contactslot, ombouwen naar schakelaar

Burger

Die hard MF'er
10 jul 2008
465
0
Ik wil bij een circuitmotor het contactslot verwijderen en ombouwen naar een schakelaar.
Het contactslot maakt gebruik van 3 draden.
De schakelaar verbindt slechts 2 draden.
Hoe kan ik dit oplossen, waarvoor dienen deze 3 draden?
 
3de kabel niet voor parkeerlicht? De mijne hoefde ik maar 1 kabel door te verbinden. Let wel op dat je schakelaar wel de spanning aan kan (anders beter met een relais schakelen).
 
Het gaat om een '93 Fireblade. Er gaan 3 draden naar het contactslot.
Ik denk dat ik gebruik ga maken van een schakelaar of een heel klein contact slotje, maar die maken allebei gebruik van 2 kabels.
Het contactslot heeft maar 2 standen, aan of uit.
Wat nu?
 
Het gaat om een '93 Fireblade. Er gaan 3 draden naar het contactslot.
Ik denk dat ik gebruik ga maken van een schakelaar of een heel klein contact slotje, maar die maken allebei gebruik van 2 kabels.
Het contactslot heeft maar 2 standen, aan of uit.
Wat nu?

Meet even in welke stand welke draden met elkaar verbonden zijn.

Vaak is het zo dat één da draden zeg maar de 'toevoer' is. En die andwere draden zijn dan voor 'parkeerstand' en 'contact aan'. Die zou je dan samen aan het andere lipje kunnen doen.


Misschien staat het ook al in je handleiding wat je contact doet. In een wphb staat iig het schema, dan weet je het zeker.
 
zo?
full
 
Um ik heb ook een contactslot vraagje. Heb een nieuwe draadboom, maar geen contactslot. Wil graag het contactslot er tussenuit laten.
Kunnen jullie mij vertellen welke draden ik door moet verbinden?

Ik heb 1 met 18 doorverbonden, maar dat werkte niet...
full
 
Sjezus... is het hotwiren van een motor nu zo simpel???

Vind je het gek dat die dingen om de haverklap gejat worden :X


was VROEGER ook zo met autos had je ook maar drie draadjes waar van je er twee moest koppelen dan stond die op kcontact den dan de derde er ff tegen aan houden en hij doet het

maar ja nu heb je startonderbrekers ;)
 
Ik gok dat in het bedradingsschema de middelste stand je ignitionstand is. Je zou dan de draden 4/5 en 9 met elkaar moeten doorverbinden.

Wat mij vreemd lijkt lijkt in het bedradingsschema is dat het lijkt of dat de + van de accu aan massa ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan