Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's mooi Bulldozer. Laat je diepe uitlaatroffel maar klinken langs de kust.

Inderdaad. RVS uitlaten zijn niet van puur 304 of 316 gemaakt. Er zit iets doorheen waardoor de legering zich als dieptrekmateriaal gedraagt. Zo zijn er wat meer vervormingsmogelijkheden. Voorbeeldje: een uitlaatbocht kan zo worden gebogen, zonder rimpels in de curve te vertonen.
 
Als er nog iemand zoekende is: Bij Alfa Motors in Leimuiden staat een zwarte SH300i/2008/28000km.
Ik kom er wel eens, prima zaakje, geen klachten over.
Groet, Ed.
 
Das heel mooi Bulldozer en voor Kees Vetje, bedankt voor je bijdragen. Ik blijf leren op dit forum...geweldig..

Dat is nou het mooie van het forum. We leren van elkaar. Zoals jij laatst meldde van die krukaslagers die het geweld van een slagmoersleutel niet kunnen waarderen. Je moet er maar net aan denken....
 
Leuke SH300, maar wel aan de prijs voor een 2008 met 28K erop voor €2999,-!

Ik kijk er toch al van op wat een tweedehands SH 300 bij een motorzaak moet kosten. Ongeacht het bouwjaar of kilometers, altijd gepeperd geprijsd t.o.v. een particuliere aanbieder.
Veel beter kan die niet van een dikke prijskaart worden. Zit het prijsverschil in een enorm lange garantietermijn met uitstekende voorwaarden, wanneer je een scooter bij een handelaar koopt?
(inderdaad een nette motorzaak, die in Leimuiden)
 
Laatst bewerkt:
Ter vergelijking: in 2014 betaalde ik voor een netjes onderhouden- en bereden scooter met enige gebruikssporen, zonder ABS en uit 2009, de vraagprijs van €2750. De Honda had toen 23000km gedraaid. Dat bedrag was de helft van de nieuwprijs. Dat leek me gevoelsmatig niet te veel en ook niet weinig. Vergelijk had ik op dat moment niet. Daarna wat prijzen gaan volgen op internet.
Mensen kinderen, wat een geld ze soms vragen!!! Volgens mij willen sommige handelaren er niet graag vanaf raken. ;(
Ik denk dat ik het niet echt verkeerd heb gedaan.
 
Laatst bewerkt:
@Kees

Ik denk dat dat aan de manier ligt waarop wij beluiten tot aanschaf van duurdere gebruiksartikelen nl afbetaling. Per maand lijkt dat dan ineens heel aantrekkelijk terwijl je alleen maar een aanschaf uit de toekomst in tijd verplaatst en daar ook nog eens dik voor betaald. Of ik daarin gelijk heb, ik weet het niet zeker maar als ik kijk hoeveel consumenten hun auto of motor contant afrekenen denk ik dat ik er niet erg veel naast zit.

Daarbij geef ik wel aan dat de SH300 ABS natuurlijk een wereldaankoop is. :-)
 
Dat laatste is helemaal waar. Toch vond ik het niet lonen een nieuwe te kopen voor €5500. Misschien wel als ik elke dag er op zou rijden als woon/werkverkeer. Voor huidig gebruik is deze goed genoeg. Dat is meestal een retourtje van om en nabij de 50 km, eens in de week, eens in de twee weken.
Op afbetaling kopen, dat moet iedereen voor zich weten. Mij bevalt dit niet, het voelt aan alsof ik niet op mijn eigendom zou rijden.

Laatst liet ik een jongen van 14 er op rijden op een eigen terrein. Dat ging goed, tot hij moest stoppen. De scooter was hem te zwaar en liet hem nog net rijdend vallen. Nu heb ik geen centje buikpijn aan die paar krassen.
Ook zou ik als de dood zijn dat een nieuwe scooter sneller gestolen wordt. Dat kan je verzekeren, maar toch. Een gebruikte stelt wat geruster.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren brak mijn contactsleutel doormidden toen ik de koffer opendeed, kon dus niet meer rijden. Vandaag mijn dealer , Arie Molenaar in IJsselstein gebeld en die rekende me voor dat een nieuwe sleutel meer dan €100,- kost. Nu las ik hier op dit forum dat Fazze op vrijdag 29 mei 2009 19:25 ook melding maakt van een nieuwe sleutel bij laten maken en dat voor maar €22,-. Nu is dit wel 8 jaar geleden en alles wordt duurder maar zoveel lijkt mij onwaarschijnlijk. Wat is jullie mening? Alvast bedankt.
 
Je kunt gewoon een universele sleutel laten maken en de chip uit je oude sleutel snijden en in de nieuwe sleutel plakken, beetje pruts en knuts maar het werkt wel en goedkoop.bulldozer kan er je wel meer over verteleen mogelijk icm fotos.
 
Nou las ik net dat verhaal van papa Lima. Zou het ook niet kunnen zijn dat je bij het zelf controleren van de bougie vonk per ongeluk het bougiekapje er niet goed opgedrukt hebt ? En als het dan al volgens dealer aan de bougie lag en er er een nieuwe wordt ingezet is het dan terecht dat de kosten van de bougie wordt gerekend? Ik bedoel er was toch nog garantie
 
Laatst bewerkt:
De bougiekop ging er moeilijk af en moest ook flink duwen om hem terug op zijn plaats te krijgen.
Denk dus niet dat het hieraan lag.
Denk daarom nog steeds dat de bougie het plots begeven heeft.
Vermoed dat een bougie trouwens niet onder garantie valt.

Sinds de vervanging heb ik ongeveer 500 probleemloze km gereden.
Alles lijkt dus in orde.

Is trouwens nog bij iemand de startrelais vervangen in het kader van een terugroepactie?
 
Als er nog sprake was van fabrieksgarantie denk ik dat die bougie er onder valt. Dat ding mag niet bij die km stand kapot gaan. Het is wat anders als je een (vervolg) dealer garantie of bovag garantie hebt. Volgens mij kun je terugroep acties met je kenteken zien op rdw.nl en krijg je daar ook een brief van. Maar dat weet ik niet zeker. Buldozer heeft mij eens getipt dat startproblemen ook simpelweg aan de startknop kan liggen. Schakelaartje was inderdaad keduuk. Scheelde mij een hoop werk.
 
Gisteren brak mijn contactsleutel doormidden toen ik de koffer opendeed, kon dus niet meer rijden. Vandaag mijn dealer , Arie Molenaar in IJsselstein gebeld en die rekende me voor dat een nieuwe sleutel meer dan €100,- kost. Nu las ik hier op dit forum dat Fazze op vrijdag 29 mei 2009 19:25 ook melding maakt van een nieuwe sleutel bij laten maken en dat voor maar €22,-. Nu is dit wel 8 jaar geleden en alles wordt duurder maar zoveel lijkt mij onwaarschijnlijk. Wat is jullie mening? Alvast bedankt.

Zoals je ziet kan het velen malen goedkoper,
Nieuwe sleutel halen bij Sleutelboer en laten slijpen,
Afgebroken sleutel met chip er aan vastmaken dmv ringetje,
kosten nog geen 10,- euro

Via dealer incl inleren 44,- euro(laten slijpen 3,50,- bij sleutelboer)
 
Zoals je ziet kan het velen malen goedkoper,
Nieuwe sleutel halen bij Sleutelboer en laten slijpen,
Afgebroken sleutel met chip er aan vastmaken dmv ringetje,
kosten nog geen 10,- euro

Via dealer incl inleren 44,- euro(laten slijpen 3,50,- bij sleutelboer)

Iedereen bedankt voor het meedenken. Aboriginal, als ik je goed begrijp dan kan ik bij elke willekeurige sleutelboer een sleutel laten bijmaken en als ik deze samen met de afgebroken sleutel aan een sleutelbos doe dan kan ik zonder problemen mijn Honda starten?
 
We gaan er nog geraken.....955km en kan al eens beginnen na te vragen voor het onderhoud op 1000km. Ik heb me door de vorige dealer, ktm, laten wijsmaken beter iets meer dan 1000km dan voor de 1000km. Verklaring voor?

Ook voor het eerst eens 20km aan een stuk autostrade mee gedaan en met de dochter achterop tegen 110km/u op de teller. Ik heb wel de indruk dat de km-teller heel optimistisch is. De verbruiksopgave via de scooter zelf zijn dan wel weer heel realistisch als ik het nadien zelf bereken.

Dan gisteravond zelf alleen nog eens autostrade gereden en klinkt stom maar van de talloze motoren die ik gehad heb rijdt de sh300 eigenlijk heel fijn op de autostrade. Let wel, de meeste van de +/-25 motoren die hier al de revue gepasseerd zijn hadden geen of amper windbescherming.

Dan een km voor de afrit de gaskraan effe open en hij ging vlot naar de 140 op de teller.

Mja, ik ben er fan van!
 
Een foto zegt meer dan duizend woorden en zo heb ik het opgelost....

20170410_133311.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een prijsbewuste oplossing! Goed idee om alvast een derde sleutel bij te laten maken. Hoe het er uit ziet, kan me niet schelen. Functionaliteit gaat vóór alles.

Ik bewaar mijn originele reservesleutel zorgvuldig en houd de sloten gangbaar met spray.
 
Heb inmiddels voor de lieve som van €7,65 een sleutel laten bijmaken en deze samen met de restanten van de oude sleutel aan mijn sleutelbos gedaan. Vol spanning kijken of dat ging werken, dus mooi niet maar toen ik de kapotte sleutel net zoals op de foto van RuudSint staat, vasthoud dan werkt het grandioos en net zoals Kees Vetje schrijft 'Hoe het er uit ziet kan me niet schelen' Het werkt en ik heb zo'n €100,- uitgespaard. Bedankt iedereen en rij veilig.
 
Ik denk niet dat je die chipfunctie uit krijgt. Dat hele circus zit in het motormanagement verknoopt. Maar ik hoor graag als het iemand lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan