Yamaha X-MAX 2010

Sjoerdnl

Die hard MF'er
5 jun 2008
616
7
Hij staat al op de NL site. Prijs al bekend?
damn sexy, voor al het dashboard (eindelijk)

full


2010-yamaha-XMAX250_BWC1_static_001_tcm42-329559.jpg


full


Voor wie ze mist zijn er gewoon handkappen te krijgen

2010-yamaha-XMAX250_BWC1_detail_001_tcm42-329528.jpg


2010-yamaha-XMAX250_BWC1_detail_008_tcm42-329549.jpg


2010-yamaha-XMAX250_BWC1_detail_011_tcm42-329558.jpg



Meer foto's
 
Laatst bewerkt:
Ja idd dat was hét grote plus punt voor mij van de xmax, ook niet te opvallend. Een goed reden om nog maar bij mijn 'oude max' te blijven. scheelt me ook een hoop eur. Heb de mijn dit jaar gekocht en moet zou er nu nog 3500 voor krijgen. Ik maak te veel km's...
Hoe dan ook de refresh zal de XMAX weer op de kaart zetten. Ik hoop alleen niet dat alle scooters (buiten de vespa's) op kymco's gaan lijken ze worden steed spacer.

Ook jammer dat die (lelijke) uitlaat er nog als een slappe.... bij hangt. Hij mag van mij wel wat vrolijker omhoog staan.
 
Laatst bewerkt:
yamaha-reveals-2010-x-max-250-and-125-scooters-medium_31.jpg


Die zwarte krater kap kan mooi op mn oldmax geschroeft worden, meer feng shui...
 
In Italië zijn 50.000 klanten , Yamaha vernieuwt volledig, behalve in de prijs. De nieuwe X-MAX250, ondanks de grote stap voorwaarts op het gebied van technologische inhoud en stilistische oplossingen op de markt tegen dezelfde prijs als de vorige versie presenteert: 4.690 euro f.c.

bovenstaand bericht overgenomen van de italiaanse site van Yamaha

ook vermeld, dat deze per November uitleverbaar zou worden..
 
mss effe een vraagje off-topic

Ik zie dat ze Michelin's Gold Standard hebben gemonteerd, maar zijn ze wel goed gemonteerd?

yamaha-reveals-2010-x-max-250-and-125-scooters-medium_28.jpg


Moet de pijl vorm in het profiel niet naar voren staan? :?
Ik heb er van voor ook één laten plaatsen en er was discussie over hoe monteren.
Als je de pijl volgt die op de zijkant afgebeeld staat moet je em monteren zoals de foto hierboven, maar dan klopt het profiel niet volgens mij.
Ik heb em dus met de pijl vorm in het profiel naar voor gemonteerd.
 
mss effe een vraagje off-topic

Ik zie dat ze Michelin's Gold Standard hebben gemonteerd, maar zijn ze wel goed gemonteerd?

[afbeelding]

Moet de pijl vorm in het profiel niet naar voren staan? :?
Ik heb er van voor ook één laten plaatsen en er was discussie over hoe monteren.
Als je de pijl volgt die op de zijkant afgebeeld staat moet je em monteren zoals de foto hierboven, maar dan klopt het profiel niet volgens mij.
Ik heb em dus met de pijl vorm in het profiel naar voor gemonteerd.

Profiel zegt niets, monteren zodat de pijl op de zijkant in de draairichting staat (dus zoals op de foto, al zie ik hier niet een duidelijk pijl). Anders kan je problemen krijgen in de regen omdat je band geen water afvoert..
 
Hier een zelf geknutseld voorbeeldje van de transformatie van het oude model Black X-Max naar het nieuwe model X-Max 2010.

Black%20X-Max%20versus%20X-Max2010klaar.gif
 
vinden jullie hem lijken ( of andersom) op de kymco downtown? zij hebben wel veel uiterlijke gelijkenissen. He Joe-2D zou jij ook een transformatie kunnen maken tussen een kymco downtown en de nieuwe xmax *D
 
Blijven de technische gegevens?
Blijft een zeer mooie motorscoot maar ik heb mijn les nu wel geleerd, dat ondanks ik zeer tevreden was van de 250, ik toch zal opteren voor een zwaardere.
 
De blackmax is het oude model, maar ik vind hem wel één van de mooiste van dit moment op de markt. X-max doet goed mee.
Alleen zouden een 2e schijf voor, ABS en 300 cc een grotere markt voor ze bereikbaar maken. Dan zou het de topper van het middensegment worden.
 
Importeur aangeschreven met de vraag wanneer de X-Max 250 model 2010 leverbaar is in Nederland.
Ze hebben mij keurig en vlot een antwoord gestuurd.

Geachte Hr. de -----,

De nieuwe Yamaha X-max250 zal leverbaar zijn vanaf half december in de volgende kleuren:
• competition white
• midnight black
• aluminium slate
• silver storm


Met vriendelijke groet,
---- van ----
Product Manager Powered Vehicles
Sales & Marketing Powered Vehicle
 
Tel. geinformeerd bij de importeur, mij werd meegedeeld dat model 2010 niet eerder als in Januari 2010 bij de dealer staat.Ook ivm de feestdagen.
 
:)
Gezien op een ander forum.
De verschillen van het oude en nieuwe model X-Max.
:W

yamaha11.gif

yamaha10.gif

news0010.gif


:W
 
Laatst bewerkt:
Nog een nieuwtje.......

Geachte heer de ......,

Via de website ilocal hebben wij uw vraag omtrent de verwachte uitlevering van de 2010 Yamaha YP250R X-Max.

Wij kunnen u melden dat het 2010 model van de Yamaha YP250R X-Max medio december bij de oficiële Yamaha dealer in de showroom te bezichtigen zal zijn.

De consumenten adviesprijs van deze geheel vernieuwde motorscooter is € 5.399,- ,exclusief de afleverkosten.

Via de onderstaande link kunt u de, voor u, dichtsbijzijnde Yamaha motorfiets dealer localiseren.

http://www.yamaha-motor.nl/dealerlocator/?mm4=NL

Met vriendelijke groet,

...... ......
Desk Sales Representative PV
Sales & Marketing Powered Vehicles
 
Niet om het een of ander mensen, maar is de xmax niet gewoon verschrikkelijk duur!? 250 cc voor 5400? Je moest eens weten wat ik al voor fabrieksgarantie geclaimd heb op mijn XMAX.
 
Niet om het een of ander mensen, maar is de xmax niet gewoon verschrikkelijk duur!? 250 cc voor 5400? Je moest eens weten wat ik al voor fabrieksgarantie geclaimd heb op mijn XMAX.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind mijn huidige Xmax redelijk duur omdat ik de kwaliteit gewoon niet genoeg vind. Ik blijf de Xmax wel een van de leukste scooters vinden. Ik hoop dus dat de nieuwe Xmax kwalitatief een upgrade heeft gehad.
 
onder de kappen lijkt het er allemaal het zelfde uit te zien... maar ik ben zeker benieuwd!
 
Ik ben blij dat ik nog net een 2009 model (een Black) heb gekocht. Ik vind analoge temperatuur en benzinemeter prettiger, de (kleine) windkappen bij de handen zijn ook fijn en op de foto's vind ik de nieuwe er uiterlijk niet op vooruit gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan