dynamo verwijderen gsxr750 bwj 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
3 nov 2014
6
0
hallo,

weten jullie hoe je de dynamo moet verwijderen bij een gsxr750? k7
en hoe moet ik de dynamo deksel verwijderen? Kan je deze gewoon openmaken of loop je dan nog tegen iets aan.

Groet Guran
 
Vermoedelijk omdat het nichtje van de broer van zijn buurman hem heeft verteld dat de dynamo zijn hoofdzekering laat sneuvelen.
:^
De dynamo zorgt niet voor een defecte hoofdzekering.
Laat eerst eens iemand aan dat ding meten voordat je alles gaat vervangen wat het niet kan zijn.
 
youtube het eens.
Staan zat how to's op van begin tot eind. Zo moeilijk is het niet. Je hoeft hem er waarschijnlijk niet eens uit te halen om te zien of die defect is.

Maar je zou wellicht eerst de spanningsregelaar kunnen bekijken want dat is wat makkelijker (ook op youtube). Beide zijn minpunten bij jouw model GSXR. Net zoals de exup klep en de gear indicator sensor maar ik zou het zelf eerst in de spanngsregelaar zoeken en daarna pas de dynamo. (die andere twee lijken mij hier sowieso niets mee te maken te hebben en lijkt mij ook sterk dat je dynamo er iets mee te maken heeft.)

Onlangs nog beide bij een 600 K6 vervangen. Waren beide defect maar die had geen last van een gesprongen hoofdzekering.

En als je after market spul hebt zou ik dat eerst eens bekijken.

En ja, je kan deze "gewoon" open maken maar leg er wel een doek onder voor de olie en bekijk van te voren hoe je het weer juist allemaal terugzet.
 
Laatst bewerkt:
eerst doormeten inderdaad, dan hoeft de zooi niet open.

Dingen hebben wel de neiging door te branden, dus zou best kapot kunnen zijn.
nieuwe set. spanningsregelaar en spoel kost iets van 550,- euro. :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan