distributiespanner vervangen sevenfifty 1994

dick m

Die hard MF'er
24 aug 2010
746
0
noord-holland
Kan iemand mij advies geven hoe ik de spanner van de distributieketting vervang van een Honda sevenfifty van 1994. Ik heb wel ervaring met het vernieuwen van de d.ketting
en spanner van een CBF250, maar de sevenfifty heb ik net in mijn bezit.
Het kleppendeksel eraf halen, kan de spanner eruit gehaald worden, moeten de nokkenassen verwijderd worden?
Dank bij voorbaat voor de info..
gr
 
Laatst bewerkt:
Groetjes aan allemaal!! *O*
full
 
Op naar de volgende klus, ha,ha... ;)
Ik zou wel eens willen weten hoe zo'n Yamaha GTS 1000 in elkaar zit...
Hoe zou die voorvork werken? :]
Wie weet val ik u nog wel eens lastig... :} [
 
Laatst bewerkt:
Zo, net even langs geweest, maar hij loopt weer super.. klinkt erg goed, en mooie gas reactie. Super resultaat van een mega-super klus :} :} :}

Erg knap gedaan! respect! :Y *O*

Was erg gezellig en bedankt voor het lekkere eten.

icon_grouphug.gif
icon_grouphug.gif
icon_grouphug.gif
 
Laatst bewerkt:
Superklus....de CB staat weer fris klaar voor 2011. :Y
nog één vraagje..schuin boven de vernellingspook zit een zwarte dop geschroeft in het blok, op de vorige pagina goed te zien.
Heb je enig idéé waar deze voor is.
 
Fijn Dick, dat hij het weer prima doet, is zoals je zelf schreef, het heeft zich weer geloond. Ziet er mooi uit , nog veel plezier ermee. Heb ook genietend mee gekeken, alhoewel het blok van die van mij voorlopig nog dicht mag blijven wat mij betreft, 11 jaar en pas 17300 op de teller. Heb hem ook pas een paar maandjes cb600f. En ik ben er zo blij mee als een klein kind met zijn speelgoed :~)

Henk
 
Laatst bewerkt:
Superklus....de CB staat weer fris klaar voor 2011. :Y
nog één vraagje..schuin boven de vernellingspook zit een zwarte dop geschroeft in het blok, op de vorige pagina goed te zien.
Heb je enig idéé waar deze voor is.


Dick, de zwarte dop zit op het deksel van het schakelmechanisme..
De dop zelf heeft geen functie naar mijn mening. Op de foto is de dop van onderen
af te zien. In principe zou je zelfs olie kunnen vullen via deze dop, want er zit aan
de onderzijde van het blok een opening naar het carter. Maar toch niet doen denk ik.. de normale vulopening bij het carter gebruiken. Mij is dus geen directe functie van de dop bekend. Misschien heeft een andere Honda kenner op dit forum een idee..
Zie in ieder geval beide foto's, op eentje zit het beruchte afstel-boortje er nog in.
full
 
Dick, de zwarte dop zit op het deksel van het schakelmechanisme..
De dop zelf heeft geen functie naar mijn mening. Op de foto is de dop van onderen
af te zien. In principe zou je zelfs olie kunnen vullen via deze dop, want er zit aan
de onderzijde van het blok een opening naar het carter. Maar toch niet doen denk ik.. de normale vulopening bij het carter gebruiken. Mij is dus geen directe functie van de dop bekend. Misschien heeft een andere Honda kenner op dit forum een idee..
Zie in ieder geval beide foto's, op eentje zit het beruchte afstel-boortje er nog in.[afbeelding]


Bijgaand ook een fotootje van het blokdeel, waar het deksel op zit.. :)
full
 
Fijn Dick, dat hij het weer prima doet, is zoals je zelf schreef, het heeft zich weer geloond. Ziet er mooi uit , nog veel plezier ermee. Heb ook genietend mee gekeken, alhoewel het blok van die van mij voorlopig nog dicht mag blijven wat mij betreft, 11 jaar en pas 17300 op de teller. Heb hem ook pas een paar maandjes cb600f. En ik ben er zo blij mee als een klein kind met zijn speelgoed :~)

Henk

Dank je Henk, :)
Ja met 17300 km kun je spreken van een "nieuwe" machine..
Die kan nog heel wat jaartjes mee. Toevallig ga ik morgen mijn buurman helpen
met zijn CB600F, die ligt ook helemaal uit elkaar.. Het blok zit er nog wel in
maar hij krijgt een grondige opknapbeurt. Morgen haal ik even alle remzuigers eruit, schoonmaken en met ATE vet weer monteren. Op den duur worden de remzuigers toch smerig, ik polijst ze ook even (voorzichtig) en "lopen" ze weer als nieuw in hun huisje.
Super sportmotor die CB600F... :}
Ik begrijp je helemaal van dat "speelgoed", ik heb dat zelf ook heel sterk, nu of nooit,veel plezier in elk geval!! :]
 
Leuk pap! ik zal kijken of ik het filmpje wat ik gemaakt heb online ga krijgen. Heb je eerste meters gefilmt vanachter het keukenraam. Xx

Ah, ik ben benieuwd Liset,
Nu nog even een foto van de SF samen met jouw race-monster voor de garage..
Ik kwam net terug van het eerste proefritje..
Leuk dat je een dagje langs kon komen samen met jouw broer.

Nog even voor de liefhebbers, beetje off-topic, maar de kever lijkt 1200cc volgens de aanduiding, maar het is een 1915cc, 108pk of daaromtrent en het wordt nog een hele
klus om deze snelle dame bij te houden, vrees ik, ha,ha...
Nou, doe in ieder geval voorzichtig!
full
 
De Sevenfifty heeft een terug getunede CBX blok,dat zwarte dopje boven de schakelpook(vul/peilopening CBX) is daar een overblijfsel van(heb ik van horen zeggen)
Sommige SF rijders plaatsen daar een olietemperatuur meter.
 
De Sevenfifty heeft een terug getunede CBX blok,dat zwarte dopje boven de schakelpook(vul/peilopening CBX) is daar een overblijfsel van(heb ik van horen zeggen)
Sommige SF rijders plaatsen daar een olietemperatuur meter.
dick bedankt voor het plaatsen van de foto's, altijd leuk om nu een idéé te hebben hoe het dus zit in het blok.
Dat het blok van de CBX is (was) wist ik, dus tja daar zeg je wat, de eerste de beste die ik zie, zal ik eens kijken naar de zwarte dop.
bedankt voor de reactie's. :}
 
Hoi Pap,


hehe.... wat ben ik gisteravond een tijd aan het klooien geweest om het filmpje van mijn telefoon op de Pc te krijgen en dan nog eens op You tube :+
Kan denk ik beter keverknutselen dan computeren :X *O*

Maareh... Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar het eerste wegrijden :

http://www.youtube.com/user/omesander?feature=mhsn#p/a/u/1/W-HM_S7kweM



Owja, op de terug weg dinsdag avond , in de zeeburgertunnel nog een duimpje gehad van een motorrijder. We reden samen de tunnel omhoog.... }) }) }) }) }) })


Groetjes xx
Liset
 
Laatst bewerkt:
Ha,ha.... nou ik sta er weer fraai op Liset... ;)
Maar dank je, leuk hoor.....Zelfs via het raam vanuit de keuken, de techniek staat weer voor niks. *D Het geluid is wel erg vervormd maar dat is logisch..door de thermopane enz.. Binnenkort buiten een filmpje met het goede geluid..
Vanmiddag ondanks de storm weer even getoerd. Het zit misschien tussen de oren, maar hij lijkt wel weer een stuk stiller... Ik denk dat de nieuwe 10w40Castrol hem goed smaakt en dat ie weer lekker aan het loskomen is. :9
Ondanks het slechte weer was het toch weer even super, bochtjes nemen in de polder
:] Die SF's rijden heel erg soepel..
Nogmaals dank en veel plezier met de keverhobby en *O* *O* *O* *O*

ps: die motorrijder bij de tunnel: was dat duimpje voor de bestuurster of voor de
kever zelf? :$ Hmmmm ik weet het nog zonet nog niet, maar wel een leuk gebaar. :W
Maar ja, ik wist het al, motorrijders zijn hele sociale mensen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Vandaag lekker getoerd... :]
Nu zat mijn zoon toevallig in de buurt ivm het monteren van zijn winterbanden en
ik vroeg hem of even soms even een stukje wilde proberen op de SF.
Op groot parkeerterrein... hij karde er gelijk mee weg.
Ik zie hier een beginnende motorcarriere, ha,ha ;)
full
 
Ja, zeker....
Vandaag een Honda bij de buurman tot leven gewekt, hij wilde niet starten. ;(
Bougie vet geslagen...
Daarna mijn zwarte vriend onder de hoes vandaan gehaald en een lekker rondje gemaakt. ;)
Ik moet je zeggen, dat is toch ook wel leuk. 120km/u bij ca 2300 toeren, hmmm grote klappen, het is weer iets anders. Eigenlijk wil ik van alle soorten er wel eentje, ha,ha..
Zoals je weet zoek ik nog een Yamaha 1000GTS en/of een Ducatie ST3/4 met wat werk eraan, heerlijk dat gesleutel.
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
kzz en tot morgen, ik ben benieuwd hoe de kids de cadeautjes vinden.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan