Motor Heftafel, welke ?

Gixxer$

Die hard MF'er
3 apr 2006
399
94
Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort te starten met de ombouw van een GSXr1100W naar naked/streetfighter.
Het lijkt mij handig ( misschien ook wel noodzakelijk ) om een motorheftafel aan te schaffen.
Aangezien ik dit voor de hobby doe en niet professioneel wil ik geen kapitalen hier aan uit geven ( dat geld steek ik liever in de motor )
Ik zou graag van de ervaringsdeskundigen onder jullie willen weten welk type heftafel van bv KippersRijssen en/of HBM machines het meest geschikt is.
Alvast bedankt voor jullie input en advies
 
Ik had voorheen een goedkope exemplaar met voetpompbediening, na 3 keer gebruiken al olie lekkage aan bedieningshendel, heb toen een professionele heftafel 2e hands op MP gevonden en deze aangeschaft met luchtbediening. Het plezier van een goedkope aanschaf is heel snel vergeten wanneer je op die zwabberige voetpompbediening staat te trappen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel of iedereen (echt niet meer dan een paar jaar later) de drama's met de belabberde lasnaden op die budget motor heftafels is vergeten?
 
Laatst bewerkt:
180cm te kort ? nou de mijne is 10cm langer en heb totaal geen problemen,ik houd zelfs over.
Het is een 2e hands schaartafel uit een fabriek die verlengt is en kan 1 ton hebben.
Kosten 100euro.was 330volt heb er 220volt motor opgezet .foto volgt
 
Hier de foto
Er staat nu meer als 300kilo op
full
 
Dat is natuurlijk wanneer je een middenbok hebt.

Onze motoren hebben geen middenbok en om deze stabiel te houden gebruiken wij een bok aan de achterkant. Deze moet er dan nog wel goed oppassen.
 
En weer een prima reden om een ABBA Superbikestand te kopen.....
Ik heb nog geen motorheftafel gekocht omdat het een sta-in-de-weg is als ik hem niet gebruik. Ik zou hem dus liefst zo klein mogelijk willen hebben en misschien rechtop tegen de muur willen zetten als ik hem niet gebruik.
Heeft iemand hier ervaring met een ABBA Superbikestand op een korte motorheftafel?
 
Ik heb nog geen motorheftafel gekocht omdat het een sta-in-de-weg is als ik hem niet gebruik. Ik zou hem dus liefst zo klein mogelijk willen hebben en misschien rechtop tegen de muur willen zetten als ik hem niet gebruik.
Heeft iemand hier ervaring met een ABBA Superbikestand op een korte motorheftafel?


Ik heb zo een klein model gekocht vorig jaar, tweedehands maar wel in nieuwstaat. Hij werkt prima zolang je de motor op de middenbok kunt zetten. Je beurt de tafel zo op en hij staat stabiel tegen de muur, geen borging tegen omvallen nodig. Je kunt hem dus in elke hoek zetten die je op dat moment uitkomt.

De vorige eigenaar, pensionado die stopte met sleutelen, zette er zijn Pan European van veel kilo's op. Ik heb mijn GS Adventure en R1100S er ook probleemloos op gehad.
De motor kan trouwens nog een stuk verder naar voren dan op de foto's; er zit een verlengde voorwielklem op.


Maar omdat ik nu geen motoren met middenbok meer heb is hij niet handig voor mij. Ik heb €150 betaald, als je interesse hebt mag je hem voor €125 overnemen.


GUBxMoE.jpg


26CUKqx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Neemt minder ruimte in

das zeker waar, ik heb een kiep/kantel hoe je het ook noemt en deze neemt 1.5X de ruimte in van de brug als deze van beneden naar boven pompt, voor mij geen probleem maar is handig om rekening mee te houden, een scharnier maar recht omhoog en neemt dus iets minder totale ruimte in beslag.
Ook is het zo als ik de motor ondersteun aan me dak balk en ik wil iets hoger met de brug dat deze dus schuin naar achter omhoog gaat, je moet dan dus ook je hijs/ondersteunpunt naar achter verplaatsen en dat is soms nog wel eens vervelend.

Verder heb ik ook een pomp tafel maar voor hobby prima, zorg er alleen voor dat je het pomp pedaal kan verwijderen ik struikelde er nog wel eens over als ik hem liet zitten, ook heb ik 4 oogbouten gemonteerd zodat ik de motor eventueel vast kan trekken aan de brug.
 
Ik heb nog geen motorheftafel gekocht omdat het een sta-in-de-weg is als ik hem niet gebruik. Ik zou hem dus liefst zo klein mogelijk willen hebben en misschien rechtop tegen de muur willen zetten als ik hem niet gebruik.
Heeft iemand hier ervaring met een ABBA Superbikestand op een korte motorheftafel?

Ik heb enige tijd terug spanbanden aan een draagbalk in de garage bevestifd en daarmee een zitmaaier omhoog getakeld. Het eas behelpen maar het wertke.. Als je weinig plek,hebt is day wellicht ook nog een optie. ik praat hier wel over een stalen he bal en geen dun houten balkje.....
 
Onze garage heeft wel (stevige) houten balken en ik heb al menig keer de voorkant omhoog getakeld voor werkzaamheden aan de voorvork die er dan onder vandaan moest.

Het werkt prima met een goede takel en goede hijsbanden. Spanbanden zou ik er dan weer niet zo gauw voor gebruiken.
 
Ik heb zo een klein model gekocht vorig jaar, tweedehands maar wel in nieuwstaat. Hij werkt prima zolang je de motor op de middenbok kunt zetten. Je beurt de tafel zo op en hij staat stabiel tegen de muur, geen borging tegen omvallen nodig. Je kunt hem dus in elke hoek zetten die je op dat moment uitkomt.

De vorige eigenaar, pensionado die stopte met sleutelen, zette er zijn Pan European van veel kilo's op. Ik heb mijn GS Adventure en R1100S er ook probleemloos op gehad.
De motor kan trouwens nog een stuk verder naar voren dan op de foto's; er zit een verlengde voorwielklem op.


Maar omdat ik nu geen motoren met middenbok meer heb is hij niet handig voor mij. Ik heb €150 betaald, als je interesse hebt mag je hem voor €125 overnemen.


[afbeelding]

[afbeelding]

beetje ver weg.. anders had ik wel interesse..
'(
 
Onze garage heeft wel (stevige) houten balken en ik heb al menig keer de voorkant omhoog getakeld voor werkzaamheden aan de voorvork die er dan onder vandaan moest.

Het werkt prima met een goede takel en goede hijsbanden. Spanbanden zou ik er dan weer niet zo gauw voor gebruiken.

Ik heb gekeurde 5000kg spanbanden + dito ratels.
Inderdaad geen low budget bouwmarkt of aldi rommel.
 
Lijkt wel of iedereen (echt niet meer dan een paar jaar later) de drama's met de belabberde lasnaden op die budget motor heftafels is vergeten?

Belabberde lasnaden, gebroken brug zijn wij zeker niet vergeten. Dat wil niet zeggen dat alle bruggen rotte lasnaden hebben, enkel de geel gekleurden en dus de Chinese varianten ;)

Gelukkig lijkt die in de verste verte niet op die van Slonzebos, ow .... but wait ....

De HBM300 is uit 1 stuk staal dus bevat geen lassen in of op het vlakke gedeelte waar de motor op staat. Enkel het achterwiel luik, maar dat is niet gelast, dat ligt er los in. Iets minder generaliserend tov goedkoop minder duur geprijsde bruggen mag ook wel -O- Straks gaat iedereen nog denken dat enkel de huisleverancier die ene goede brug kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan