KTM LC4 600 starten

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,

Sinds kort heb ik een KTM LC4 GS600 uit 1993.
Ik heb een vraagje over de startprocedure. Als de motor koud is kick ik me helemaal wezeloos :(
Uiteindelijk start de motor wel eens een keer. Met warme motor is er niks aan de hand.
Ik heb al vanalles geprobeerd.
Dus eerst een keer of 6 met de decompresssiehendel in kicken en het gas open, daarna starten met de choke erop en het gas dicht. Maar dat werkt ook niet.
Heeft er iemand tips om dat ding wat makkelijker gestart te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Motorcycle_push_button_start_button_rocker_switch.jpg
 
Ben net met een Huskie TE610(1992) bezig,had/heeft hetzelfde probleem.Heb net de carb uitelkaar gehad en even alles checken(sproeierbuis zat los) en alles schoonmaken,wacht nu nog even op een vliegwieltrekker om de magneten te checken,willen nog wel eens loslopen en dan is de voorontsteking verkeerd.(Start die ook slecht) Voor jouw type weet ik het dus niet maar kwa bouw blok zal er niet veel anders zijn.Gewoon even googlen/zoeken op het net en hier. :+
 
Ik heb ook nog niet naar de carburateur gekeken. Vanmiddag nog ff lekker vies maken en vandeweek dus weer de garage in.
Maar dat vind ik niet zo erg anders had ik mijn Yamaha XT600 wel gehouden :]

Ik heb wel al wat gezocht hier en daar maar het valt toch tegen om goeie info te vinden. Op de meeste fora wordt toch vooral gezellig gekletst. ok moi hoor.
 
Even laten zoeken hier op Slecht starten Husqvarna 610,kreeg ik een heel lijstje wat de oorzaak zou KUNNEN zijn.Net wat ik al zei,dit is een KTM maar technisch zal er weinig verschil inzitten,die van mij heeft ook alleen kickstart. :Y
 
Net nog even de bossen in geweest. Valt de motor plots uit en met geen mogelijkheid meer aan de praat gekregen :(
Geen gereedschap bij natuurlijk. Ding maar de bosssen uitgeduwd en ergens neer gezet. Aanhanger geregeld en opgehaald.
Het ergste komt nog.
Mijn maat op zijn XL250 brommert was er ook bij en ik ben bij hem achterop gemoeten terug naar huis. _O-

Vanavond eens uitzoeken wat er aan de hand kan zijn.
 
KTM is in een opwelling gekocht, misschien toch beter voor een Honda of Yamaha kunnen gaan. Als ie rijdt dan is het wel een dikke vette kick dus dat maakt veel goed.
Maar ik geef het niet zo snel op.

Carburateur zit er nog op, denk ik. :+
 
Ga ik dalijk nakijken maar ik zag niks geks. Carburateur zat nog goed vast. Hoop het snel te vinden anders meld ik me wel weer hier. Alle hulp is natuurlijk welkom. Ik heb niet zo veel ervaring met KTM.
 
KTM is in een opwelling gekocht, misschien toch beter voor een Honda of Yamaha kunnen gaan. Als ie rijdt dan is het wel een dikke vette kick dus dat maakt veel goed.
Maar ik geef het niet zo snel op.

Carburateur zit er nog op, denk ik. :+


Dat had ik met die Huskie,Japans was verstandiger maar vond ik wat te braaf. _O-
 
Dat is de methode die ik dus gebruik, zonder veel resultaat.
Vanavond maar eenss de carburateur eraf gehaald. Was wel vies maar nietss ernstigs. Deze ligt nu te trillen in mijn ultrasoonbad.
In de tussentijd de ontstekingsdeksel er eens afgehaald.
Daar was alles behoorlijk nat vanbinnen.

Van de spoelen is een stukje kunsstof afgebroken.

Stukje lag nog wel in de ontssteking dus er maar eens op lijmen. Zal niet teveel verschil maken hoop ik.
Je kan zien dat er al eerder problemen zijn geweest met vocht. Er is nogal wat met kit geknoeid in het verleden. Carburateur is ook al eens aan gerommeld op minder professionele wijze.

Tot slot de magneten, die lijken in orde.

Ik verwacht dat de startproblemen en het plotselinge stilvallen veroorzaakt worden door het vocht in de ontsteking.
Alles maar eens goed droog maken en kijken of we het dicht kunnen krijgen.
 
heb je geen afwateringsgaatje omnder in het deksel?
Bij mijn 620 zat een dun buisje onder in het deksel waar weer een slangetje werd opgestoken.
Dit kwam wel eens verstopt zitten met als gevolg water achter het deksel.
 
Nee, er zit geen gaatje. Het lijkt me ook niet fijn als er vocht bij je elektrisch systeem komt ook al loopt het er dan weer onder uit.
Vanavond alles mooi droog gemaakt, carburateur weer in elkaar gezet en warempel na een paar keer kicken deed ie het weer. *O*

Het probleem zal ongetwijfeld terug komen dus ik moet nog op zoek naar een oplosssing om te voorkomen dat er water in komt. Water komt langs de kabel naar binnen zo te zien.
Kitten lijkt me niet de ideale oplosing maar we zullen zien.
De carburateur ziet er in ieder geval weer als nieuw uit.
 
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb de deksel weer op dezelfde plaatss terug gemonteerd. Ongeveer in het midden dus.
Graag tips hoe de afstelling te controleren. Kan je dat bijvoorbeeld doen met stroboscooplamp door het plastic dopje te verwijderen op het deksel?
 
Ik heb het puntje op het vliegwiel (A) niet kunnen vinden.
Maar de motor start in ieder geval na een paar trappen en loopt veel mooier.
Dus het heeft allemaal wel goed geholpen. Heb er weer helemaal zin in!
Nu nog de verlichting maken (spanningsregelaars zijn kapot en zijn besteld).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer de natte paden opgezocht. Na een dik half uur was het weer zo ver. De motor viel een paar keer uit maar startte nog wel. Daarna was het helemaal over.
Dit keer had ik gereeschap bij en direct gecontroleerd of de ontsteking nat was maar die was kurkdroog.
In middels kwamen er twee jongens van een jaar of 11 op een crossbrommertje kijken.
Ik mocht de motor bij hen op de boerderij neer zetten en daar in de garage verder gekeken wat er aan de hand was.
Geen vonk dus. Inmiddels tank en kappen eraf om te zoeken naar de oorzaak maar ik kon niks vinden.
Nog een keer gekeken of de bougie vonkt en warempel hij deed het weer.
Alles weer in elkaar gezet, fijne mensen heel erg bedankt en op naar huis......dacht ik.
Ik was het erf nog niet af of hij stopte er weer mee :(
Toch maar op laten halen door mijn buurman.

Maar wat is er nu aan de hand?
Ik vernoed iets met de bobine. Baal er wel van, vind sleutelen leuk maar wil ook zorgeloos kunnen rijden en dat zit er dus nog niet in -O- Voordeel is wel dat ik weer leuke mensen hebt leren kennen :Y
 
Laatst bewerkt:
Zsm verkopen .... ik heb ook een half jaar zo'n ding gehad. Werd er helemaal gek van, als hij eenmaal liep was het echt een leuk ding. Maar als hij afsloeg kon je weer een tijd lang prutsen.

Er was maar 1ding wat redelijk goed werkte, als je hem liet afslaan dan de motor op zijn zijkant leggen tot de benzine uit de carb loopt. Dan startte hij vaak bij de 2e poging. Na een tijd de moed opgegeven en verkocht. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan