gsx 750 f 1996 1 zwarte bougie

basbrule

MF'er
21 jun 2012
48
0
vught
ik heb afgelopen keer mijn carburateurs schoon gemaakt dus echt helemaal uit elkaar gehaald en alles grondig schoon gemaakt en opnieuw afgesteld. verder heb ik ook de kleppen gesteld en de carburateurs synchroon gezet.
Wat mijn probleem nu is is dat die goed loopt op een rare tik om de zoveel tijd en dan valt de toerental ook een stukje terug. Dit viel mij ook op toen ik de meters aansloot om te synchroniseren dat bij de 3de carburateur de vacuüm weg viel dit ging gepaard met de tik.

Dus ben ik naar de bougies gaan kijken en bij de bougie van de 3de cilinder is helemaal pik zwart. (de rest is allemaal prima)

Ik zelf zit te denken dat mijn ontsteking niet goed werkt. Want de bougies zijn ook allemaal vervangen en nieuw.

iemand een idee?
 
:)
full
 
Neem een lange schroevedraaier en zet hem tegen het motorblok waarbij je je oor tegen het handvat houdt en probeer de tik te localiseren.

Of koop een stethoscoop..heb ik ook gedaan


Spuit wat lichtontbrandbaar gas op de rubbers vd 3e carb...loopt je toerental op dan lekken ze en zitten er scheurtjes in het rubber


Zit je toerental te springen nu of is de naald onrustig?
 
Laatst bewerkt:
Trouwens ook een nieuwe bougie kan rot zijn..ze laten ze wel eens vallen in het magazijn en is die inwendig beschadigd. Ook wel eens gehad...

Bougies verwisselen
is dat het niet?

Bougiekappen verwisselen (ff doormeten of ze gelijk zijn van weerstand)
Die bougiekappen kunnen hele rare effecten geven als ze defect zijn.


De tik lijkt me het punt dat die niet ontbrandt
 
Laatst bewerkt:
wat heeft de ontsteking met het vacuum te maken?
een motor is gewoon een luchtpomp wanneer er geen ontsteking is, dus die blijft gewoon lucht aanzuigen.
ook geeft het niet vonken geen tik.
controleer je gasschuif/vlinderklep en de klepspeling eerst maar.
wat ook mogelijk is, is dat de carburateur van de betreffende cilinder niet goed schoon is.
dan krijg je ook een soort hik/pets in het inlaatkanaal.
en dan valt uiteraard ook het vacuum even weg.
 
Laatst bewerkt:
als je na bepaalde werken ineens met een probleem zit dat ervoor er niet was, ligt dat in 99% van de gevallen aan de gedane werken en moet je het niet ergens anders gaan zoeken.

ik zou beginnen met de klepspeling terug te kontroleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan