Beste motorliefhebber,
Half december verschijnt bij Mastix Press het luxe fotoboek 'Continental CIrcus' over de gouden jaren zeventig van de motorsport. Het is Engelstalig, geschreven door motorsportjournalist en tv-verslaggever Frank Weeink in samenwerking met fotograaf Jan Burgers en zijn vrouw Hetty Burgers. In groot formaat (23 x 85 cm) en met harde kaft bevat het talloze foto's (merendeel zwart-wit) van coureurs, races, circuits, motoren etc. die de sfeer van die tijd weer oproepen. Verwachte verkoopprijs is 29,90 euro + portokosten.
Op de website van Mastix Press staat een aankondiging van het boek: www.mastixpress.nl U kunt het boek bestellen via het bestelformulier op de website of in antwoord op deze mail. Begin december ontvangt u dan meer informatie over de wijze van betalen e.d. (het boek is niet in de boekhandel verkrijgbaar).
Met vriendelijke groet,
Jan Verberne
Mastix Press, Amsterdam
www.mastixpress.nl
 
Ik heb dit forum ff doorgelezen en enorm veel interresante boeken gezien, maar weet iemand of er ook motor boeken te downloaden zijn voor een e-reader?.
Omdat ik veel weg ben is dat handiger ivm bagage gewicht.
 
Ik heb dit forum ff doorgelezen en enorm veel interresante boeken gezien, maar weet iemand of er ook motor boeken te downloaden zijn voor een e-reader?.
Omdat ik veel weg ben is dat handiger ivm bagage gewicht.

Er staan er drie in de grote lijst aan het begin waarvan de eerste twee eigenlijk wel de leukste zijn:
- "Mooie motorverhalen" van Jos Lammers (pdf) (download link)
- "That I may die roaming" van Oisin Hughes (pdf)(download link)
- "Across America by motor-cycle" van C.K. Shepherd (pdf, epub etc)(download link)

Ik ben daarnaast ooit 'Gouwe Jongens' van Karel Hubert tegengekomen maar daarvoor moest worden betaald. Die zal (en misschien meer) wel bij Bol.com te koop zijn?
 
Een nieuw Nederlands reisboek:

full


‘Lingerie en Motorleer’ is een reisverhaal dat de lezer gedurende 4000 kilometer meeneemt door de natuur, langs cultuur en de geschiedenis van Bolivia, terwijl er op de achtergrond een gepassioneerde romance speelt...


Mijn hart slaat een slag over. Spanningskriebels borrelen op in mijn buik.
Eén moment kijk ik hem aan. Kijk hem nou staan bij die trap.
Misschien is het de hoogte.
Misschien is het de wijn.
Misschien is de dag te lang geweest.
Wat het ook is, ik kan er geen weerstand aan bieden.
Hij is te leuk.
Alle rijervaring die de afgelopen twintig jaar routine is geworden, moet ik overboord gooien. Ik moet mijn motor van me afduwen in de bocht, in plaats van met mijn motor mee hangen. De achterrem gebruiken in plaats van de voorrem. Staand rijden, in plaats van met mijn lichaam sturen. Het is doodeng en verschrikkelijk moeilijk.
Alsof je twintig jaar op noren hebt geschaatst en ineens kunstschaatsen onder je voeten krijgt gebonden. Langs een afgrond. Zonder vangrail.

Mariëlle is een zelfbewuste, veertigjarige vrouw. Na wat mislukte relaties, is ze een zogeheten 'happy single'. Ze is vrouwelijk stoer. Opgegroeid als jongste in een gezin met drie jongens, heeft ze het sleutelen en motorrijden leren combineren met rokjes en pumps. Wanneer ze een half jaar onbetaald verlof neemt, start ze haar reis door Zuid-Amerika met een drieweekse motorrit door het hooggebergte van Bolivia. De ongerepte natuur heeft zware rijcondities tot gevolg. Maar de extreme omstandigheden dagen haar uit om hele andere angsten te overwinnen dan het bedwingen van de gevaarlijke bergwegen in de Andes.

Daniëlle Boelens (1969) maakt sinds 1989 motorreizen. Vanaf november 2010 trok zij vijf maanden door Zuid-Amerika. Het reisdagboek dat zij tijdens deze reis online bijhield, werd meer dan 85.000 keer bezocht. De complimenten van haar volgers inspireerden haar om in 2013 haar motoravonturen te vertalen naar boekpagina's.
Lingerie en Motorleer is haar debuutboek, geïnspireerd op de motorreis door Bolivia.

If you will never try, you will never know.




Danielle Boelens | Schrijfster | Lingerie en Motorleer
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk! We hebben ook vrouwelijk lezers hier toch..? ;)

Zeker.... maar deze staat niet erg hoog op het lijstje ;)


Ben wel weer door de lectuur heen...... ik ga weer eens op zoek naar wat leuks om te lezen.
Of het deze keer motorgerelateerd gaat worden weet ik niet. Ik neem denk ik een keer een andere dwarsstraat.
 
Zeker.... maar deze staat niet erg hoog op het lijstje ;)


Ben wel weer door de lectuur heen...... ik ga weer eens op zoek naar wat leuks om te lezen.
Of het deze keer motorgerelateerd gaat worden weet ik niet. Ik neem denk ik een keer een andere dwarsstraat.


Heb zelf onlangs dat '50 tinten grijs' geprobeerd te lezen maar viel erg tegen. Had het zo uit....

50-tinten-grijs-voor-mannen-1218.jpg
 
Heb zelf onlangs dat '50 tinten grijs' geprobeerd te lezen maar viel erg tegen. Had het zo uit....

[afbeelding]

Dat boek staat niet hoog op mijn lijstje.... een paar jaar geleden was ik op vakantie en ik heb me erover zitten verbazen hoeveel dames langs de rand van dat zwembad dat boek wel niet lazen.

Voor mij reden genoeg om er een aversie tegen te krijgen :+
 
Dat zou mooi zijn Heb je daar nog meer (internet) info over Hawk..?



heb dat ergens gelezen maar weet niet meer waar maar op internet kan ik er niks over vinden.


ik ben nu begonnen aan "No Risk, No Life" van Ben Valks.

edit: volgens mij in het blad moto drive van motoport uit juli of augustus
 
Laatst bewerkt:
Ik heb no risk no life bijna uit en lois onderweg komt ook al mijn kant op.
Misschien ga ik daarna wel "one man caravan" lezen, die ligt al een hele tijd in de kast.

Zijn de boeken uit de lijst ook digitaal (Ereader) tevinden?
 
Nieuw boek:

full


Op twee wielen blijf je jong - Henk van Laar.

Henk van Laar werd al jong besmet met het motorvirus. Tal van motoren, die in de afgelopen vijftig jaar zijn eigendom waren, lopen als een rode draad door het leven van de schrijver. Te beginnen met zijn eerste DKW RT125 waarop hij zijn eerste motorervaring opdeed, maar daarna volgden er nog vele. Tal van motorgebeurtenissen, -evenementen en -crashes worden in deze autobiografie beschreven. Vriendinnetjes gingen mee achterop en later ook zijn vrouw. Met zijn neus in de wind beseft Henk maar al te goed: op twee wielen blijf je jong…
 
Dank Wilddam en t.i.m.o.n. :} voor de bijdragen! Deze zijn inmiddels in het starttopic bijgewerkt.

Waar ik bij toeval op stuitte was het boek 'Hells Angels In De Lage Landen' van Leo Burgwal. Een verzameling van artikelen en foto's uit de Panorama en Nieuwe Revu over de Angels. Stond er ook niet in dus toegevoegd.

angels-boek1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die heeft gereageerd of op welke manier dan ook een bijdrage heeft geleverd voor de totstandkoming van de inmiddels indrukwekkende lijst in het starttopic wens ik samen met zijn of haar geliefden een fantastisch 2014!

2014-bruisend-2014-champagne.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan