het grote 749/999 Ducati topic

Ik mis naar mijn gevoel wat poeier onderin met m'n 749 (ok, ik weet dat't geen TL1000 twin is zoals m'n raptor had, maar toch).

Had eerst een RapidBike module zitten, maar die creëert een serieus gat onder de 6000 rpm.

Is dat iets wat twee tandjes meer op't achterwiel kunnen oplossen?

Of 'n 999 blokkie :P
 
Laatst bewerkt:
Ik mis naar mijn gevoel wat poeier onderin met m'n 749 (ok, ik weet dat't geen TL1000 twin is zoals m'n raptor had, maar toch).

Had eerst een RapidBike module zitten, maar die creëert een serieus gat onder de 6000 rpm.

Is dat iets wat twee tandjes meer op't achterwiel kunnen oplossen?

Of 'n 999 blokkie :P

Of ff af laten stellen op de bank bij Biggelaar bijv.
 
Even voor alle duidelijkheid en om alle twijfel de wereld uit te helpen.
De betreffende fiets is een basis 999 en geen 999S
Uit deze post waar een foto van de fiets staat kun je ook het kenteken zien

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27817334#27817334

uit rdw website volgt dan dat het ook op kenteken als een normale 999 staat.

https://ovi.rdw.nl/default.aspx

Verder kun je op die foto ook duidelijk zien dat het een Showa achtervering
is met een Ohlins sticker erop. Dit zie je aan de kleur en de verdikking bovenaan het
reservoir.

De stuurdemper kun je ook aan de vorm zien dat het geen Ohlins is maar een standaard
met een Ohlins stikker.

Misschien is het van Gerven motoren die "per ongeluk" er een S van heeft gemaakt in het
onderhoudsboekje / advertentie.

Maar ok eindstand is er afgezien van Ohlins vering en radiale remmen niet zo gek veel
verschil tussen basis en S fietsen van 2005 en 2006. De blokken waren vrijwel identiek
aangezien de basis ook de S nokkenassen en puntcarter kreeg in 2005, dus qua vermogen
zijn ze vrijwel identiek. S blok heeft titanium drijfstangen, de basis niet.

Mijn 749 komt ook van bij Van Gerven, en ze zijn wel vaker "creatief" in hun verkooptactieken :X
 
Er zijn hier vast mensen die ervaringen cq meningen hebben wat betreft racakuipen voor een 999 uit 2003.
Graag zou ik ze horen, wat betreft pasvorm, prijs etc.
Of als iemand nog iets te liggen heeft hoor ik dat ook graag.
 
Ik heb nu alles voor elkaar, alleen wil ik nog een quiksifter. Heeft iemand nog wat liggen?
Het is voor een duc 999 troy baylis replica. bj 2005

gr rudy
 
Even inbreken hier :W
Heeft er iemand een vooras liggen van een 749/999?
Zoek trouwens ook nog de remklauwen.
Wellicht dat andere showa assen ook passen
 
Laatst bewerkt:
Je klinkt als me vrouw... Die zegt ook al dat ik er maar op 1 kan rijden ;)




Dan heeft ze er wel verstand van. :)
Ik kom er niet aan toe om op 1 te rijden en dan wil ik ook nog 2 x in de week op de racefiets of mtb.
 
Ja ook dat probeer ik 2 x in de week te doen

20160918_144131_zpsyiyov74m.jpg




Dan heeft ze er wel verstand van. :)
Ik kom er niet aan toe om op 1 te rijden en dan wil ik ook nog 2 x in de week op de racefiets of mtb.
 
Ook even melden hier, want na meerdere jaren Kawasaki ZX7R heb ik sinds kort een 749s gekocht. Hij staat nog bij de dealer voor een beurt, volgende week als het slechte weer begint mag ik hem ophalen! :)

20160917_125530035_iOS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha thanks. Ik vind de combinatie ook goed te versmaden inderdaad. V.w.b. de achterbrug, ik had het gelezen inderdaad. Sta je ook raar te kijken. Nou is dit een monoposto en is het geheel volgens mij wat korter dus ik hoop dat het wel goed zit :)
 
stefan, mooie machine. Net als jou heb ik ook jaren zx-7r gereden en nu rijd in een ducati 999. Veel meer passie naar mijn idee, veel rijplezier gewenst in elk geval.
 
Haha thanks. Ik vind de combinatie ook goed te versmaden inderdaad. V.w.b. de achterbrug, ik had het gelezen inderdaad. Sta je ook raar te kijken. Nou is dit een monoposto en is het geheel volgens mij wat korter dus ik hoop dat het wel goed zit :)
Het zijn net de monoposto's waarvan het alu subframe breekt.
De biposto's hebben een stalen subframe.

Niets om je zorgen over te maken, kan gewoon gelast worden.
 
Ah oke, bedankt! Italiaanse degelijkheid zullen we maar zeggen :)

Iemand trouwens een adres waar je de deksels voor op de vloeistofpotjes op het stuur kan kopen? Degene die er zu opzitten zijn behoorlijk verweert en ik zou wel gele willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan