Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond het wel grappig, en dat ie nou zelf 60+ was, ach, wie er niet op gereden heeft mist wat. ;)
 
Mooie uitleg robber57, moet idd verboden worden dit soort filmpjes!

@Omnibus:
Koppelingmoer loshalen met 41mm 1/2" dop, en de vario basis blokkeren met blokkeer sleutel/inrichting.
Blokkeer inrichting is uit te leggen door twee zeskant bouten M6 in je werkbankblad te draaien op een afstand van 16,5cm waar nog net de boutkop uitsteekt boven het werkblad. Daar kan je de complete achtervario op leggen en de 41mm moer losdraaien, snap ie?

Wel met momentsleutel deze moer vast draaien, anders moer je je moer. ;)

Hoi Bulldozer. Ik snap deze uitleg niet helemaal. Kan je aan de hand van een plaatje laten zien waar die boutkoppies in komen te liggen?
 
Wat betreft uitlachen aan het stoplicht........ op de gewestwegen al meermaals een zware bmw Mercedes naast me gehad en als ze doorduwen dan is er geen sprake van de sh300 meer maar aan het volgende verkeerslicht rij je hen voorbij waar ze moeten aanschuiven achter de andere auto's ah licht
 
Een grote toer gedaan. Antwerpen-Goes-Antwerpen en met een tank 215,3km gereden. Je moet het niet uitdagen natuurlijk maar ondanks dat ik al goed in het reserve gedeelte zat zou er nog wel 10-20km inzitten denk 'k. Althans ga ik dat niet proberen. 😉
 
Als je niet veel moet stoppen en terug optrekken, haal je 250 km. Heb eens een paar dagen in de Franse Ardennen rondgetoerd. De benzinestations liggen daar dun gezaaid 😅
 
Ik heb ooit ook wel eens 220KM met een tank gehaald, nu is 120KM per tank niet ongebruikelijk.
 
Hoi Bulldozer. Ik snap deze uitleg niet helemaal. Kan je aan de hand van een plaatje laten zien waar die boutkoppies in komen te liggen?

Een foto zegt meer als duizend woorden...

full
 
gisteren rondje zeeland gedaan
287km gereden met 8,3 liter
waarvan 1/3 snelweg 1/3 provinciaal 1/3 diversen
pfff dit was knijpen de laatste kilometers maar nog niet leeg dus 300km moet kunnen
en nee ik rij niet als een slak
 
Sinds ik die Honda MB olie gebruik geeft de temperatuur meter iets lagere temperatuur aan. Ongeveer 3 a 4 mm onder het middelste streepje. Ook op langere stukken.
De topsnelheid lijkt iets hoger.
 
Nou heb ik afgelopen weekend rond de 900 km gereden. Ik vind het benzine verbruik behoorlijk variabel. Als het zou moeten denk ik er wel 300 km met een tankje uit te krijgen. Maar na 200 km na de laatste tankbeurt zat ik toch alweer in het lampje van de reserve te rijden. Wel de nodige stukken pakweg 60 km plankgas gereden. De rest rond de 120 km/h.
 
gisteren rondje zeeland gedaan
287km gereden met 8,3 liter
waarvan 1/3 snelweg 1/3 provinciaal 1/3 diversen
pfff dit was knijpen de laatste kilometers maar nog niet leeg dus 300km moet kunnen
en nee ik rij niet als een slak

Toch vreemd dat je dan bijna 1:35 haalt :} , ik zit op het dubbele verbruik (1:16), en ik rijd ook niet als een slak.
Ergens klopt er hier iets niet... ;)
 
Laatst bewerkt:
Toch vreemd dat je dan bijna 1:35 haalt :} , ik zit op het dubbele verbruik (1:16), en ik rijd ook niet als een slak.
Ergens klopt er hier iets niet... ;)

Ik rij alleen woon werk verkeer binnendoor redelijk vlot en dan verbruik ik zo'n 1 op 25/27.
Dit lijkt mij redelijk normaal, 1 op 16 lijkt mij extreem slecht.
 
~
Een foto zegt meer als duizend woorden...

Bedankt Bulldozer, de maten op een presenteerblaadje. Top!

Ik heb een oud keukenblad als werkbank. De boutjes hebben dan geen houvast genoeg. Daarom heb ik een plaatje RVS opgezocht wat makkelijk in een grote bankschroef past. De maten zijn 220 x 85 x 10 mm.
Daarin maak ik de steek van 165 mm. Het lijkt me dat de plaat, samen met de bekken van de bankschroef, voldoende draagvlak zullen geven aan de vario.
Dop 41 heb ik toevallig al heel lang ongebruikt liggen. Nu net uitgeleend aan een collega die hem nodig heeft voor de kroonplaat van een Fireblade SC59. Blijkbaar zijn er meer Honda´s met onderdelen waar deze sleutelwijdte op wordt toegepast.

Maar nou komt het. De vario moet eerst van zijn as af voordat ik ´m kan demonteren. Natuurlijk zonder de moordende luchtsleutel te gebruiken. Heb je ook van dat blokkeerding een afbeelding of eventueel maten?
Dat scheelt mij het deksel er af halen en proefondervindelijk iets passends te maken.
 
Laatst bewerkt:
Om 1:16 te halen is het veel te druk op de weg.

Die 1: 25/27 is goed te doen. Het is een gemiddeld verbruik van stukken snelweg met 100km/u en binnendoor met gemiddeld 60/70. Ik rij dan wel erg tam. Superzuinig is het ook niet. Misschien dat anderen het mooier maken dan het is om boven de 1:30 uit te komen.
Er zit geen roet in het laatste pijpje van de uitlaat demper, daarom neem ik aan dat de verbranding goed is en de motor dus functioneert zoals het hoort.
 
Ik ga het toch niet riskeren om meer dan pakweg 220km te rijden op een tank.

Na een lang stuk autostrade aan 110-120km/u toch maar eens de kraan opengedraaid om te kijken wat er nu inzat. 150km/u na enige tijd zit er in maar dat is op teller en denk dat dit rond de 135km/u gps zal zijn.
Niet erg belangrijk maar we weten het nu.
Wat verbruik schat ik 1:27
 
Laatst bewerkt:
Ja Kees ik heb het geluk gehad om aan zo n blokkeersleutel van Honda te komen maar ze zijn kostbaarbij de dealer. En dan heb je er eigenlijk ook nog 2 nodig. Eentje voor VOOR eentje voor achter. Ik zag net dat je niet in het zuiden des land woont anders had je die van mij kunnen gebruiken. Maar er zijn ook goedkope oplossingen te maken. Ik heb op YouTube eens gezien dat iemand een ijzeren lijmtang gebruikte en daar op de juiste afstand in het ijzer gedeelte van de tang 2 gaatjes had geboord en daarin 2 boutjes met moertjes had vastgemaakt. Die boutjes plaatste hij dan precies in de openingen van de vario dop en het lange ijzere stuk van de tang kwam dan natuurlijk tegen de grond en blokkeerde het doordraaien waardoor de moer van de vario kon worden losgedraaid. Ik kan het filmpje niet meer terugvinden op YouTube. Ook heb ik eens gezien dat iemand 1 korte en een langere stok al scharnierend aan elkaar had geschroefd in de vorm van de letter Y. Ik denk dat het geheel dan ongeveer 50 cm lang is. Op het einde van de V vorm had ie ook 2 boutjes vastgemaakt die dan weer in de openingen van de gaten van de vario geplaatst worden en de stok tegen de grond blokkeert.
 
Laatst bewerkt:
Dat ik 1;16 haal is te wijten aan de 4pk extrai door opvoeren. Het heeft dus ook zijn nadelen.
En ik wil wel die 4pk extra gebruiken. :)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag aan de specialisten, hoe kan ik de onderbreker schakelaar van de zijstandaard uitschakelen.

Het lijkt mij erg handig in het gebruik om de schakelaar los te koppelen. Dan kan je voor een momentje je scooter op de zijpoot zetten, envelop in de bus gooien bijvoorbeeld en meteen daarna doorrijden. Nu moet ik voor elke kort stop de scooter opbokken. Of de motor uit. Drie druppels benzine stationair verstoken is minder erg dan vaker een nieuwe accu kopen door veelvuldig starten.
Starten is toch al omslachtig met de rem flink inknijpen. Welke motorfiets heeft dat ook?
Ach, het zal voor de allerdomste klanten van Honda zijn gedaan. Die gekoppelde remmen ben ik ook geen fan van. Daar zoek ik een andere (simpele) oplossing voor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan