Balhoofdlagers voor 350 euro?

Spyx

MF'er
24 jul 2014
47
7
Bij de aankoop van mijn CBF600 SA vorige week, ( *O* ) zei de keurmeester dat de balhoofdlagers moeten worden vervangen. Krijg nu bij de garage te horen dat dit zo'n 350 euro gaat kosten omdat het een aantal uren arbeidsloon is. Het lijkt me zo'n groot bedrag, is dat normaal? Hier in het forum zie ik een paar keer een bedrag genoemd, maar veel lager.

Zou het te maken kunnen hebben met dat dit geen naked is, maar er een kuipje omheen zit?
Of dat ik een vrouw ben en men automatisch het bedrag opschroeft? Of ben ik nu overdreven wantrouwend en denk ik in cliche's? Ik wil gewoon vertrouwen op wat mij wordt verteld, en tegelijkertijd lijkt het me een klap geld voor alleen balhoofdlagers...
 
Bij de aankoop van mijn CBF600 SA vorige week, ( *O* ) zei de keurmeester dat de balhoofdlagers moeten worden vervangen. Krijg nu bij de garage te horen dat dit zo'n 350 euro gaat kosten omdat het een aantal uren arbeidsloon is. Het lijkt me zo'n groot bedrag, is dat normaal? Hier in het forum zie ik een paar keer een bedrag genoemd, maar veel lager.

Zou het te maken kunnen hebben met dat dit geen naked is, maar er een kuipje omheen zit?
Of dat ik een vrouw ben en men automatisch het bedrag opschroeft? Of ben ik nu overdreven wantrouwend en denk ik in cliche's? Ik wil gewoon vertrouwen op wat mij wordt verteld, en tegelijkertijd lijkt het me een klap geld voor alleen balhoofdlagers...
Moet gelijk weer aan een collega denken.
Als hij de auto door zijn moeder liet brengen voor de apk was hij altijd duurder uit dan wanneer hij hem zelf bracht _O- _O- _O-
 
Balhoofdlager is inderdaad niet zo prijzig en er zitten wel wat kuipjes omheen maar ook niet zoveel dat je zo'n bedrag aan manuren verwacht... Ik zou lekker bij een andere shop gaan vragen
:^

Google eens wat motorzaken in de buurt en bel ze op om te vragen wat het bij hen kost. Kan je zelf een vergelijking maken en een conclusie trekken.
 
Bij de aankoop van mijn CBF600 SA vorige week, ( *O* ) zei de keurmeester dat de balhoofdlagers moeten worden vervangen. Krijg nu bij de garage te horen dat dit zo'n 350 euro gaat kosten omdat het een aantal uren arbeidsloon is. Het lijkt me zo'n groot bedrag, is dat normaal? Hier in het forum zie ik een paar keer een bedrag genoemd, maar veel lager.

Zou het te maken kunnen hebben met dat dit geen naked is, maar er een kuipje omheen zit?
Of dat ik een vrouw ben en men automatisch het bedrag opschroeft? Of ben ik nu overdreven wantrouwend en denk ik in cliche's? Ik wil gewoon vertrouwen op wat mij wordt verteld, en tegelijkertijd lijkt het me een klap geld voor alleen balhoofdlagers...
Je hebt een motor gekocht. Waar?

Je hebt een aankoopkeuring gedaan, of achteraf?

En heb je ook bij andere motorzaken geïnformeerd?
 
Het wisselen van een balhoofdlager is bij een naked ongeveer 2 uur werk.
Als er een kuip op de motor zit kan het wat meer zijn.
Ik dacht dat 85 euro per uur normaal was bij een merkendealer.
Het lager kost meestal tussen de 40 en 50 euro.

Motorrijden is gewoon duur, daarom zijn er veel doe het zelvers, met wisselend succes. :+
 
Ik neem aan dat je na de keuring de balhoofdlagers bij de onderhandeling hebt meegenomen?
Maar zelfs met een complete beklede fiets vind ik 350 veel geld. Ik zou nog eens even rondbellen.
 
Waarom zou het bij een kuip meer moeten kosten dan bij een naked? Heb het wel is gedaan bij een cbx met volle kuip. Remklauwen eraf tellerkabel los. Kroonplaat eraf moer lossen stuur los of clipons eraf. En je pakt zo heel de handel met wiel en al eruit. Lagers erin en eruit (daar moet je wel geluk hebben dat die makkelijk los gaan) Maar veel meer is het niet toch?

edit: bij een naked zit meestal de koplamp nog aan de poten vast zou dus nog meer werk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou het bij een kuip meer moeten kosten dan bij een naked? Heb het wel is gedaan bij een cbx met volle kuip. Remklauwen eraf tellerkabel los. Kroonplaat eraf moer lossen stuur los of clipons eraf. En je pakt zo heel de handel met wiel en al eruit. Lagers erin en eruit (daar moet je wel geluk hebben dat die makkelijk los gaan) Maar veel meer is het niet toch?

edit: bij een naked zit meestal de koplamp nog aan de poten vast zou dus nog meer werk zijn.
Doe je het de volgende keer bij een GL1800, en dan post je hier je bevindingen :)
 
Dank voor alle reacties!

Je hebt een motor gekocht. Waar?

Je hebt een aankoopkeuring gedaan, of achteraf?

En heb je ook bij andere motorzaken geïnformeerd?

Ik heb de motor particulier gekocht, en voor de aankoop laten keuren. Het is een keurmeester die we al langer kennen en die ook eerdere aankopen van mijn man heeft gekeurd. Het is toch een aankoop waarvan je zeker wilt zijn dat je niet alleen een passende prijs betaalt, maar vooral veilig mee op de weg wilt kunnen rijden. Ook heeft het me al behoed voor een verkeerde aankoop, een verkoper haakte meteen af toen ik over keuren begon (ondanks dat de kosten daarvan voor mijn rekening zijn). Dan moet er toch iets grandioos mis zijn aan die motor.
Maar goed ik ging er dus misschien iets te makkelijk vanuit dat een balhoofdlager vervangen goedkoper zou zijn.

Heb nog niet bij andere zaken geinformeerd, maar ik kijk nog even rond.

Plaats is een foto van jezelf, dan kunnen wij beoordelen of de prijs klopt of niet.
_O- 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan