Vacuumaansluiting inlaatspruitstuk dichten

Tom_G

MF'er
9 jan 2006
202
0
Beste MF'ers,

Ik heb recent een motor gekocht waar een Scottoiler op gemonteerd zit. Ik wil deze verwijderen omdat ik het smeren zelf ga doen. De Scottoiler zit gemonteerd op de vacuumaansluiting van het spruitstuk. Als ik het rubber slangetje van de Scottoiler verwijder, wat is dan de beste manier om het gat te dichten? Rubber slangetje met een schroefje erin? Schroef direct in het spruitstuk? Rubber afsluitdopje?

EDIT: Motor is een yamaha Diversion xj600 uit 2003
 
Laatst bewerkt:
als er schroefdraad onder je rubber slangetje zit zou ik de slang verwijderen en daar netjes een (rvs) boutje in draaien.

met een schroef in een rubber buisje heb kans dat ( na uitdroging) het rubber scheurt en hij valse lucht trekt.
 
is er een piepeltje gemonteerd waar dat slangetje opgeschoven zit, of is het een aansluiting die origineel voor het synchroniseren wordt gebruikt?

bij het eerste zou ik die er gewoon uitdraaien en er een schroefje met borgmiddel indraaien.
bij de tweede zou ik een origineel schroefje bestellen met bijbehorend ringetje om de boel af te dichten.
deze schroefjes zijn meestal perfect haaks met het vlak[direct onder het kopje] waardoor het beter afdicht met een ringetje. [aluminium waarschijnlijk, het ringetje]
 
Ik heb even een foto genomen van het spruitstuk. Alleen de linker inlaat heeft 2 aansluitingen waar op de linker de Scottoiler is gemonteerd en de rechter...? Dat rubber zit ook een scheurtje in dus de kans dat hij valse lucht aantrekt is groot. Merk het niet tijdens het rijden of stationair lopen.

2014-06-07%2013.37.51.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan