Yamaha Xmax 250 gekocht

je foto's zijn in ieder geval beter van kwaliteit dan de mijne want die heb ik eerst moeten verkleinen.
Dus conclusie: goeie telefoon heb je daar en uiteraard mooie scooter :}

Coole kleur en het had ook mijn kleur kunnen zijn maar zo de kleur die ik heb gaat mooi samen met mijn garderobe. _O- :Y
 
je foto's zijn in ieder geval beter van kwaliteit dan de mijne want die heb ik eerst moeten verkleinen.
Dus conclusie: goeie telefoon heb je daar en uiteraard mooie scooter :}

Coole kleur en het had ook mijn kleur kunnen zijn maar zo de kleur die ik heb gaat mooi samen met mijn garderobe. _O- :Y
Ik mag van de dealer een nieuw jackie uit komen zoeken. Zaterdag maar eens op mijn gemakkie kijken.
 
Ik mag van de dealer een nieuw jackie uit komen zoeken. Zaterdag maar eens op mijn gemakkie kijken.

Dat is wel de "Max" natuurlijk. Had je sowieso geen korting gekregen op je X-max.

Hoeveel kost hij catalogus in Nederland.

Ik krijg bij deze dealer 10% op kledij en toebehoren. Is niet zo veel maar beter dan niets.
 
Dat is wel de "Max" natuurlijk. Had je sowieso geen korting gekregen op je X-max.

Hoeveel kost hij catalogus in Nederland.

Ik krijg bij deze dealer 10% op kledij en toebehoren. Is niet zo veel maar beter dan niets.
4990, Plus wat afleveringskosten, maar aangezien mijn BMW afgelopen vrijdag is gejat, had ik niks in te ruilen, dus ik vroeg hem of ik nu zonder inruil wat korting kreeg of een kleding bon of zo. En toen bood hij mij dat aan.
 
Toch echt wel straf he. Als ik zie wat jij betaald hebt is dat exact 1000€ meer dan wat ik betaald heb. Ik bedoel hiermee het contrast B-Nl.

Ik ga dat toch eens napluizen in de toekomst of het niet mogelijk is om als Nederlander een motorfiets te kopen zodat het goedkoper wordt.

Wat heeft de dealer je gezegd ivm het inrijden?

Tegen mij zei hij dat ik niet meer dan driekwart van mijn gasstand mocht rijden. Ik had mijn vrouw wijsgemaakt dat duorijden in de inrijperiode heel nefast is voor je scooter :X maar dit is ze dus gaan navragen en ze kwam erachter dat het dus dikke zever was van me.

Nu wil ze dus achterop zitten.
 
Prachtige machine Materazzi!
Tip voor goed inrijden de eerste kilometers als hij WARM is:
Ga er met 3 man opzitten, stop de ruimte onder het zadel vol met lood, en accelereer voluit tot 60-70 km/u. Laat hem dan uitrollen, en herhaal dit een paar keer.

Er is verschil van mening over inrijden. Hoewel niet zo overdreven als hierboven, heb ik hem wel ingereden met fel optrekken.
 
Toch echt wel straf he. Als ik zie wat jij betaald hebt is dat exact 1000€ meer dan wat ik betaald heb. Ik bedoel hiermee het contrast B-Nl.

Ik ga dat toch eens napluizen in de toekomst of het niet mogelijk is om als Nederlander een motorfiets te kopen zodat het goedkoper wordt.

Wat heeft de dealer je gezegd ivm het inrijden?

Tegen mij zei hij dat ik niet meer dan driekwart van mijn gasstand mocht rijden. Ik had mijn vrouw wijsgemaakt dat duorijden in de inrijperiode heel nefast is voor je scooter :X maar dit is ze dus gaan navragen en ze kwam erachter dat het dus dikke zever was van me.

Nu wil ze dus achterop zitten.
De dealer heeft er niks over gezegd, maar zo staat het wel in het instructieboekje. Dus ik hou me daar ook maar even aan. Ga niet gelijk vol gas, maar wel als die warm is af en toe een stukkie pittig rijden.
 
Wat heb ik dat snel gelezen :?

Heb dan maar wat in het Duits gelezen want van de 4 handleidingen was Duits de meest voor de hand liggende taal. MAW geen Nederlandstallige handleiding.

Maar voor zover ik de handleiding goed begrepen heb zeggen ze dat je de eerste 600km's niet meer dan 1/3 van het gas mag rijden.

|( Wat denken ze wel. Dat je op een erf woont van 300km² waar je alleen bent en dus als een slak kan rijden.

Vanaf 600 km's zou je dan 1/2 van het gas mogen rijden.

Foert man. Ik rij gewoon die scooter in zoals ik denk dat het moet. Zal hem heus niet belasten en daar gaat het inrijden vooral om denk ik dan.
 
Wat heb ik dat snel gelezen :?

Heb dan maar wat in het Duits gelezen want van de 4 handleidingen was Duits de meest voor de hand liggende taal. MAW geen Nederlandstallige handleiding.

Maar voor zover ik de handleiding goed begrepen heb zeggen ze dat je de eerste 600km's niet meer dan 1/3 van het gas mag rijden.

|( Wat denken ze wel. Dat je op een erf woont van 300km² waar je alleen bent en dus als een slak kan rijden.

Vanaf 600 km's zou je dan 1/2 van het gas mogen rijden.

Foert man. Ik rij gewoon die scooter in zoals ik denk dat het moet. Zal hem heus niet belasten en daar gaat het inrijden vooral om denk ik dan.
Maar jullie Belgen spreken toch ook een beetje Frans. Standaard zaten er bij mij ook drie buitenlandstalige handleidingen bij, maar hij toverde ongevraagd een Nederlandse handleiding uit de kast.

Maar ik doe precies hetzelfde. Gewoon lekker rijden, zonder hem extreem te belasten. Heb ik bij mijn vorige nieuwe motor, destijds ook gedaan en dat ging prima.

Trouwens veel overeenkomsten in dat computertje en de bedieningselementen met de Yamaha XTX660, die ik twee jaar geleden heb gehad.

De rest van de week lekker weer, dus ik ga iedere dag op de scooter naar mijn werk. Van het weekend maar eens een klein toertje maken in de buurt langs de IJsselmeerdijk.
 
zolang je maar al vanaf de 1ste km's geniet :]
En dat doen we zeker.

Misschien is het een idee van me, of het komt omdat ik wat nieuws heb en het gewoon lekker weer was, maar ik had het idee dat ik nog meer van de omgeving kon genietzen zo op die dijkweggetjes dan dat ik op de motor gewend was.

Waar ik voor mezelf ook wel blij mee ben is dat het vermogen en de snelheid gewoon precies klopt. Met de motor reed ik altijd redelijk normaal en beschaafd, maar toch had ik wel eens zo'n bui dat ik even het gas open trok en met 200 over de dijk reed. Of veels te snel over de snelweg joeg, met alle risico's van dien.
 
ik heb dat te snel rijden afgeleerd toen ik 9 jaar geleden vader werd en er nu ondertss toch al 3 heb
wat niet wil zeggen dat je niet af en toe eens uit de bol kan gaan, maar je denk toch eens na
voor alle binnenwegen is een 250 idd het ideale compromis
 
ik heb dat te snel rijden afgeleerd toen ik 9 jaar geleden vader werd en er nu ondertss toch al 3 heb
wat niet wil zeggen dat je niet af en toe eens uit de bol kan gaan, maar je denk toch eens na
voor alle binnenwegen is een 250 idd het ideale compromis

Het compromis zeker en vast maar toch denk ik dat hij zelfs qua power wat tekort gaat komen als je vlot met twee mee wil.

Daarjuist met het vrouwke achterop even een toertje gedaan naar Antwerpen stad en nog wat rond rijden om en bij de 20km's. Ging vlot maar wel in ware cruise-relaxstijl dus je mee laten varen met het verkeer.
 
dat meerijden is misschien 10% van al je km's. die andere 90% zit je goed
als je met 2 rijdt, rij je zowieso rustiger(vermoed ik) en belast je de motor op die manier minder
 
dat meerijden is misschien 10% van al je km's. die andere 90% zit je goed
als je met 2 rijdt, rij je zowieso rustiger(vermoed ik) en belast je de motor op die manier minder
Zondag mag mijn vrouw even achterop, dat is een lichtgewichtje, maar dat is echt heel sporadisch. Puur een recreatie ritje langs het water bijvoorbeeld met mooi weer. Ze heeft wel een hele outfit, nog van de motor, maar dat was meer om er goed uit te zien, ha ha ha.
 
Heeft er iemand voor mij een linkje van een yamaha dealer of een ander motorhuis in nl. waar men de acesoires voor de Max kan bekijken? Wil graag eens kijken voor dat bordeaux kleurige zadel namelijk. Hier in spanje vind ik niets buiten 4 dingen v/d yamaha dealer. Bedankt alvast.
 
@Materazzi...geluk met je nieuwe Max..heeft yamaha inmiddels zelf de vibratie v/d achterwielkap opgelost of moest je ook zoals Gerrit2 voorstelde en met succes, er een stukske slang onder doen?
 
Laatst bewerkt:
@Materazzi...geluk met je nieuwe Max..heeft yamaha inmiddels zelf de vibratie v/d achterwielkap opgelost of moest je ook zoals Gerrit2 voorstelde en met succes, er een stukske slang onder doen?
Ik hoor daar wel een resonantie, dus nog niet opgelost naar mijn mening.
 
Wat ga je nou precies uitzoeken? Je bent me even kwijt...

Toch echt wel straf he. Als ik zie wat jij betaald hebt is dat exact 1000€ meer dan wat ik betaald heb. Ik bedoel hiermee het contrast B-Nl.

Ik ga dat toch eens napluizen in de toekomst of het niet mogelijk is om als Nederlander een motorfiets te kopen zodat het goedkoper wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan