goedkoopste en betrouwbare banden online

13 jul 2009
57
1
Wie o wie weet de goedkoopste site waar je online banden kunt kopen. Wel een betrouwbare site die geen over datum banden levert. Ze monteren kan ik zelf alleen balanceren niet, iemand nog een tip voor balanceren regio Utrecht?
 
Ongevraagd mijn mening. Hoeveel bezuinig je door online te kopen en vervolgens nog geld uit te geven voor balanceren? Ook banden montage is een vak, als balanceren een probleem is laat dan voor 3 tientjes meer alles doen. Dan gebeurt het vakkundig en heb je tevens advies voor de juiste band voor de combinatie gebruik, soort fiets en rijstijl. Jij een goede set en de vakman een boterham

:^
Maar dan nog is er verschil waar je het laat doen.
Uiteraard ben ik niet geheel objectief ;) maar als ik soms zie wat er gevraagd word.... tja dan gaan mensen wel op zoek.
achterband voor een ducati 1098 scheelt even 160 euro.
Dan is het wel de kunst om het wiel er zelf uit te halen of een garage te vinden die dat goed kan.
Soms is het dan beter om het bij de dealer of de vakman te laten doen.

Overigens laat ik liever mensen zelf hun banden bestellen en meenemen :

* nee sorry hoef ze niet meer, heb net de motor verkocht/platgereden, ergens anders laten doen omdat ik op vakantie ging.
* goh op de site stond de leverdatum overmorgen en ik wacht al een week.
* er is een probleem met mijn band maar het terugsturen kost geld..

Nou dan mag men er zelf mee komen op het moment dat ze binnen zijn en dat word en een montageprijs afgesproken :)
 
Laatst bewerkt:
Stop aub met motorijden als je zo wanhopig bent om een topic te starten met de vraag naar de goedkoopste banden bla bla.

Geef geld uit aan een goede set! Tis net alsof je naar de hoeren gaat,wilt neuken zonder condoom maar ook geen aids oplopen


Iedereen is wel eens op een budget, beter iets binnen budget zoeken als doorrijden op ijzerdraadjes.

M'n laatste set bij Pneus besteld, beviel prima
 
Ik bestel weleens bij www.motorbandenmarkt.nl
Dat is van dezelfde eigenaar als autobandenmarkt.

Ze leveren vanuit Duitsland en mijn ervaring is goed.
Levering binnen een week, en een groot assortiment.
 
Laatst bewerkt:
Heb ze allemaal ff geckecked de linkjes. Helaas.... wel goedkoop, maar allemaal zwart, dus voor de gemiddelde nederlander tegenwoordig niet betrouwbaar :+

Google ff lekker zelf als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten
 
Heb ze allemaal ff geckecked de linkjes. Helaas.... wel goedkoop, maar allemaal zwart, dus voor de gemiddelde nederlander tegenwoordig niet betrouwbaar :+

Google ff lekker zelf als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten

Waar slaat die laatste reactie nu op?

Moet je alles wat je gemakkelijk zelf kunt regelen dan maar laten uitvoeren door een professional?
 
Vorig voorjaar bij een dealer een set Pirelli Angel st's laten monteren, kosten; 366€ en dan kreeg ik zogenaamd nog 10% korting ook.

Deze set is op internet voor 185€ te krijgen.

Dat verschil vond ik wel erg groot.
 
Laatst bewerkt:
Vorig voorjaar bij een dealer een set Pirelli Angel st's laten monteren, kosten; 366€ en dan kreeg ik zogenaamd nog 10% korting ook.

Deze set is op internet voor 185€ te krijgen.

Dat verschil vond ik wel erg groot.

Dat is inderdaad een fors prijsverschil.
Maar zoals vermeld was dat vorig jaar, is de prijs sindsdien gewijzigd ?
Doet de dealer ook los banden monteren, maw voeren ze uberhaupt een prijs voor montage los van wat voor band er gekocht word?
Wat voor type motor is het ? los van het feit dat ducati en harley dealers best aan de prijs kunnen zijn, ook voor montage, moet men er wel rekening mee houden dat er enorm verschil is of er een wiel gewisseld moet worden bij een eenarmige ducati of een cb500.
 
Ik heb goede ervaringen met pneusonline, mynetmoto en mopedreifen.de

Ik ben verbaasd over de rare reacties van mensen die 'vinden' dat je het moet uitbesteden bij een 'proffensional' en dan 'maar 30-100% meer moet betalen en er dan maar op vertrouwen dat iemand anders die aan jouw motor zit het goed moet doen?
Er lijkt wel een soort jalouzie in te zitten..
 
Ik heb goede ervaringen met pneusonline, mynetmoto en mopedreifen.de

Ik ben verbaasd over de rare reacties van mensen die 'vinden' dat je het moet uitbesteden bij een 'proffensional' en dan 'maar 30-100% meer moet betalen en er dan maar op vertrouwen dat iemand anders die aan jouw motor zit het goed moet doen?
Er lijkt wel een soort jalouzie in te zitten..

Dit dus.

Genoeg montagepunten gezien waar alles zonder momentsleutel gemonteerd wordt. Ik neem er zelf gewoon veel meer tijd voor.
 
"Steun je motorzaak om de hoek". Ik ben op zich wel voor zo n stelling. Echter als het richting de 50 euro verschil gaat dan ben ik een dief van mijn eigen portomonee.

Zo was ik kleppen wezen stellen. Mijn setje van 50 shims van 30 euro bevat van ieder maat 1. Dus ik bel de motorzaak op om te vragen of ze de ontbrekende 4 shims hebben. Ja die heb ik hoor. Nou weet je wat, voor jou 12 euro. Ik dacht ok dat klinkt acceptabel. PER STUK :/ . Laat gelijk maar zitten.
Nou dan maar via een Nederlandse webshop besteld die ze voor 2,90 euro per stuk had. Wel 8 euro verzendkosten. Jammer dan ik moest ze hebben. Scheelde me de helft. Ik zou ook 2 tientjes betaald hebben aan de motorzaak.

Net als een 1/4 momentsleutel. Ik dacht ja ik kijk wel even naar de automaterialenzaak om de hoek. "Ja meneer ze zijn echt 125 euro". Ook maar weer van autogereedschap.com besteld voor 4 tientjes.
 
Dat is inderdaad een fors prijsverschil.
Maar zoals vermeld was dat vorig jaar, is de prijs sindsdien gewijzigd ?
Doet de dealer ook los banden monteren, maw voeren ze uberhaupt een prijs voor montage los van wat voor band er gekocht word?
Wat voor type motor is het ? los van het feit dat ducati en harley dealers best aan de prijs kunnen zijn, ook voor montage, moet men er wel rekening mee houden dat er enorm verschil is of er een wiel gewisseld moet worden bij een eenarmige ducati of een cb500.

Het was voor een Ducati Monster 1100, met enkelzijdige achterbrug dus er hoeft achter maar 1 moer los. Klusje van niks. Monteren was overigens "gratis" (dus enkel de banden zouden €400 moeten kosten)

Diezelfde dealer vraagt tevens maarliefst 25€ per band op zelf aangeleverde wielen (was 17,50 maar ze willen dus tegengaan dat mensen zelf banden kopen) plus een boze blik dat je niet bij hun gekocht hebt.
 
Laatst bewerkt:
Het was voor een Ducati Monster 1100, met enkelzijdige achterbrug dus er hoeft achter maar 1 moer los. Klusje van niks. Monteren was overigens "gratis" (dus enkel de banden zouden €400 moeten kosten)

Diezelfde dealer vraagt tevens maarliefst 25€ per band op zelf aangeleverde wielen (was 17,50 maar ze willen dus tegengaan dat mensen zelf banden kopen) plus een boze blik dat je niet bij hun gekocht hebt.

:')

Ik had een nieuwe voorband nodig voor een Aprilia, Ik ging met een los voorwiel naar de motorzaak. Deze rekende 150 euro. De band kost op internet -jawel- 75 euro. Bij het betalen zei de beste man: 'De montage is voor deze keer gratis'.

Super! Dankjewel! :z
 
:')

Ik had een nieuwe voorband nodig voor een Aprilia, Ik ging met een los voorwiel naar de motorzaak. Deze rekende 150 euro. De band kost op internet -jawel- 75 euro. Bij het betalen zei de beste man: 'De montage is voor deze keer gratis'.

Super! Dankjewel! :z
Ik ken het fenomeen.

Ik koop motorbanden in beginsel bij één van de NL groothandels.
En regelmatig zijn de banden daar ex btw nog iets duurder, dan dat men als particulier incl btw en verzenden ergens via een internetwinkel kan kopen.

Omdat bestellingen voor mij ook werk en investeringen betekent (net als voor de groothandels neem ik aan), moet ik ze iets meer verkopen dan ik het inkoop. Ook met het oog op garantie, retouren, service, verzekering, opslag, vervoer, etc.

Montagetarief is bij mij voor elke band gelijk, daar ligt het niet aan. Alleen zie ik idd wel prijsverschillen ontstaan, op deze manier.

Vaak valt het overigens wel mee, gelukkig. Toch zie ik af en toe grote verschillen.

En idd zijn sommige merkdealers strikt in de adviesverkoopprijs. Bij dikke Harleys gaat het al gauw om honderden euro's per band, bijvoorbeeld. Even los van montagekosten.
 
Het was voor een Ducati Monster 1100, met enkelzijdige achterbrug dus er hoeft achter maar 1 moer los. Klusje van niks. Monteren was overigens "gratis" (dus enkel de banden zouden €400 moeten kosten)

Diezelfde dealer vraagt tevens maarliefst 25€ per band op zelf aangeleverde wielen (was 17,50 maar ze willen dus tegengaan dat mensen zelf banden kopen) plus een boze blik dat je niet bij hun gekocht hebt.

bedankt voor de wat uitgebreidere uitleg, herkenbaar ook, ik ben zelf met monteren begonnen toen ik weggekeken werd met mijn eigen velg en band, zeg dan gewoon dat je het niet doet, denk ik dan.

maar 25 euro, is dat nou zo veel ? zeker voor een dealer, het is een net wiel en dat moet zo blijven dus voorzichtig de- en monteren met goede apparatuur.

voor het wiel verwijderen moet je wel dop 60 hebben ofzo?
dan moet de motor al opgebokt zijn op een bok voor enkelzijdige achterbruggen, dan heb je link en rechts nodig met alle bijbehorende adapter, een investering van 500 euro die je moet terugverdienen met 2,50 per bandenwissel ?

die boze blik is echt schandalig, doe het dan niet of vraag/reken dan voldoende.
van 17,50 naar 25 euro gaan is prima als men dat kostendekkend vind.
dat je voor 7,50 denkt het prijsverschil met internet weg te poetsen is net zo idioot als die boze blik.
 
Ik ken het fenomeen.

Ik koop motorbanden in beginsel bij één van de NL groothandels.
En regelmatig zijn de banden daar ex btw nog iets duurder, dan dat men als particulier incl btw en verzenden ergens via een internetwinkel kan kopen.

Omdat bestellingen voor mij ook werk en investeringen betekent (net als voor de groothandels neem ik aan), moet ik ze iets meer verkopen dan ik het inkoop. Ook met het oog op garantie, retouren, service, verzekering, opslag, vervoer, etc.

Montagetarief is bij mij voor elke band gelijk, daar ligt het niet aan. Alleen zie ik idd wel prijsverschillen ontstaan, op deze manier.

Vaak valt het overigens wel mee, gelukkig. Toch zie ik af en toe grote verschillen.

En idd zijn sommige merkdealers strikt in de adviesverkoopprijs. Bij dikke Harleys gaat het al gauw om honderden euro's per band, bijvoorbeeld. Even los van montagekosten.

Okay,dat gedeelte van de prijs is mij nieuw. Mijn redenatie was: Als ik op internet 75 eu betaal wordt er nog steeds aan mij verdiend cq er zit ook al marge op die 75 euro.

Voor de BMW betaalde ik voor een set michelins bij de dealer het volgende:

Voorband 145 eu
Achterband 207 eu
Montage 2x 30 minuten = 64,80
Totaal 416,80.

Ik bestel op oponeo dezelfde set voor 250 euro incl verzendkosten. Ik ben dan wel benieuwd naar de inkoopprijs voor de dealer in dit geval.
 
Okay,dat gedeelte van de prijs is mij nieuw. Mijn redenatie was: Als ik op internet 75 eu betaal wordt er nog steeds aan mij verdiend cq er zit ook al marge op die 75 euro.

Voor de BMW betaalde ik voor een set michelins bij de dealer het volgende:

Voorband 145 eu
Achterband 207 eu
Montage 2x 30 minuten = 64,80
Totaal 416,80.

Ik bestel op oponeo dezelfde set voor 250 euro incl verzendkosten. Ik ben dan wel benieuwd naar de inkoopprijs voor de dealer in dit geval.
Nou weet ik niet of je dit bij een motorgarage hebt gedaan. Er is een verschil tussen een motorgarage en een bandenboer. De bandenboer rekent meestal een vast bedrag ipv een uurloon.

De motorgarage besteld zijn spul meestal van 1 groothandel(hocoparts bijv) omdat ze dan met andere dingen ook kortingen krijgen. Ook met garantieafhandeling dat het allemaal vlekkeloos gaat. Als je klant een scheur in zijn band heeft dan moet er binnen 1 dag al een nieuwe band op. Daar kan je niet wekenlang op wachten als bij een webshop.

Ik vroeg waarom de motorzaak niet van dezelfde shop besteld die ik aan gaf. Hij zei ja als ik jouw band monteer en hij gaat kapot door een productiefout, dan ben ik verantwoordelijk. Als jij je eigen band meeneemt, dan ben ik niet verantwoordelijk
 
Okay,dat gedeelte van de prijs is mij nieuw. Mijn redenatie was: Als ik op internet 75 eu betaal wordt er nog steeds aan mij verdiend cq er zit ook al marge op die 75 euro.

Voor de BMW betaalde ik voor een set michelins bij de dealer het volgende:

Voorband 145 eu
Achterband 207 eu
Montage 2x 30 minuten = 64,80
Totaal 416,80.

Ik bestel op oponeo dezelfde set voor 250 euro incl verzendkosten. Ik ben dan wel benieuwd naar de inkoopprijs voor de dealer in dit geval.
Dat moet je maar aan die dealer vragen.

Normaliter moet een winkel minimaal 30% marge op een product hebben, anders heeft het geen nut om het te verkopen. Even ruw gezegd.

En die grote internetaanbieders, verkopen het voor ongeveer dezelfde prijs aan groothandels en zaken. Ja, misschien een keer 2 of 3 % korting, that's it.

Een motorzaak wil graag niet te lang wachten, en de klant ook niet. Dus moet het wel de dag er op geleverd worden. Dat lukt die grote internetters niet, helaas. Maar die lokale voorraad zal ook bekostigd moeten worden. Ik denk namelijk niet dat er een persoon is die gratis duizenden banden klaar heeft liggen, en die dan gaat wachten totdat er in NL iemand is die voor inkoopprijs bij hem een bandje komt kopen :)

En ik ben momenteel wat bandjes aan het opruimen die klanten hebben besteld, en die niet meer zijn komen opdagen (geen geld meer, vergeten, motor weg, etc).
Die staan nu voor 50% op marktplaats.
 
voor het wiel verwijderen moet je wel dop 60 hebben ofzo?
dan moet de motor al opgebokt zijn op een bok voor enkelzijdige achterbruggen, dan heb je link en rechts nodig met alle bijbehorende adapter, een investering van 500 euro die je moet terugverdienen met 2,50 per bandenwissel ?

Ja, maar dan mag die die bok van 500€ wel ALLEEN vvor bandenwissel gebruiken, de rest van de tijd niet. ;)
 
klopt ;)

maar wel toevallig dat er toch aardig wat mensen zijn die niet de ruimte en/of financiele middelen hebben om die spulletjes zelf te hebben voor die paar bandenwissels die je (denk te ) hebt in de tijd dat je 1 model motor rijd.
tenzij je geld genoeg hebt en het leuk vind om te hebben, maar dan is het ook flauw om te gaan zeuren dat dealers duur zijn als je zelf alles in huis hebt om het te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan