goedkoopste en betrouwbare banden online

13 jul 2009
57
1
Wie o wie weet de goedkoopste site waar je online banden kunt kopen. Wel een betrouwbare site die geen over datum banden levert. Ze monteren kan ik zelf alleen balanceren niet, iemand nog een tip voor balanceren regio Utrecht?
 
Er is toch niks mis met goedkope/goede banden! Sowieso handig om andere te vragen over goede verkooppunten, want je wilt niet meer betalen voor een merkband als nodig is.
Is ook niks mis mee, in beginsel.

Als men maar weet waar en waarom die prijsverschillen er zijn. Dat is net wat eerlijker.

En daarmee mag iedereen een eigen keuze maken, wat mij betreft :Y
 
bedankt voor de wat uitgebreidere uitleg, herkenbaar ook, ik ben zelf met monteren begonnen toen ik weggekeken werd met mijn eigen velg en band, zeg dan gewoon dat je het niet doet, denk ik dan.

maar 25 euro, is dat nou zo veel ? zeker voor een dealer, het is een net wiel en dat moet zo blijven dus voorzichtig de- en monteren met goede apparatuur.

voor het wiel verwijderen moet je wel dop 60 hebben ofzo?
dan moet de motor al opgebokt zijn op een bok voor enkelzijdige achterbruggen, dan heb je link en rechts nodig met alle bijbehorende adapter, een investering van 500 euro die je moet terugverdienen met 2,50 per bandenwissel ?

die boze blik is echt schandalig, doe het dan niet of vraag/reken dan voldoende.
van 17,50 naar 25 euro gaan is prima als men dat kostendekkend vind.
dat je voor 7,50 denkt het prijsverschil met internet weg te poetsen is net zo idioot als die boze blik.

De dop is 46mm en de meeste gerenommeerde motorzaken hebben deze wel liggen (is voor de meeste enkelzijdige swingarms van Ducati/Triumph), en anders had ik hem zelf wel meegebracht want heb hem zelf ook.

Ik denk dat de meeste dealers hun verlies moeten nemen met de (internet)verkoop van banden en hun winst uit het monteren ervan moeten halen.
 
Stop aub met motorijden als je zo wanhopig bent om een topic te starten met de vraag naar de goedkoopste banden bla bla.

Geef geld uit aan een goede set! Tis net alsof je naar de hoeren gaat,wilt neuken zonder condoom maar ook geen aids oplopen

Goekoop naar de hoeren kan prima hoor:

Komt een man bij een hoer en hij vraagt haar of ze het voor fl. 50,-- wil doen omdat hij echt niet meer bij zich heeft. De hoer zegt dat ze daar niet aan kan beginnen maar dat aan het eind van de straat een collega woont die het wel voor die prijs doet. Ze voegt eraan toe dat als hij geluk heeft, die collega er ook nog wat te drinken bij geeft. De man knapt er zienderogen van op en snelt naar het opgegeven adres. De collega-hoer doet open en hij vraagt of ze het voor fl. 50,-- wil doen. Jazeker zegt de hoer, ik moet je alleen tot mijn spijt vertellen dat ik geen clitoris meer heb. "Oh", zegt de man, dat geeft niet, "doe mij maar een Jägermeister."

Jos weet er alles van!
 
Even wat gedachten van mij... pin me er niet op vast, ik schrijf terwijl ik denk:

Uitgaande van 30% marge op een inkoopwaarde van 250,- van een set, is dat 75,- marge. Daar bovenop komen nog de montage/balanceer -kosten a 30,- (?).

De 'klant' ziet dat als een verschil van 100,- en zal zich nog wel even achter de oren krabben.
Als je 100,- kan besparen en voor het gemak maar even vergeet dat je vervolgens met een set banden + je motor nog ergens die dingen moet monteren dan is dat een hoop geld.

Ik vind het 'gedoe' dus ik bestel ze liever bij een bevriende garage. Hoef ik alleen nog maar met de motor aan te rijden en het is geregeld. Maar ook daar betaal ik geen +30%..

Heeft een garage zoveel voorraad? Volgens mij is er een kleine 'nood' voorraad en de rest is op bestelling.
Heeft een garage zoveel kosten aan garantieclaims? Als je online besteld heeft een consument dezelfde rechten neem ik aan? Dus hoeveel onkosten een garage heeft aan die garanties? Geen idee?

Cut out the middle man zeggen ze wel eens.

Nu werk ik zelf in een bedrijf waarbij wij zelf de middle man zijn... En zelfs incl onze marge kunnen wij goedkoper aanbieden dan concurrenten door een goed netwerk, en daar bovenop nog een goede service leveren.

Het probleem is dat particulieren en bedrijven via dezelfde weg inkopen. En dus voor dezelfde prijs.
Imo voor de bedrijven dus de taak om daar iets op te verzinnen. Misschien minder inzetten op handel en meer op vakmanschap.

Iets anders; allemaal zzp'ers of eenmanszaken die als motorbedrijf alles kunnen leveren ipv zich te specialiseren op één vlak.
20 optimates, 15 kettingsets, 10 uitlaatsystemen, 30 setjes banden etc op jaarbasis. Dan krijg je imo nergens een betere prijs omdat je gewoonweg te klein afneemt.
 
Okay,dat gedeelte van de prijs is mij nieuw. Mijn redenatie was: Als ik op internet 75 eu betaal wordt er nog steeds aan mij verdiend cq er zit ook al marge op die 75 euro.

Voor de BMW betaalde ik voor een set michelins bij de dealer het volgende:

Voorband 145 eu
Achterband 207 eu
Montage 2x 30 minuten = 64,80
Totaal 416,80.

Ik bestel op oponeo dezelfde set voor 250 euro incl verzendkosten. Ik ben dan wel benieuwd naar de inkoopprijs voor de dealer in dit geval.
Helaas voor dealers is alleen de inkoopprijs al hoger dan de prijs waarvoor men banden op het internet voor koopt. Ken zelfs iemand die banden voor inkoopprijs verkoopt en haalt zijn winst dan uit de montagekosten.

Ik heb die inkoopprijzen gezien en zag dat marges ongeveer 40% waren.

Ik denk dat het voor dealers handig kan zijn om vooraf een x bedrag te bepalen wat zij aan een band willen verdienen. Dan krijg je geen gezeur met x aantal % korting en montagekosten maar gewoon inkoopprijs + X bedrag.
 
Ongevraagd mijn mening. Hoeveel bezuinig je door online te kopen en vervolgens nog geld uit te geven voor balanceren? Ook banden montage is een vak, als balanceren een probleem is laat dan voor 3 tientjes meer alles doen. Dan gebeurt het vakkundig en heb je tevens advies voor de juiste band voor de combinatie gebruik, soort fiets en rijstijl. Jij een goede set en de vakman een boterham

:^

2x Banden online besteld bij verschillende bedrijven. Met leveren en met het product is niets mis. Met leveren kun je ook niet zoveel verkeerd doen. De eerste set banden heeft een bekende voor me op de velgen gelegd. Ging prima! Omdat ik niet altijd een bekende wil lastig vallen, heb ik de 2e set bij een bij Pneus aangesloten "dealer" laten doen. Man, wat een drama zeg. Zowel voor- als achterband was verkeerd gebalanceerd met veel te veel lood ook nog. En beide velgen waren beschadigd. Voor die paar tientjes verschil ga ik gewoon weer naar de bandenboer / motordealer. Heb mijn lesje wel geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Helaas voor dealers is alleen de inkoopprijs al hoger dan de prijs waarvoor men banden op het internet voor koopt. Ken zelfs iemand die banden voor inkoopprijs verkoopt en haalt zijn winst dan uit de montagekosten.

Ik heb die inkoopprijzen gezien en zag dat marges ongeveer 40% waren.

Ik denk dat het voor dealers handig kan zijn om vooraf een x bedrag te bepalen wat zij aan een band willen verdienen. Dan krijg je geen gezeur met x aantal % korting en montagekosten maar gewoon inkoopprijs + X bedrag.

Maar dat is dan toch gewoon een kwestie van ergens anders inkopen?

Als je als bedrijf zijnde méér betaald dan een particulier, dan zoek je toch een andere weg?
 
Maar dat is dan toch gewoon een kwestie van ergens anders inkopen?

Als je als bedrijf zijnde méér betaald dan een particulier, dan zoek je toch een andere weg?
Uiteraard.

Alleen kan ik niet tegen klanten zeggen: Over vier dagen, misschien. Of over een week. Of anderhalve week.

Dan is snelheid en leverzekerheid ineens belangrijk. Ook voor mijn planning.

En retouren of garantie is ook weer lastiger. Moet ik een boekhouding voor gaan opzetten. En lang wachten. In de tussentijd geen geld.

Daarnaast ben ik dan nog steeds te duur, want ik mag natuurlijk niet meer vragen dan we ze op internet kunnen kopen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard.

Alleen kan ik niet tegen klanten zeggen: Over vier dagen, misschien. Of over een week. Of anderhalve week.

Dan is snelheid en leverzekerheid ineens belangrijk. Ook voor mijn planning.

Als snelheid belangrijk is, dan zullen ze geen vergelijk trekken met een webshop neem ik aan?
Een "express" tarief en een "regular" tarief ?

Tenzij het een noodsituatie is, plan je het wisselen (en dus aanschaffen) van banden toch in? Tenminste, ik ben nog nooit op de bonnefooi een set banden gaan kopen :?

Imo kan je die afspraken weken van te voren maken. Zo doe ik het zelf eigenlijk altijd.

Even een belletje dat ik eerdaags nieuwe bandjes nodig heb. Ik geef door welke ik wil. Vervolgens krijg ik een prijs (welke zeer acceptabel is) en plannen we een datum in. Nee die datum is niet morgen en ook niet overmorgen... Maar binnen een week is altijd wel realiseerbaar.



Daarnaast ben ik dan nog steeds te duur, want ik mag natuurlijk niet meer vragen dan we ze op internet kunnen kopen :)

En daar denk ik nu juist dat er toch nog een slag te slaan moet zijn?
30% willen verdienen en nog steeds op de 'internetprijs' zitten gaat wellicht niet lukken. Maar het moet toch mogelijk zijn om op z'n minst 15% er onder te komen. Vervolgens bij verkoop zit je 5% boven de internetprijs en heb je 20% marge.


Ik kan er niet met m'n hoofd bij dat 'jullie' niet goedkoper kunnen inkopen. Maar wellicht is dat het wereldje....

Reactie hieronder gelezen; marges zijn weg. Ja dan blijft er alleen service over..
 
Laatst bewerkt:
Maar dat is dan toch gewoon een kwestie van ergens anders inkopen?

Als je als bedrijf zijnde méér betaald dan een particulier, dan zoek je toch een andere weg?
Ik zou het niet eens vreemd vinden als bedrijven zelf ook via in dit topic genoemde webshops bestellen :+

Daarnaast lijkt me elders inkopen lastiger dan het lijkt. Die webshops kunnen wellicht dankzij grote inkoopvolumes goedkoop leveren. Bovendien zullen groothandels ook niet blij zijn als afnemers rechtstreeks via het internet inkopen. Plus, zij moeten ook nog wat verdienen op de prijs die zij (en jij) via de webshop betalen. Dealers kunnen gewoon niet tegen het internet op qua prijs, dit geven zij zelf ook al aan.
 
Laatst bewerkt:
Even wat gedachten van mij... pin me er niet op vast, ik schrijf terwijl ik denk:

Uitgaande van 30% marge op een inkoopwaarde van 250,- van een set, is dat 75,- marge. Daar bovenop komen nog de montage/balanceer -kosten a 30,- (?).

De 'klant' ziet dat als een verschil van 100,- en zal zich nog wel even achter de oren krabben.
Als je 100,- kan besparen en voor het gemak maar even vergeet dat je vervolgens met een set banden + je motor nog ergens die dingen moet monteren dan is dat een hoop geld.

Ik vind het 'gedoe' dus ik bestel ze liever bij een bevriende garage. Hoef ik alleen nog maar met de motor aan te rijden en het is geregeld. Maar ook daar betaal ik geen +30%..

Heeft een garage zoveel voorraad? Volgens mij is er een kleine 'nood' voorraad en de rest is op bestelling.
Heeft een garage zoveel kosten aan garantieclaims? Als je online besteld heeft een consument dezelfde rechten neem ik aan? Dus hoeveel onkosten een garage heeft aan die garanties? Geen idee?

Cut out the middle man zeggen ze wel eens.

Nu werk ik zelf in een bedrijf waarbij wij zelf de middle man zijn... En zelfs incl onze marge kunnen wij goedkoper aanbieden dan concurrenten door een goed netwerk, en daar bovenop nog een goede service leveren.

Het probleem is dat particulieren en bedrijven via dezelfde weg inkopen. En dus voor dezelfde prijs.
Imo voor de bedrijven dus de taak om daar iets op te verzinnen. Misschien minder inzetten op handel en meer op vakmanschap.

Iets anders; allemaal zzp'ers of eenmanszaken die als motorbedrijf alles kunnen leveren ipv zich te specialiseren op één vlak.
20 optimates, 15 kettingsets, 10 uitlaatsystemen, 30 setjes banden etc op jaarbasis. Dan krijg je imo nergens een betere prijs omdat je gewoonweg te klein afneemt.
Op banden zijn de marges nagenoeg weg.
En blijft idd vakmanschap over, advies, montage, controle.

Noodvoorraad heeft weinig nut, want dan heb je al snel een flinke voorraad in huis.
Ik doelde op de toe-leveranciers. Vandaag besteld, morgen in huis. Voor autobanden is dat zelfs te lang. Klant belt nu, moet vandaag nog geholpen worden....

Wat ik aangaf, is een gebruikelijk marge voor artikelen in een winkel. Bij banden is dat al weg (behoudens wat motorzaken, ieder mag zelf prijsbeleid kiezen).

Garanties valt idd mee. Maar ik heb t wel al gehad. De klant als de sodemieter een nieuwe band. Ik werk voor niks, en band kan gelukkig wel retour leverancier.

Ik heb t ook gehad bij banden die mensen zelf besteld hadden. Dan wordt mijn werk dubbel betaald (niet leuk voor klant) en moeten ze zelf maar even kijken hoe ze dat regelen met hun leverancier.

De mooiste klanten zijn die mij vragen om bij huppeldepup.com ff die en die banden te bestellen. want dan hoeven ze zelf niks voor te schieten en zo :')
 
Als snelheid belangrijk is, dan zullen ze geen vergelijk trekken met een webshop neem ik aan?
Een "express" tarief en een "regular" tarief ?

Tenzij het een noodsituatie is, plan je het wisselen (en dus aanschaffen) van banden toch in? Tenminste, ik ben nog nooit op de bonnefooi een set banden gaan kopen :?

Imo kan je die afspraken weken van te voren maken. Zo doe ik het zelf eigenlijk altijd.

Even een belletje dat ik eerdaags nieuwe bandjes nodig heb. Ik geef door welke ik wil. Vervolgens krijg ik een prijs (welke zeer acceptabel is) en plannen we een datum in. Nee die datum is niet morgen en ook niet overmorgen... Maar binnen een week is altijd wel realiseerbaar.
Qua planning wel.
Maar als ik via autobandenmarkt.nl koop, is er geen garantie dat banden binnen een week ook geleverd zullen zin. Totaal geen garantie zelfs.
via mijn "eigen" toeleveranciers wel. Kan ik gewoon zien wat er klaar ligt, en wanneer ik die heb (de dag er op vaak).
 
Als snelheid belangrijk is, dan zullen ze geen vergelijk trekken met een webshop neem ik aan?
Een "express" tarief en een "regular" tarief ?

Tenzij het een noodsituatie is, plan je het wisselen (en dus aanschaffen) van banden toch in? Tenminste, ik ben nog nooit op de bonnefooi een set banden gaan kopen :?

Imo kan je die afspraken weken van te voren maken. Zo doe ik het zelf eigenlijk altijd.

Even een belletje dat ik eerdaags nieuwe bandjes nodig heb. Ik geef door welke ik wil. Vervolgens krijg ik een prijs (welke zeer acceptabel is) en plannen we een datum in. Nee die datum is niet morgen en ook niet overmorgen... Maar binnen een week is altijd wel realiseerbaar.En daar denk ik nu juist dat er toch nog een slag te slaan moet zijn?
30% willen verdienen en nog steeds op de 'internetprijs' zitten gaat wellicht niet lukken. Maar het moet toch mogelijk zijn om op z'n minst 15% er onder te komen. Vervolgens bij verkoop zit je 5% boven de internetprijs en heb je 20% marge.

Ik kan er niet met m'n hoofd bij dat 'jullie' niet goedkoper kunnen inkopen. Maar wellicht is dat het wereldje....
Je snapt het niet.

Banden zijn niet goedkoper in te kopen, dan de goedkoopste internetbedrijven leveren.


Ja, misschien als je bij Michelin 100000 in één keer koopt.
 
Waar verdiend een oponeo dan zijn geld?
"520.000 banden op voorraad" zoals de website aangeeft, is ook niet gratis?

Zo'n bedrijf kan natuurlijk veel meer risico nemen, hebben afspraken direct met de producent. Misschien consignment stock van de producent? Oftewel, als het niet verkocht wordt is er ook geen risico want de band blijft eigendom van de producent tot verkoop.

Daar is als kleine partij lastig tegenop te boksen ja...
 
Waar verdiend een oponeo dan zijn geld?
"520.000 banden op voorraad" zoals de website aangeeft, is ook niet gratis?


Daar is als kleine partij lastig tegenop te boksen ja...
Nee, maar als je 520.000 banden inkoopt kun je wel wat meer korting bedingen dan als je 2 setjes banden besteld.

Zo'n bedrijf kan natuurlijk veel meer risico nemen, hebben afspraken direct met de producent. Daar is als kleine partij lastig tegenop te boksen ja...
:^
 
Laatst bewerkt:
Waar verdiend een oponeo dan zijn geld?
"520.000 banden op voorraad" zoals de website aangeeft, is ook niet gratis?

Zo'n bedrijf kan natuurlijk veel meer risico nemen, hebben afspraken direct met de producent. Misschien consignment stock van de producent? Oftewel, als het niet verkocht wordt is er ook geen risico want de band blijft eigendom van de producent tot verkoop.

Daar is als kleine partij lastig tegenop te boksen ja...
De grote partijen kopen natuurlijk direct bij de fabrikant. Dat gaat met honderdduizend, stel ik me voor.

Heb je wel eens een foto gezien van de opslaghallen van Delticom?

En veel omzet kan een marge lager houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar verdiend een oponeo dan zijn geld?
"520.000 banden op voorraad" zoals de website aangeeft, is ook niet gratis?

Zo'n bedrijf kan natuurlijk veel meer risico nemen, hebben afspraken direct met de producent. Misschien consignment stock van de producent? Oftewel, als het niet verkocht wordt is er ook geen risico want de band blijft eigendom van de producent tot verkoop.

Daar is als kleine partij lastig tegenop te boksen ja...
Specialisatie. Net zoals de Albert Heijn goedkoper is dan de avondwinkel. Of een zak patat goedkoper is bij de supermarkt dan de snackbar.

Heb vorig maand een setje banden besteld bij autobandenmarkt.nl en dat kwam ook echt binnen 24 uur binnen. Daarvoor ook al 2 keer gedaan en zoals ze aangaven kwam het echt binnen 1 werkdag. Ik kreeg zelfs smsjes dat mijn order was ontvangen en verstuurd. Betere service kon ik me niet bedenken.

In het geval van motorbanden, als daar nog een montage marge van 30 euro per band op komt dan is dat toch redelijk?

Voor motorbanden ga ik naar NH motoren die altijd wel een setje Bridgestone S20 op voorraad heeft en 30 euro per band montage hanteert. Die kerel is echt klaar in een kwartier.
De banden zijn 2 tientjes duurder op dan op internet maar dat is voor mij de moeite niet meer waard.

Sommige motorgarages die hebben of de tijd er niet voor of die vinden het niet rendabel en vragen er dan ook hogere bedragen voor.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook ruim 5000 banden op voorraad.
nou staat dat magazijn wel een aantal km's verderop, is het van iemand anders en moet ik de banden nog wel betalen.
toch voelt dat als 'mijn' voorraad ;) :+
 
Specialisatie. Net zoals de Albert Heijn goedkoper is dan de avondwinkel. Of een zak patat goedkoper is bij de supermarkt dan de snackbar.

Heb vorig maand een setje banden besteld bij autobandenmarkt.nl en dat kwam ook echt binnen 24 uur binnen. Daarvoor ook al 2 keer gedaan en zoals ze aangaven kwam het echt binnen 1 werkdag. Ik kreeg zelfs smsjes dat mijn order was ontvangen en verstuurd. Betere service kon ik me niet bedenken.

In het geval van motorbanden, als daar nog een montage marge van 30 euro per band op komt dan is dat toch redelijk?

Voor motorbanden ga ik naar NH motoren die altijd wel een setje Bridgestone S20 op voorraad heeft en 30 euro per band montage hanteert. Die kerel is echt klaar in een kwartier.
De banden zijn 2 tientjes duurder op dan op internet maar dat is voor mij de moeite niet meer waard.

Sommige motorgarages die hebben of de tijd er niet voor of die vinden het niet rendabel en vragen er dan ook hogere bedragen voor.
Montagetarief is geen marge, dat is werk.

En ook in montage tarief zit her en der verschil, is aan de zaak om eigen prijsbeleid te maken.

Delticom heeft naast de opslag in DLD en Polen, ook kleinere lokale opslag. Populaire maten en merken liggen daar op voorraad. Van motorbanden is dat maar weinig.

Daarnaast is niet te zien wat de daadwerkelijke levertijd is, bij bestellen. Dus is het voor ene zaak weer gokken. Kan in 24 uur zijn, kan tot zelfs twee weken duren.
 
ik heb ook ruim 5000 banden op voorraad.
nou staat dat magazijn wel een aantal km's verderop, is het van iemand anders en moet ik de banden nog wel betalen.
toch voelt dat als 'mijn' voorraad ;) :+
Zo is het ook een beetje.
Bij een gewone NL leverancier (die ook nog veel meer levert dan alleen banden), kan ik echt du moment zien wat de voorraad is, en wanneer ik het in huis heb.

Dito met een autobandenleverancier, die vlak bij mij zit. Zie ik tot op een half uur nauwkeurig wanneer het geleverd wordt. Meerdere rondes per dag, rijden zelf.

Is een paar euro meer dan via de grote internetshops.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap hem. Zit even wat anders in elkaar dan ik had verwacht.

Oponeo heeft inkoopvoordeel (schaalgrootte)
Oponeo heeft goede inkoopvoorwaarden afgedwongen (schaalgrootte)
Oponeo heeft diverse magazijnen (waarschijnlijk op goedkope grond) en diverse hubs.
Oponeo levert direct uit aan particulieren. MOQ = 1

Je zou een bedrijf als Oponeo alleen kunnen passeren door direct naar de fabrikant te gaan, maar zelfs dan kom je niet aan die prijs, moet je enorme stapels afnemen (risico) en vervolgens nog opslaan. Alle kosten verwerken in je marge ... :')

Zelf inkopen bij Oponeo = goede prijs, maar geen garantie op levertijd.

Moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan