Onderdelen Carburateur CB750KZ

jorgdebont

Rookie
26 okt 2014
15
0
Eindhoven
Hallo mede-MF'ers,

Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar van een cb750kz uit 1980. De motor heeft een jaar of 5 stil gestaan. Ik ben momenteel bezig deze nieuwe leven in te blazen, oftewel alles even grondig reinigen het een en ander vervangen en uiteindelijk kijken of hij weer wil starten.
Enfin, nu heb ik mijn carburateurs uit elkaar liggen. Deze zaten goed vol met aangekoekte rommel. Ik kwam ook tot de ontdekking dat de sproeiers en gasnaald-houders er niet bepaald zachtzinnig zijn ingedraaid. De kopjes/ schroefdraad zijn aardig doorgedraaid en er zitten sporen op van een waterpomp tang denk ik.
Nu heb ik het internet zitten afspeuren naar vervangende exemplaren, sproeier 68 en 102 zijn goed te vinden, maar ik zit met de gasnaald-houders. Deze kan ik nergens vinden? Heeft iemand van jullie enig idee waar ik deze vandaan zou kunnen halen? In het ergste geval laat ik ze gewoon zitten aangezien het in feiten alleen om de buitenkant gaat en dit dus geen invloed zou moeten hebben op de werking?
Thanks!
 
Wat jij beschrijft is herkenbaar.

Zolang het niet aan de werkzame delen zit, is wat schade aan die dingen niet eens zo'n drama.

Ik zou me bijv eerder druk maken over de pakkingen, bij een dergelijk bouwjaar.

Maar alles is nog te koop.

Waar heb je al gezocht?
 
Misschien heb je hier wat aan :
HONDA CB750KZ 78-82 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop


Deze site heb ik van MBM gehad en ik heb voor mijn motor aardig wat dingen kunnen vinden.
Vooral de carb rep kit was voor mijn motor perfect. zit alleen geen sproeier bij enzo. maar misschien staat er meer zijn 4 pagina,s vol met onderdelen voor jou :)

En ja Ebay is ook leuk om te snuffelen naar onderdelen :)
 
Laatst bewerkt:
Wel even gaan zitten, voordat je de prijzen bekijkt, maar alles is nog zo ongeveer te vinden:

Honda CB750F 750 SUPER SPORT 1980 (A) USA CARBURETOR COMP PARTS - buy CARBURETOR COMP PARTS spares online

David Silver Spares


Bedankt deze kende ik nog niet! Die prijzen zijn echt absurd!
Japparts was al bekend, daar heb ik al aardig wat onderdelen vandaag gehaald.
Ik heb ook al gekeken bij Keyster in Duitsland, die hebben ook veel. Alleen weer net die gasneedleholders niet..
 
Bedankt deze kende ik nog niet! Die prijzen zijn echt absurd!
Japparts was al bekend, daar heb ik al aardig wat onderdelen vandaag gehaald.
Ik heb ook al gekeken bij Keyster in Duitsland, die hebben ook veel. Alleen weer net die gasneedleholders niet..
Ebay.

Daar staan ook dingen te koop. Zowel de .com als de .de
 
Terug
Bovenaan Onderaan