Aprilia SR Max 300cc

Waarschijnlijk zal ik de beide "zijkapjes" op de kuip eraf halen als de kuip daaronder ook mooi is. De buitendeur van m'n berging is 78cm breed en het stuur er met een beetje bewegen er dan door gaat. Maar waarschijnlijk zullen dan wel die zijkapjes tegen de deuropening aankomen '(
Ook moet ik de spiegels naar binnen draaien om deze niet te beschadigen.
Moet ik bij m'n Mana 850, die precies dezelfde spiegels heeft, ook doen.

Dat achterwiel spatboardaanhangsel haal ik er ook vanaf om een nog sportieverer achterkant te krijgen. Bij m'n Mana 850 is het achterwiel, zoals bij de meeste sport-look motoren, ook "open" 8-)
 
Laatst bewerkt:
Krijg je geen last van opspattend water? Ik neem aan dat dit de reden is van die kap, juist omdat de kentekenhouder lekker kort is.
Ik verwacht trouwens wel dat de weer en windbescherming veel beter is dan op mn honda pcx125.
Vandaag van Assen naar Amersfoort gereden, maar mn handschoenen waren drijfnat, want die zitten vol in de wind.

Moest sowieso binnendoor want er stond n stevige wind waardoor ik soms maar 90km/pu op de teller ging.
Hoewel ik er n verhoogde ruit op heb zitten, is die van de Aprilia veel groter :)

Ik hoop dat de Aprilia bij mij in de berging de draai kan maken, maar ik heb n motormover voor t geval dat.

Ook ben ik aan t denken waar mn smartphone met tomtom en muziek komt. Ik begin wel met n zuignap op de toerenteller en voor de zekerheid n kabeltje eraan.

Oh ja, ik zoek me gek naar n mooie topkoffer evt met rugsteun. Ik zie alleen eentje voor de nexus 300, rode bovenkant 33 liter (lijkt me klein?).
 
Laatst bewerkt:
Het opspattende water komt dan wel wat meer tegen de kentekenplaathouder/achterspatbordje
Even voor 1 euro in de hogedrukspuitcabine en het vuil is er zo weer vanaf :Y
Ik moet in mijn berging ook een draai naar links maken om beide motorfietsen erin te krijgen en gebruik ook een mover..dat werkt prima 8-)
Alleen de buitendeur met drempel is even lastig, daarna een gangetje van zo'n
1 meter breed en 5 meter lang door en dan de draai maken.
De berging in ga ik achter de motor staan en duw naar binnen omdat ik er niet naast kan lopen want de deur is daar te smal voor.
De berging uit, ga ik voor de motor staan, en duw ik ze dan in tegenovergestelde richting achteruit naar buiten.
Het kost wel even wat tijd maar ik laat ze niet 's nachts buitenstaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat m ook nooit buiten staan. Het is me n raadsel waarom ze die schuren en bergings niet breder maken.
heb zelf n middenbok mover gekocht, maar ik hoop dat die er zonder in kan.
 
Waarom blijf je niet gewoon op de motor zitten Mana?

Ben je net zo breed en heb je hem makkelijker onder controle lijkt me zo...

Met dat schommelen om hem binnen te krijgen denk ik trouwens dat je eerder last van je ruit hebt dan van die 2 stukjes plastic op je kuip...
 
Daar zat ik ook aan te denken, alleen het laatste stukje heb je de achterwiel mover nodig als hij de berging in moet om hem te keren. En dan kan je hem er zo inrijden, hoop ik. :Y
 
Ik heb er ook zo'n " spatscherm" opzitten,ik heb zonder gereden maar het werd een zooitje, ik heb mijn kenteken plaat korter eronder geplaatst incl verlichting en dan valt het "spatscherm" erg mee.
full


ED.
 
Waarom blijf je niet gewoon op de motor zitten Mana?

Ben je net zo breed en heb je hem makkelijker onder controle lijkt me zo...

Met dat schommelen om hem binnen te krijgen denk ik trouwens dat je eerder last van je ruit hebt dan van die 2 stukjes plastic op je kuip...

Erop blijven zitten gaat al helemaal niet lukken want de deuringang is maar 78cm breed,
en dat is de scoot ook, met mij erop wordt dat alleen maar breder ;)
Het breedste gedeelte aan de kuip van de SR MAX zijn die zijkapjes, de ruit valt daar nog binnen en is geen probleem.
Ik ben het wel gewend om onderdelen te verwijderen om m'n motoren in de berging te krijgen })
Zo verwijder is bij m'n Mana 850 de voetsteps en de stuurgewichten en spiegels naar binnen draaien bij het naar binnen en buiten rijden :) die ik er dan als tie uit de berging is er weer opzet _O-

Bij De SR MAX haal ik dan die kapjes ervan af en ook de stuurgewichten en de spiegels naar binnen draaien. Die ik dan weer buiten monteer :+
 
Laatst bewerkt:
Ziet er strak uit...Heeft ook dezelfde motor en uitlaat als van de SR MAX 300 zo te zien 8-)
Wat is het merk en type ?
En....waar zijn je spiegels ;)
 
Derbi gp1 250 inderdaad hetzelfde blokje upside down marzochi vork dubbele schijf met radiale remklauwen en schijf achter aluminium frame en centraal geplaatste achter demper 140 kg en 22.5pk quasar.
En hier zijn de spiegels!
full
 
Ik vind de spiegels van de Mana en de SR Max eigenlijk te ver uitsteken, het zijn net voelsprieten.
Het voordeel is wel dat ze naar binnen gedraaid kunnen worden om in de berging te zetten ;)
 
ik vind ze veels te klein, rond en ze staan omhoog. kijk maar naar jouw laatste foto.

ikzelf zou m liever met techtere lijnen en horizontaal zien. beetje zoals mn peugeot vivacity sport dat had.
heb wel andere spuegels gezien op internet, maar daarbij is niet te zien hoe groot ze daadwerkelijk zijn.
 
Bij motorzaken liggen vaak, voor een prikkie, spiegels in een bak die best wel eens op de SR MAX zou kunnen passen :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet wachten :)

Nogmaals: van 125 naar bijna 300, 2x zoveel pk's en met veel meer bescherming, dat moet goedkomen ;)

Ben benieuwd naar de ruit en in hoeverre de drie verschillende standen zullen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste (legale) motorscooter... O-) was ook een 125cc-tje...zo'n kymco Agility :')
Na een paar weken kreeg ik toch echt het gevoel op een bromscooter te zitten.
Durfde er de snelweg niet mee op, was bang er vanaf te waaien ;)
Daarna alleen nog maar 300cc gereden..en wat een verschil. Een 300cc mag oprecht een
"Motorscooter" genoemd worden. Als je met een 300cc gas geeft ga je er ook daadwerkelijk mee vandoor..er zijn maar weinig auto's die je dan bij kunnen houden 8-)
Op de snelweg voelt die stabiel en krachtig aan en kan je er probleemloos en vlot mee naar de 120 km/u...pas bij 140 km/u begint alles wat stil staat toch wel erg snel aan je voorbij te gaan }) Je zult als beginnend 300cc rijder zeker even moeten wennen aan de power die je straks onder je hebt...maar hey...op de nieuwste Aprilia SR MAX 300cc...wow...Enjoy :]
 
Ik liep gisteren inderdaad weer tegen t beperkte vermogen van mn heerlijk rijdende pcx aan.
Weekendje in Assen geweest en dus op de scoot terug naar Amersfoort. Hup de snelweg op, want omdat t regende wilde ik snel thuis zijn.
Echter, op de snelweg stond n harde wind waardoor ik soms maar 80 gps ging :( dus dat was niks. Hup de snelweg af en binnendoor naar huis.

Dat ging stukken beter, hoewel ik bijna van n dijk werd geblazen door zijwind pfff.

Kon thuis gelijk in bad, handschoenen (2 paar) en schoenen drijfnat. Hm, deze week maar ff motorlaarzen kopen.
 
Laatst bewerkt:
80 km/u op de snelweg (behalve in 80 km/u zones) is binnenkort verleden tijd :Y
Je mag je dan de trotse bezitter van een echte Italiaanse 300cc Volbloed Hengst noemen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even wezen kijken in Mijdrecht. Ziet er goed uit. Overigens was mijn eerste reactie, wat is ie klein. Ook mijn vrouw vond hem in eerste instantie klein. Maar na er even naast te hebben gestaan,went het snel. We zijn Burgman 400 gewend. Die is toch een slagje groter.

Toch zijn we nog steeds enthousiast vanwege het sportieve uiterlijk. Een ritje zat er niet in. Donderdag wel, want ze hebben vandaag een witte binnengekregen. Donderdag staat deze klaar. Dat gaat helaas niet lukken, maar ik wil zeker een keertje proberen. Ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
 
De afmetingen zijn voor mij in iedergeval perfect, voorwaarde was ook dat hij in de berging zou passen ;)
Het is juist de compactheid in combinatie met de kracht van een 300cc maakt de SR MAX uitermate geschikt voor stadsverkeer en zo af en toe op de snelweg :]
Zo..het is weer night..night..time voor mij...weer om 04:00 op..deze week de vroege dienst :z
 
ja zo'n burgmann is mij te groot en krijg is sowieso nooit mn berging in. Maar ik wil ook een lekker sportieve scoot en dus is de aprilia mijn keus.
Ik vind m zooo mooi!

mn kenteken was zaterdag binnen :)
 
Laatst bewerkt:
Het is juist de compactheid in combinatie met de kracht van een 300cc maakt de SR MAX uitermate geschikt voor stadsverkeer en zo af en toe op de snelweg :]
Dat is ook de reden waarom we kijken. Ik vind de SR max er veel sportiever uitzien. Daarnaast rijden we ca. 95% stadsverkeer en binnenwegen. Volgens mij is deze SR max daar prima voor.

Het contrast is groot. Daar komt bij dat ik er een groter GIVI scherm op heb zitten waardoor ik achter het scherm zit, op mijn vizier na. Voordeel is nauwelijks "last" van rijwind én niet te vergeten regen! Ik blijf vrijwel droog bij een bui. Pas als ik stilsta word ik nat. Op de SR max zit je echt óp de scoot. Op de Burgman zit je bijna ín de scoot :)

Het viel me ook op dat de SR MAX ook een stuk hoger zit. Ik kwam net met mijn toch al korte beentjes bij de grond. De zithoogte van de SR max is 81,5 en de Burgman ca. 70! Ach, binnenkort toch even een rondje :] om te voelen.

Overigens nog geen dealer gevonden in de buurt van Haarlem/Amsterdam/Beverwijk. Dus als iemand iets weet/hoort/ziet.....
 
Laatst bewerkt:
@Manatist: je weet 'm wel te verkopen :P

Maar het is zeker een fraai apparaat. Aan de specificaties kun je al de evolutie van de motorblokjes aflezen. Mijn 1999 Leonardo 250cc is voorzien van een Yamaha blok met 17,5pk. Dit Quasar blok heeft zó 5 pk meer op bijna dezelfde inhoud :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan