virago 1000 1985

hypersnap

Rookie
20 aug 2013
26
0
dendermonde
Morgend,


Ik ben momenteel met een projectje bezig en heb als probleem dat bij men virago 1 van de 2 uitlaten steeds ontploffingen geeft.


enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? de andere cilinder geeft geen ontploffingen.



grtz
 
Komt door carb, denk ik

Is het ineens gekomen, is er wat aan gedaan vlak voordat het begon, etc.... :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inleveren bij de EOD.

Loopt hij wel op 2 cilinders?
Heeft de motor lang stil gestaan?
Hoe oud zijn de bougies?
Is het originele luchtfilter aanwezig?
Hoe is de staat van de slangetjes richting carburateur?
Zijn de uitlaatpakkingen goed dicht?
Zitten er scheurtjes in de inlaatrubbers?
Hoe oud is de benzine?
Komt de choke goed vrij?

En zo zijn er nog 20 vragen te bedenken als je ons niet iets meer informatie geeft.
 
Motor staat nog niet lang stil, hij loopt op 2 cilinders, hij rijdt deftig maar geeft enorme ontploffingen bij 1 van de 2 uitlaten, zeker als de choke dicht staat. Verder durf ik de choke niet volleidg dicht te doen uit schrik dat hij mss zou uitvallen tijdens rijden. Ik merk ook als ik de switch aan men knoppen van "res" (vermoed reserve benzine) op full zet dat hij tijdens rijden ineens geen benzene meer krijgt en dat hij begint stil te vallen. (ja tank zit vol nieuwe benzene '98).

Qua bougie heb ik nog niet kunnen testen maar deze zien er vrij nieuw uit.

Het zijn originele luchtfilters, alle slangetjes zijn in goede staat.



Zoveel ken ik niet van motors, daarom dat ik deze als project heb genomen om er aan te leren werken. Ben momenteel met motor bezig en daar moet ik toch wel leren :)



Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Motor staat nog niet lang stil, hij loopt op 2 cilinders, hij rijdt deftig maar geeft enorme ontploffingen bij 1 van de 2 uitlaten, zeker als de choke dicht staat. Verder durf ik de choke niet volledig dicht te doen uit schrik dat hij mss zou uitvallen tijdens rijden. Ik merk ook als ik de switch aan men knoppen van "res" (vermoed reserve benzine) op full zet dat hij tijdens rijden ineens geen benzine meer krijgt en dat hij begint stil te vallen. (ja tank zit vol nieuwe benzene '98).

Qua bougie heb ik nog niet kunnen testen maar deze zien er vrij nieuw uit.

Het zijn originele luchtfilters, alle slangetjes zijn in goede staat.



Zoveel ken ik niet van motors, daarom dat ik deze als project heb genomen om er aan te leren werken. Ben momenteel met motor bezig en daar moet ik toch wel leren :)



Alvast bedankt
 
Kijk daar kunnen we wat mee.
De motor loopt te arm (= onvoldoende brandstof) daardoor ploft hij.
Dit kan verschillende oorzaken hebben maar in jouw geval verdenk ik de benzine kraan.
Heb je een vacuum kraan? (3 standen: on/res/pri)
Of een gewone kraan? (on/off/res)
 
Motor staat nog niet lang stil, hij loopt op 2 cilinders, hij rijdt deftig maar geeft enorme ontploffingen bij 1 van de 2 uitlaten, zeker als de choke dicht staat. Verder durf ik de choke niet volleidg dicht te doen uit schrik dat hij mss zou uitvallen tijdens rijden.
Dus je rijdt al vanaf 1985 met de choke telkens een beetje open :?

Ik merk ook als ik de switch aan men knoppen van "res" (vermoed reserve benzine) op full zet dat hij tijdens rijden ineens geen benzene meer krijgt en dat hij begint stil te vallen. (ja tank zit vol nieuwe benzene '98).
De 'res' stand heeft geen 'full' stand. Het is 'pri', 'off', 'on' of 'res', afhankelijk van de type benzinekraan. En niks daartussen.
pri = prime: continu doorlopen van benzinekraan, ongeacht vacuüm
off= dicht
on = open, normaal mee te rijden
res= reserve: vaak nog een liter of wat lager in de tank, waardoor men nog een tankstation kan halen.
Qua bougie heb ik nog niet kunnen testen maar deze zien er vrij nieuw uit.
Daar heb je niks aan 'zien er vrij nieuw uit'.
Je moet kijken hoe en of ze het doen :)
Het zijn originele luchtfilters, alle slangetjes zijn in goede staat.



Zoveel ken ik niet van motors, daarom dat ik deze als project heb genomen om er aan te leren werken. Ben momenteel met motor bezig en daar moet ik toch wel leren :)



Alvast bedankt
 
Ff hard denken hoor: heb je niet toevallig twee benzinekraantjes?
Eén links onder de tank, één rechts onder de tank?


Hmm, Virago had al pomp, bedenk ik nu...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Martell: Ik heb de motor zo gekocht

@Hellracer: ik had inderdaad zoiets gevonden opt net ivm membraam in de carbu, blijkbaar geen goedkoop probleem :( vraag me af hoe ik juist zo'n zaken kan testen of moet ik hiervoor de carbu volledig demonteren?
 
@ Martell: Ik heb de motor zo gekocht

@Hellracer: ik had inderdaad zoiets gevonden opt net ivm membraam in de carbu, blijkbaar geen goedkoop probleem :( vraag me af hoe ik juist zo'n zaken kan testen of moet ik hiervoor de carbu volledig demonteren?
Wat is er door de vorige eigenaar dan allemaal met de motor gedaan :?

Vervolgens ga je opzoeken wat het probleem is, en wat het probleem veroorzaakt.
En dan je ga je het verhelpen.

anders blijf je bezig, kost een hoop geld en tijd en frustratie.
 
andere uitlaat, kader stuk afgezaagd, pinkers ontkoppeld, snelheidsmeter eraf, recht stuur.

Zoals ik eerder zei ben ik momenteel een groentje op het gebied van motors, daarom dat ik hier de vraag stel met hoop dat jullie me ongeveer wat wegwijs zouden kunnen maken waar ik het kan bekijken.
 
Het membraam waar ik het over heb zit in de pomp.
Als je het ploffen wilt oplossen zul je echt zelf aan de slag moeten en stap voor stap dingen gaan uitsluiten.
We hebben je al een aantal suggesties gegeven om te controleren, ga maar lekker aan de slag zou ik zeggen.
Begin bij je benzinekraan en ga steeds een stapje verder.
 
Als er aan gedaan is wat ik denk dat er aan gedaan is, en je bent nog groen mbt motorfietsen, en dit model kennende, kan het nog wel eens lastig worden.

Het zijn superblokken hoor, daar niet van. Maar goed krijgen na wat aanpassingen (uitlaat/inlaat) kan soms een crime zijn.

Je kunt iig een controle doen op valse lucht. Wie weet zit een rubber niet lekker.
 
Ik ben allesinds al 2 nieuwe bougie's gaan halen (steek ik vrijdag) en de verkoper had me gezegd van eens remreiniger te spuiten op men blok en te horen of hij in toeren zou gaan.


Anyhow, hopelijk blijft het bij die bougie's :)


Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Er is me iets opgevallen!

Als de choke dicht is blijft hij iets ofwat draaien (durft soms stilvallen) maar geef hij enorm veel meer ontploffingen tijdens het rijden tov wanneer de choke open staat.

tijdens rijden klinkt het ook (niet vaak) soms alsof er 1 cilinder geen ontploffing maakt maar je hoort hem wel een soort plof geluid geven en je voelt dan dat de moto zelf iets minder performantie heeft op dat moment (duurt maar seconde ofzo).

Vanavond steek ik alvast de 2 nieuwe bougies


Grtz
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan