R6 1999 start op 3 cilinders

yunick

Rookie
7 apr 2013
27
0
Belgie
Hallo iedereen,

Ik zou graag wat meningen horen, ik zit namelijk met men handen in men haar.
Mijn yamaha R6 start koud maar op 3 cilinders en rijd ook maar op 3 cilders, hoe warmer hij wordt hoe minder het is. bij 75graden is dit volledig weg en rijd hij zeer goed.

Nu vind ik dit persoonlijk wel zeer lastig.

Ik werk zelf ook geregeld aan moto's dus weet wel waar ik (ongeveer) mee bezig ben maar dit is me toch een raadsel.

Wat ik al gedaan heb:

- compressiemeting (cilinderwand dat zou kunnen afbrokkelen) :} OK!!! alle 4 de cilinders tussen 11,5 en 12 bar.
- carburateurs syncroniseren OK!!
- kleppen afstellen OK!!!
- membramen carbu vervangen OK!!
- bougie's vervangen OK!!

Wat kan ik mss nog bekijken?

Dank u
 
Startcircuit en stationair circuit van de betreffende carburateur op de cillinder die niet mee wilt in orde?

Bij een koudstart heb je meer benzine nodig omdat bij een koude motorfiets de benzine minder goed verdampt (reden voor een choke, mengselverrijking).

Het kan zijn dat bij 1 carburateur het koudstart circuit of stationair circuit niet goed is (beetje verstropt ofzo) waardoor je problemen hebt bij koude motorfiets maar wel goede bij warme motorfiets.

Heb je carburateurs wel al eens gereinigd omdat je zegt dat het ook rijdend is?

Bij elke cillinder goede vonken uit de bougie's?

Als je de bougiekabels omwisselt, verhuist het probleem dan ook mee?
 
Laatst bewerkt:
Startcircuit en stationair circuit van de betreffende carburateur op de cillinder die niet mee wilt in orde?

Bij een koudstart heb je meer benzine nodig omdat bij een koude motorfiets de benzine minder goed verdampt (reden voor een choke, mengselverrijking).

Het kan zijn dat bij 1 carburateur het koudstart circuit of stationair circuit niet goed is (beetje verstropt ofzo) waardoor je problemen hebt bij koude motorfiets maar wel goede bij warme motorfiets.

Heb je carburateurs wel al eens gereinigd omdat je zegt dat het ook rijdend is?

Bij elke cillinder goede vonken uit de bougie's?

Als je de bougiekabels omwisselt, verhuist het probleem dan ook mee?

Bedankt voor de reactie,
Hier ben ik wel wat mee.
Ik heb de carburateurs wel open gehad maar deze zagen er goed uit (op het oog)
Ik zal deze zeker met de "winterstop" zeker eens goed uitkuisen.
 
Zo snel mogelijk uitkuisen want 1 cillinder die niet mee wilt is slecht voor de bougie of in een extreem geval benzine in het carter.

Het kan zijn dat bij 1 carburateur het koudstart circuit of stationair circuit niet goed is (beetje verstropt ofzo) waardoor je problemen hebt bij koude motorfiets maar wel goede bij warme motorfiets.

beetje tegenstrijdig hè ; eerst krijgt hij niet genoeg benzine, dan zou er teveel zijn waardoor het carter zou vollopen ...
 
- compressiemeting (cilinderwand dat zou kunnen afbrokkelen) :} OK!!! alle 4 de cilinders tussen 11,5 en 12 bar.
- carburateurs syncroniseren OK!!
- kleppen afstellen OK!!!
- membramen carbu vervangen OK!!
- bougie's vervangen OK!!

Wat kan ik mss nog bekijken?

datgene wat je als allereerste had moeten doen : carbu's kuisen ;)
 
Zou je niet het beste kunnen achterhalen WAAROM die ene cilinder niet meegaat bij koude start?

Controleer de vonk en de brandstoftoevoer. Compressie heb je al gedaan.

Als je weet wat het euvel is, kun je dat gericht aanpakken :Y
 
beetje tegenstrijdig hè ; eerst krijgt hij niet genoeg benzine, dan zou er teveel zijn waardoor het carter zou vollopen ...

Wel Jan eerst las ik dat hij bij koudstart op 3 cil liep en daarna las ik dat het ook nog rijdend is.

Dus kunnen 2 verschillende oorzaken zijn van problemen.

Als de ontsteking niet goed is gaat er altijd onverbrande benzine door die ene cillinder, als het stationair circuit niet goed is (verstropt ofzo) krijgt hij te weinig benzine op te starten bij koude motor.

Dus controleren op goede vonk en carburateurs uitkuisen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan