dat beugeltje is niet zomaar aan de min/massa verbonden he, daar zul je dan dat draadje aan vast moeten maken wil je dat je knipperlicht zal werken (of dus aan de behuizing van je knipperlicht zoals ik al eerder zei).
 
Je hebt bij iedere raw een draad die dezelfde kleur heeft als bij de overige raw's.
Dit is de massa en kan je (om zeker te zijn van een goede massa) aan de bevestigingsmoer maken met een kabel-oog. De andere draden maak je aan de draad die uit de raw komt. Als je de massa en de andere draad wisselt maak je kortsluiting. De kans bestaat dat je ondertussen je zekering hebt laten springen.
 
dank voor je antwoord. Zo ga ik het proberen. Klinkt logisch.
De draden van de motor zijn overigens zwart en zart/wit. Ik neem aan dat de zwarte dan gewoon de nul is en de zwart/wit de plus.
Ik kreeg idd wat vonkjes dus de zekering zal het idd wel begeven hebben. Ik denk dat ik weet waar die zit.
 
dank voor je antwoord. Zo ga ik het proberen. Klinkt logisch.
De draden van de motor zijn overigens zwart en zart/wit. Ik neem aan dat de zwarte dan gewoon de nul is en de zwart/wit de plus.
Ik kreeg idd wat vonkjes dus de zekering zal het idd wel begeven hebben. Ik denk dat ik weet waar die zit.
Als je een lampje tussen de massa en een van de twee draden houd terwijl die raw aan staat kan je het zien. Op de massadraad zal hij niet gaan branden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan