Garmin Zumo deel 7

Goedemiddag iedereen :)

Even een vraagje heb een garmin zumo 340 lm aangeschaft inclusief 1001 route gebeuren (dacht lekker makkelijk). Wij er een route ingezet en dan zorgt de navi dat je dan naar het startpunt zal rijden. Daar aangekomen wilde de route alleen niet starten? Hij weigerde gewoon te starten of de route weer te geven op de garmin.

Wat doe ik fout? :( De naam van de route kon ik wel aflezen op de navigatie.
Was gelukkig een startpunt die om de hoek lag dus hebben vervolgens een route uit het hoofd gereden.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag iedereen :)

Even een vraagje heb een garmin zumo 340 lm aangeschaft inclusief 1001 route gebeuren (dacht lekker makkelijk). Wij er een route ingezet en dan zorgt de navi dat je dan naar het startpunt zal rijden. Daar aangekomen wilde de route alleen niet starten? Hij weigerde gewoon te starten of de route weer te geven op de garmin.

Wat doe ik fout? :( De naam van de route kon ik wel aflezen op de navigatie.
Was gelukkig een startpunt die om de hoek lag dus hebben vervolgens een route uit het hoofd gereden.

Van de Onroute site:

LET OP de OnRoute 1001 Motorroutes werken alleen op de Zumo 210, 220, 500, 550 en 660. NIET op de Zumo 340, 350, 390 en 590. Gebruik voor deze toestellen de OnRoute Select tool.
 
Van de Onroute site:

LET OP de OnRoute 1001 Motorroutes werken alleen op de Zumo 210, 220, 500, 550 en 660. NIET op de Zumo 340, 350, 390 en 590. Gebruik voor deze toestellen de OnRoute Select tool.


Wat zijn ze van Waypoint dan voor een flapdrollen? Heb aan de balie alles aangeschaft?
 
Something else:

Ik merk dat veel gebruikers van de zumo590/595 hier baat bij hebben:

Vormt oplossing als je accu, ondanks een nacht opladen, na tien minuten alweer leeg lijkt te zijn.

 
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb een zumo 345lm en een uclear headset. Nu hoor ik het geluid van de muziek vanaf de zumo gewoon in goede kwaliteit op mijn headset, maar de stem van de instructies hoor ik heel slecht. Hij kraakt wat en het eerste gedeelte valt telkens weg. de uclear heeft A2DP. ik heb de headset al een paar keer opnieuw gekoppeld en beiden aan en uit gedaan maar niks werkt. Ook zie ik als ik bij bluetooth mijn headset aan klik, 1x hoofdtelefoon staan, en 2x mediageluid waarvan de onderste mediageluid niet wil koppelen. Ik kan nergens vinden waar deze voor dient.

wie o wie kan mij helpen
 
Twee keer koppelen eens proberen. Zowel via telefoon profiel als media profiel.

De zumo stem (navigatie) gaat over het telefoonkanaal en is dus MONO. De headset moet kunnen schakelen tussen de profielen als er een aanwijzing is of als de telefoon gaat die via de zumo gekoppeld is.

Volume van de stem is op de headset waarschijnlijk per kanaal in te stellen. Tijdens het navigeren moet je dus waarschijnlijk ook het volume instellen.
 
Ga ik dat eens proberen. Ik had in het begin idd wel dat het muziek geluid ook slecht was. dit was na het opnieuw koppelen opgelost.

Edit:

Mediageluid koppelt hij gelijk automatisch mee.
ook als ik enkel hoofdtelefoon selecteer is het geluid slecht
 
Laatst bewerkt:
Something else:

Ik merk dat veel gebruikers van de zumo590/595 hier baat bij hebben:

Vormt oplossing als je accu, ondanks een nacht opladen, na tien minuten alweer leeg lijkt te zijn.

zojuist geprobeerd. Voel totaal niet of er iets gebeurd tijdens het "wrikken" maar hij lijkt nu wel goed te werken!
 
Sinds de laatste updates van vorige maand , heeft mijn Zumo 595 moeite om de satelieten te vinden. Dit op de motor en in de auto .

Dit was voor die updates niet het geval.
Herkennen jullie dit ! of is er iets anders aan de hand ?

Ben ik de enige ?
 
Laatst bewerkt:
Dames/Heren (en Hans Vaessen in het bijzonder :P),

Ik heb sinds kort een X-Lite helm met N-COM. Ik kan hem prima koppelen met mijn BMW Navigator 5. Ik luister veel muziek onderweg, echter word ik gek van de spraakinstructies tijdens het navigeren. Als ik dit uitzet, valt mijn muziek ook uit.

Het is mogelijk om enkel de spraak instructies te dempen?

Ja hoor, dat doe je in dit scherm (vanaf hoofdmenu naar Volume en dan op het sleuteltje.) :

full
 
Gek word ik ervan.

Mijn nieuwe 395 LM heeft een NTU 2017.20 meegeleverd gekregen. Ik wil deze ook op mn computer uiteraard. maar: in Garmin express zie ik hiervoor geen optie bij installatie opties en ook niet bij de kaart opties?!? Dat had ik altijd wel bij mn ouwe trouwe 550. Ik heb even gedacht dat mn oude NT kaarten de zaak frustreerden, dus die heb ik weggehaald. Nog steeds niks.
Daarnaast: NTU 2017.30 is toch al uit? Die ziet mijn Express ook niet? Moet ik Express de- installeren en opnieuw downloaden?

Grtz, Ed
 
Daarnaast: NTU 2017.30 is toch al uit?

Sterker nog: 2018.1 NTU is er al.

Alleen: als je een nieuwe 395 of 595 hebt dan heb je de travel-edition. Met kaartlicentie voor de hele wereld. En daarmee heeft Garmin al enige tijd problemen met het beschikbaar stellen van de update. Mee eens: knap knullig.

Laatste wat ik gehoord heb is dat eea eind van deze maand opgelost zou moeten zijn. Als het goed is kun je dan dus updaten en bovendien meteen de update op je computer installeren.
 
.... En daarmee heeft Garmin al enige tijd problemen met het beschikbaar stellen van de update. Mee eens: knap knullig.

Laatste wat ik gehoord heb is dat eea eind van deze maand opgelost zou moeten zijn.

Dank voor deze supersnelle reactie. Nog knulliger is dat Garmin niets hierover meldt op haar site......
 
Forummers,

Ik heb dus last van een Garmin 590 die regelmatig spontaan uitvalt en weer opstart tijdens het rijden.
Het batterijprobleem en de oplossing met de pinnetjes is het niet.

Iemand meer die daar last van heeft of bekend mee is ?

Mag het apparaat nu terugsturen naar Garmin, en het valt nog net binnen garantie dus heb ff geluk.

Maar denk vraag het hier nog even, wellicht is er net zo oplossing als voor de batterij ;-)
 
Hallo ik ben geen garmin gebruiker maar zit met een vraagje.

Ik maak soms wat routes met myroute app. Ik vergelijk ze op zowel de tomtom als de garmin kaart en laat beide gelijk lopen. Vervolgens mail ik ze door als gpx. Nu kreeg ik de opmerking van iemand dat hij de routes die ik maak, via mapsource naar de vlaggetjes moet trekken. Als ik het goed begreep rijd hij anders een hele andere route of heb ik dit verkeerd begrepen? Deze persoon maakt gebruik van een garmin zumo 220 met Onroute kaart. Als ik het dus goed begrijp ziet mapsource de route heel anders dan myroute app.

Hebben jullie een advies of tip hoe ik dit kan oplossen? Ik heb namelijk geen idee wat er bedoeld wordt. Of moet deze persoon de routes via een andere wijze in zijn toestel laden?
 
Tja Onroute. Een leuke kaart maar is geen schikte basis om op deze manier routes uit te wisselen. Door de opbouw van de kaart is het zeer aannemelijk dat een route die jij in MyRoute maakt flink verbouwd wordt door de Onroute kaart. Zou hij/zij de standaard kaart Garmin kaart gebruiken, is het probleem een stuk kleiner of zelfs afwezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan