Stekker optimate kapot, vergeten los te koppelen

'FBOOS'

MF'er
12 nov 2006
177
1
Ik ben lekker slim geweest vanmorgen. Haal mijn motor uit de garage.....
Hangt ie nog aan de optimate III.
Nu is dus de witte Tamiya stekker van de Optimate losgetrokken. |(

Kan ik die gewoon weer vastzetten of is er nog een plus en min kant waar ik rekening mee moet houden?
 
Je ziet toch al aan de stekker dat het ding maar op 1 manier ingeprikt kan worden?
Je weet toch ook dat je accu een plus en een min heeft?

Ja dus, er zit een plus en een min aan.
 
Is een optimate niet zo slim dat ie meldt als je het alsnog per ongeluk verkeerd om doet? Trouwens, volgens mij hebben die snoertjes niet dezelfde isolatie, dus je zou aan het resterende stuk richting accu wel kunnen vergelijken :)
 
Super, ik zie inderdaad ribbeltjes aan de draad zitten.

En dat is de de plus kant.

Zit de plus (ribbeltjes) bij jullie aan het ronde deel van het stekkertje of aan het vierkante deel?
 
Voordat je hem weer vastzet, maak er zo'n "breekstekker" tussen. Ik weet niet hoe zo'n ding precies heet, maar het is in ieder geval een stekkertje die eerder losschiet dan de kabel breekt. Er is vast wel iemand hier die weet hoe je zo'n ding noemt. Bij ons op het werk zitten die op alle laders. Als je hem dan weer een keer vergeet sloop je niet gelijk de lader. Of leg je snoer op je zadel of over je stuur, zodat je hem ziet als je de motor gaat verplaatsen.
 
Voordat je hem weer vastzet, maak er zo'n "breekstekker" tussen. Ik weet niet hoe zo'n ding precies heet, maar het is in ieder geval een stekkertje die eerder losschiet dan de kabel breekt. Er is vast wel iemand hier die weet hoe je zo'n ding noemt. Bij ons op het werk zitten die op alle laders. Als je hem dan weer een keer vergeet sloop je niet gelijk de lader. Of leg je snoer op je zadel of over je stuur, zodat je hem ziet als je de motor gaat verplaatsen.

Dus gewoon het haakje van de Tamiya stekker halen. Zit ie toch vast en kan hij makkelijk los als je hem vergeet :?
 
Ik heb deze gebruikt voor mijn laders en motoren. Werkt perfect;


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan